avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Intrebare legata de garantia produselor second-hand
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Intrebare legata de garantia produselor second-hand

Buna ziua , daca detin un srl specializat cu vanzarea bunurilor second hand : carti , jucarii etc. atunci cand se ofera dreptul de retur al cumparatorului , cum este protejata firma asupra persoanelor rau intentionate ? De ex. , o persoana cumpara o carte , o citeste si o restituie dupa cateva zile sau un joc de console second-hand , pe care il joaca , nu-i place si il returneaza . Exista vreo modalitate prin care srl-ul este protejat de astfel de lucuri sau nu prea ai ce sa faci , iti asumi riscul ? Totodata , este obligat srl-ul daca functioneaza in regim second-hand , sa ofere garantie ?
Daca imi poate oferi cinea vreun sfat , i-as ramane recunoscator !
Multumesc frumos !
Cel mai recent răspuns: Grundy , utilizator 14:49, 20 Septembrie 2023
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Da, chiar daca bunurile sunt second-hand, vanzatorul tot este obligat sa asigure consumatorul cu privire la conformitatea produselor.
Exista o legislatie noua cu privire la ceea ce se considera conform sau neconform. Astfel, in caz de neconformitate consumatorul are, in privncipiu, urmatoarele posibilitati:
a) sa ceara sa beneficieze de aducerea în conformitate a bunului (adica, repararea lui),
b) sa beneficieze de o reducere proporţională a preţului (adica sa pastreze bunul si vanzatorul sa ii restituie o parte din pret)
c) sa obtina încetarea contractului (adica sa returneze bunul si sa primeasca tot pretul inapoi).
Situatia c) intervine doar daca primele nu pot fi aplicate.

Oricum, aceasta legislatie noua este destul de elaborata, cu diferite situatii. Este bine sa va documentati in concret.
Buna ziua , multumesc pentru raspuns . Am inteles partea cu garantia . Dilema mea este daca atunci cand ii este oferita garantia , clientul poate teoretic abuza de acest drept ( chiar daca nu se poate demonstra asta ) si daca cumpara un joc de consola playstation , de exemplu , el il poate juca 10 zile pana se plictiseste , dupa care sa-l retururneze ptr. ca este protejat de aceasta lege . Daca face acest lucru de 20 de ori , firma sufera o pierdere de 5 ori mai mare decat valoarea produsului . La produsele noi este perfect normal sa fie asa dar la second-hand , se poate profita de returnare . Voiam doar sa stiu daca exista si vreo metoda de protectie a entitatii , nu doar a cumparatorului .
Multumesc inca o data !
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cu placere!

Exista practici comerciale pe care entitatea (persoana juridica) le poate crea si aplica pentru consumatorii (clientii) sai.
O forma de Regulament sau Termeni si Conditii.
Ar putea exista diferite mecanisme, de ex: nu se poate re-vinde acelasi produs aceluiasi cumparator; nu se poate returna produsul a doua oara; se pot aplica penalizari cu valori mari care sa descurajeze comportamentul abuziv, etc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ok , va multumesc frumos pentru sfat !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantia de conformitate l 449/2003 juridic dana juridic dana Buna ziua. Doresc sa readuc in discutie problema garantiilor de conformitate acordate in baza Legii nr. 449/2003. Art.9 din Lege 449/2003: \"Vanzatorul este ... (vezi toată discuția)
Dreptul consumatorului de a returna produsele Reala Reala Salutare tuturor, Am marea rugaminte de a-mi confirma daca eu inteleg corect legea (O.G.) 130/2000 (modificata prin legea ... (vezi toată discuția)
Garantie la masinile second hand si la piesele din dezmembrari harygroup harygroup Buna ziua, Activam in domeniul vanzarilor auto si a dezmembrarilor auto, noi oferim clientilor nostii garantie pentru piesele cumparate si pentru masinile pe ... (vezi toată discuția)