avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu medical

Buna ziua! As dori, daca se poate, cateva opinii in leg cu 2 probleme:

1. exista o stipulare clara care sa precizeze ca dupa 30 de zile neintrerupte de concediu medical, contractul individual de munca se suspenda? (stiu ca CIM-ul se suspenda pt incapacitate temporara de munca, dar nu am gasit nicaieri in 158/2005 termenul de 30 de zile)

2. angajatii care sunt in concediu medical, pe perioada concediului medical mai platesc contributia la asigurarile sociale de sanatate? Dar celelalte contributii?

Multumesc anticipat!

O zi buna!
Cel mai recent răspuns: Angela D , Consultant resurse umane 11:23, 5 Februarie 2010
Art. 50 lit b) din Codul muncii:
CIM se suspenda de drept in cazul concediului prt incapacitate temporara de muna.

NU se prevede nici o limita.
Deci, din prima zi de concediu medical CIM-ul se suspenda de drept.
Und elegea nu face disticntie, nici noi nu vom face.

2. Pe durata concediului medical nu se plateste contributia de asigurari de sanatate. Restul contributiilor se platesc.
Sa intelegem ca angajatilor care intra in concediu medical li se suspenda automat contractul de munca, pe perioada concediului?

Imi puteti oferi si o baza legala pentru a doua problema.. respectiv neobligativitatea platii contributiilor pt angajatii care se afla in concediu medical?

Ultima modificare: Joi, 4 Februarie 2010
joe17, utilizator
Eu stiam ca la CM boala obisnuita nu se calculeaza somaj,CAS este la nivvelul unui salar min pe ec(proportional ci zilele de CM) si nu se calc sanatate,impozit DA.

Acesta se imparte in CM fond salarii (primele 5 zile calendaristice) si CM FNUASS (incepand cu a 6-a zi).
OUG 158/2005 , Ordinul CNASS nr.60/2006