avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 224 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua ! Sunt profesor pentru invatamant primar ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua ! Sunt profesor pentru invatamant primar pensionar ...

Buna ziua ! Sunt profesor pentru invatamant primar pensionar cu o vechime de 45 de ani. As dori sa stiu cum ar trebui sa fiu platita daca am fost reincadrata la plata cu ora .Multumesc!
P.s . Am clasa pregatitoare.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:23, 5 Octombrie 2023
Tarifele din învăţământul preuniversitar se calculează astfel:
- 1/72 pentru norma didactică de 18 ore pe săptămână;
- 1/64 pentru norma didactică de 16 ore pe săptămână în învăţământul special;
- 1/80 pentru norma didactică de 20 de ore pe săptămână în învăţământul special;
- 1/96 pentru norma didactică de 24 de ore pe săptămână;
- 1/80 pentru învăţători, institutori învăţământ primar;
- 1/100 pentru educatoare, institutori învăţământ preşcolar.


Personalul didactic de predare şi de instruire practică din învăţământul preuniversitar cu o vechime efectivă în învăţământ de peste 25 de ani, cu gradul didactic I, beneficiază de reducerea normei didactice cu 2 ore săptămânal, fără diminuarea salariului. Acest personal didactic poate fi salarizat în sistem plata cu ora cu tariful orar stabilit în funcţie de norma didactică redusă, în afara programului normal de lucru aferent funcţiei de bază, pentru orele didactice ce depăşesc această normă. În această situaţie tarifele orare se calculează astfel:
- 1/64 pentru norma didactică de 16 ore pe săptămână;
- 1/56 pentru norma didactică de 14 ore pe săptămână în învăţământul special;
- 1/72 pentru norma didactică de 18 ore pe săptămână în învăţământul special;
- 1/88 pentru norma didactică de 22 de ore pe săptămână;
- 1/72 pentru învăţători, institutori învăţământ primar;