avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Sa intocmesc Nota de Intrare Receptie pt un aparat pe ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Sa intocmesc Nota de Intrare Receptie pt un aparat pe care nu il mai am?

Sa intocmesc NIR (nota de intrare receptie) pentru un aparat care nu mai este?

Buna ziua, in 2022 am cerut sa fie cumparat un aparat la munca, necesar pentru compartimentul in care lucrez. Dupa mai multe referate de necesitate, mi l-au cumparat in sfarsit. L-am primit fara vreun document de predare primire.
Aparatul a disparut din biroul meu, unde lucrau mai multe persoane. Pretul aparatului este in jur de 11000 lei, Eu nu am decizie de sef/coordonator de sector, dar am cea mai inalta functie ierarhica dintre ceilalti angajati.
A fost depusa plangere la politie de catre angajator abia anul acesta dupa ce s-a schimbat conducerea. Am fost la politie, am depus declaratie. Nu am niciun deznodamant de la politie.
Acum dupa aproape un an aflu ca aparatul nu a fost inca platit. Acum angajatorul imi spune sa fac NIR (nota de intrare receptie) pentru aparat ca sa poata fi achitat.
Mi se pare ciudat sa fac acest document pentru un aparat care nu mai exista, Nici nu stiu cum sa fac NIR si consider ca cine mi l-a dat trebuia sa faca documentatia de predare primire.
Cand a disparut aparatul, am depus in scris o adresa semnata de toti membrii compartimentului. In adresa scria cine l-a adus in compartiment, data primirii si data cand s-a observat lipsa aparatului.
Sa fac acum NIR pentru un aparat care a disparut anul trecut? Si trebuie sa intocmesc eu NIR?
Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 20 Septembrie 2023
adi.h, utilizator
Cel mai recent răspuns: Szekely Barna , Consultant asigurari 22:54, 18 Ianuarie 2024
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aparatul se plateste in baza facturii, nu in baza nirurului si nu puteti face nir acum dupa un an, trebuia facuta receptia la data cumpărării, cand a si fost receptionat.
Cu toate acestea sunt presata de către șeful meu sa îl fac. Șeful este jurist iar întâlnirea în care mi s.a comunicat verbal ca trebuie sa fac NIR era cu 3 juriști și șeful de la contabilitate care spunea ca fără NIR nu își asuma nimeni din conta sa îl achite. Și la șef ii este frica sa nu ne dea firma de unde l.am cumpărat în judecată. Am fost foarte presata de mai multe persoane.
Nu au făcut proces verbal de predare primire în timp util și se da vina pe mine.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Acum , pentru ca nu s-a facut NIR si acel proces-verbal de predare primire la timp , este normal sa se reconstituie actele care sa reflecte situatia de fapt : aparatul a intrat faptic in institutie ( inteleg ca este un mijloc fix ) , trebuie sa ajunga si scriptic in contabilitate . Persoana care l-a receptionat trebuia sa faca acel NIR si sa vi-l predea cu p-v dvs. , ajungand in gestiunea dvs. Ori , dvs. nu negati ca l-ati primit , prin urmare dvs. aveti o lipsa in gestiune ( indiferent de cauze ) . Facand dvs. acel NIR doar se evita un pas ( NIR si ulterior p-v ) , dar tot la dvs. a ajuns aparatul . E adevarat ca furnizorul se plateste pe baza facturii , dar pe aceasta nu o poti inregistra in contabilitate fara a inregistra si ce a intrat in institutie ( marfa , mijloc fix , prestare de servicii , etc. ) , adica pentru ce se datoreaza acei bani . De aceea refuza contabilitatea sa faca plata , nu au cum sa o inregistreze ca datorie si apoi sa vireze banii , decat inregistrand si intrarea mijlocului fix pe baza NIR-ului . Fara indoiala ca firma furnizoare are dreptul sa-si recupereze contravaloarea a ceea ce au livrat , inclusiv prin actionarea in instanta ( si cu certitudine o vor face ) . PS. Se fac inregistrari contabile si pentru acel furt , pe baza unui proces verbal care constata disparitia obiectului si a documentelor de la politie , dar primul pas este sa evidentiezi ca l-ai primit si - logic - abia ulteror ca ti s-a furat .
Ultima modificare: Joi, 21 Septembrie 2023
CHKa, utilizator
6 din 6 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ca sa nu va puneti contra cu seful si armata de juristi si in acelasi timp ca sa respectati realitatea, puteti completa Nota de Intrare, receptie si constatare de diferente (NIR) in care sa mentionati ca aparatul a disparut si este sesizare la politie.
Dar, asa cum s-a mentionat mai sus, plata se face in baza facturii!
Totusi, trebuie sa aveti in vedere ca persoana care semneaza NIR-ul , gestionarul, are si raspunderea gestiunii fizice asupra stocului! Deci daca e lipsa imputabila, stiti cui i se va imputa.
Ultima modificare: Joi, 21 Septembrie 2023
CST1976, utilizator
Am înțeles ca NIR nu trebuie sa fac eu. Nu sunt nici gestionar, nici contabil.

Acum mi se cere sa semnez procesul verbal de predare primire pt aparat.

Dacă îl semnez cu data de astăzi și menționez ca aparatul nu mai este în gestiunea compartimentului? Sau sa stau liniștit sa nu fac nimic? Până la urmă nu este vina mea ca nu au fost întocmite documentele la momentul potrivit. Nici vina mea ca a dispărut aparatul.

gi-jane2 a scris:

Aparatul se plateste in baza facturii, nu in baza nirurului si nu puteti face nir acum dupa un an, trebuia facuta receptia la data cumpărării, cand a si fost receptionat.

Alte discuții în legătură

Proces verbal productie danalungu danalungu Buna ziua. Lucrez la o statie de betoane, si m-ar interesa cum as putea sa intocmesc atat scriptic cat si in contabilitate, produsele finite ce rezulta din ... (vezi toată discuția)
Gestiune Daniel Valentin Daniel Valentin Bună ziua! In prezent sunt gestionar-vânzător la un magazin de piese auto, lucrez de 8 luni de zile, astăzi mi-am depus demisia cu un preaviz de 20 zile ... (vezi toată discuția)
Angajata de 12 ani ca si gestionar intr-o societate Georgeta17 Georgeta17 Am fost angajata timp de 12 ani ca si gestionar intro Societate privata care a intrat in insolventa si la acest moment este in lichidare .Patronul ... (vezi toată discuția)