As dori sa stiu cum functioneaza, la modul concret, o asociatie de chiriasi.
Conform legii 196/2018, acestea se infiinteaza si se organizeaza conform OG 26/2000. Nu scrie nicaieri in legea 196/2018 ca asociatiile de chiriasi se organizeaza si functioneaza la fel ca cele de proprietari. Dimpotriva, in articolul 25 scrie clar faptul ca asociatiile de chiriasi desfasoara numai activitati prevazute in contractul de dare in administrare.
Prin urmare, care este structura legala a organelor de conducere in cadrul unei asociatii de chiriasi? Cine calculeaza cheltuielile pentru fiecare apartament? Cum se stabileste acest aspect? In legea 196/2018, toate prevederile sunt aplicabile, cu privire la aceste aspecte, doar asociatiilor de proprietari. Toate acestea se stabilesc prin contractul de dare in administrare?
Care ar fi temeiul legal pentru ca un administrator de imobil sa fie angajat in cadrul unei asociatii de chiriasi? Legea 196/2018 face referire doar la asociatii de proprietari si in aceasta directie. Mai mult, administratorii de imobile au dreptul, legal, de a se angaja la aceste asociatii de chiriasi? Tot ceea ce scrie in Legea nr. 196/2018, cu privire la administrarea imobilelor, se refera la asociatiile de proprietari, conform textului de lege.