avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Timp liber şi ocupaţii cu care ... Povesti cu talc / cu morala. Sfaturi pentru viata si ...
Discuție deschisă în Timp liber şi ocupaţii cu care îl putem umple

Povesti cu talc / cu morala. Sfaturi pentru viata si altele pe tema.


Învaţă de la ape să ai statornic drum;
Învaţă de la flăcări că totu-i numai scrum;
Învaţă de la umbra să taci şi să veghezi;
Învaţă de la stânca cum neclintit să crezi;
Învaţă de la soare cum trebuie s-apui;
Învaţă de la piatră cât trebuie să spui;
Învaţă de la vântul ce-adie pe poteci
Cum trebuie prin lume de liniştit să treci;
Învaţă de la toate, căci toate-ţi sunt surori
Cum treci frumos prin viaţă, cum poţi frumos să mori.
Învaţă de la vierme că nimeni nu-i uitat;
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat;
Învaţă de la flăcări ce-avem de ars în noi;
Învaţă de la apă să nu dai înapoi;
Învaţă de la umbră să fii smerit ca ea;
Învaţă de la stâncă să-nduri furtuna grea;
Învaţă de la soare ca vremea să-ti cunoşti;
Învaţă de la stele că-n cer sunt multe oşti.
Învaţă de la greier, când singur eşti, să cânţi;
Învaţă de la lună să nu te înspăimânţi;
Învaţă de la vulturi când umerii ţi-s grei,
Si du-te la furnică şi vezi povara ei;
Învaţă de la floare să fii gingaş ca ea
Învaţă de la miel să ai blândeţea sa
Învaţă de la păsări să fii mai mult în zbor;
Învaţă de la toate că totu-i trecător;
Ia seamă, fiu al jertfei prin lumea-n care treci
Să-nveţi din tot ce piere cum să trăieşti în veci... :)
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:48, 16 Noiembrie 2023
@zoritong,am postat sub forma de gluma ....stiu ca ai simtul umorului...

..............E vorba de una dintre tehnicile de manipulare prin discurs ! Negarea !
Eram sigura ca stii mai multe si credeam ca vei veni, in intampinarea mea, cu idei noi !
De ce pleci cu idei preconcepute ? Zori, eu stiu ca esti un tip pe cinste !

[ link extern ] /

tot corina:coffee:
Ultima modificare: Joi, 18 Martie 2010
ContSters109653, utilizator
Osho a scris:

"Priviti existenta, cu intreaga ei abundenta.De ce este nevoie de atat de multe flori in intreaga lume ? Trandafirii ar fi fost suficienti.Existenta este insa abundenta-milioane si milioane de pasari, milioane de animale, totul exista din abundenta.Natura nu este ascetica, ea danseaza pretutindeni: in valurile oceanului, in zborul pasarilor. Ea canta peste tot: in vantul care trece prin ramurile pinilor, in ciripitul pasarilor...De ce este nevoie de milioane de sisteme solare, fiecare avand milioane de stele?Nu pare sa existe nici un motiv care sa justifice existenta lor, in afara faptului ca aceasta abundenta este in insasi firea existentei, aceasta bogatie este insasi existenta ei; existenta nu crede in saracie."


Aham. Pentru ca o afirmatie sa aiba valoare epistemologica inversul ei trebuie sa nu fie un truism. Dumnezeu nu crede in saracie ? Sigur ca nu, mai ales pentru ca El este totul.
Cu metoda asta Osho-ista ne trezim ca apare maine-poimanine un guru care sa sustina ca e mult mai bine sa fii tanar bogat si destept decat batran, sarac si prost si se apuca oamenii sa-l creada. Ce parere ai Mordechai ? ;)
In fond ceea ce am sustinut mai sus ramane necombatut: Osho era un bufon care-si radea de toata lumea. Daca ar fi sa asez in biblioteca personala cartile lui (n-am de gand sa le cumpar iar Mordechai e mai zgarcit decat mine) le-as aseza alaturi de cele ale altor umoristi celebri.
Ultima modificare: Joi, 18 Martie 2010
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
u.b.i.k. a scris:

Cu metoda asta Osho-ista ne trezim ca apare maine-poimanine un guru care sa sustina ca e mult mai bine sa fii tanar bogat si destept decat batran, sarac si prost si se apuca oamenii sa-l creada. Ce parere ai Mordechai ?


Zorii –yang raspunde si citeaza din :

Nisargadatta

"Adevaratul guru nu te va umili niciodata nici nu
te va instraina de tine insuti. El te va aduce constant
inapoi la realitatea perfectiunii tale inerente
si te va incuraja sa cauti in interior. El stie ca nu ai
nevoie de nimic, nici chiar de el si nu oboseste
niciodata sa-ti aminteasca acest lucru. Dar cel care
se declara singur guru este mai preocupat de el insusi
decat de discipolii lui.”

„Sa nu ai incredere in cei care pun o distanta intre tine si fiinta ta reala si se ofera sa-ti serveasca drept mijlocitori.”

Si pentru ca am invatat sa-i respect pe cei simpli:

Dimitri Anghel : Povestea celor necajiti

A fost odată un biet om necăjit ca vai de capul lui. ªi nu era prost creştinul, dar o piază rea i se punea de-a curmeziş, aşa că tot ce făcea îi ieşea pe dos. Muncea din răsputeri omul şi abia ce putea să încropească după multe trude şi necazuri câţiva bani, că o năpastă şi da peste el, de-l lăsa şi mai sărman ca mai înainte.
Dar toate astea nu-i abăteau puterile, căci sădise, se vede, Dumnezeu într-însul viaţă de prisos ca să poată suferi mai bine.
De la un timp şi-a dat el cu gândul că poate locul unde i se nemerise să stea şi să muncească e blăstămat. ªi luându-şi ce bruma îi mai rămăsese, se mută cu sărăcie cu tot aiurea. Dar nici acolo nu-i fu mai acătărei.
În sfârşit, toate i se înturnau împotrivă, până ce la urma urmei se hotărî să-şi încrucişeze mânile pe pept şi să aştepte moartea liniştit.
ªi stând el aşa, şi privind în jurul lui, nu se putea dumeri cum de fac alţii cari rămân cu mâinile albe toată viaţa, şi nu ţi-ar ridica singuri un pai de jos, şi au de toate, ba încă merg până să te şi umilească cu prisosul unui gologan, când ai întinde mâna ta neagră, chinuită şi bătătorită de muncă.
Dar, cum sta şi gândea aşa, o undă de vânt cald clătină creştetul pletos al copacului sub care se adumbrise şi o risipă de fiori albe căzu peste neagra lui sărăcie...
ªi atunci băgă de seamă că vremea se premenise afară şi că lumea era frumoasă, mai mare dragul s-o priveşti.
În grădină râdeau flori, prin dumbrăvi se îngânau cucii, grâele săltate înverzeau câmpurile, viile înveseleau colinele, în sfârşit, o bogăţie întreagă aruncată din dărnicia lui Dumnezeu se răsfăţa pretutindeni. ªi i se păru şi mai nedrept atunci, căci îşi zicea el : "ªi eu sunt făptura Celui-de-sus, şi numai eu stau ca o pată în toată strălucirea asta."
ªi cum era slab, îşi aşeză sapa ca pe o bună şi nelipsită tovarăşă lângă el, îşi aşternu risipa de flori scuturată din pletele copacului sub cap şi adormi dulce, ca pe o pernă albă înfăţată de curând. Noroc însă că după atâtea năcazuri, după zilele trudite, Dumnezeu a lăsat şi negrele nopţi cu visuri, care te mai mângâie şi te mai luminează uneori măcar prin somn.
ªi bietul nostru om necăjit visă că în somnul lui mergea după un scăpătat de soare pe largul unui şes întins, deasupra căruia deodată o flacără scăpără, luci şi se făcu nevăzută. Întâi nu-i veni să creadă şi frecându-se la ochi îşi făcu semnul crucii. Dar cum porni înainte, flacăra se ivi din nou şi îl ademeni. Atunci se luă după ea. Flacără şi om se întrecură. Fugea vâlvătaia albastră pe faţa pământului parcă avea aripi, dar nici omul nostru nu se lăsa. Acu-acu s-o ajungă din urmă, dar când să-şi arunce căciula şi s-o prindă sub ea, ia-o de unde nu-i. ªi flacăra se iţea, se iţea cât colo printre ierburi, cale de-o poştă, şi apoi se apropia iarăşi, mai-mai la picioarele lui.
ªi aşa l-a dus pe om flacăra aceea, până ce şesul a rămas în urma lui ca un ostrov verde, şi s-a pomenit în faţa unui palat ce se lumină de sus şi până jos la apropierea vâlvătaiei, care pâlpâind se prefăcu într-un moş bătrân şi zise :
— Uite, vezi tu, ăsta-i palatul noroacelor, şi dacă vrei să vezi care-i norocul tău, aşteaptă până s-o ridica soarele şi se vor deschide porţile ca să poţi pătrunde înăuntru.
Apoi moşul se făcu nevăzut şi omul rămase prin întuneric până ce stea după stea s-a stins şi s-a arătat soarele printre copaci ca un obraz îndărătul unor ostreţe.
Cu zgomot atunci porţile grele s-au deschis şi din palatul acela minunat, spre mirarea omului, o babă chinuită şi adusă de şale a ieşit cu o sapă în spinare. Păşea de zor bătrâna, grăbită parcă să-şi înceapă lucrul, şi trenţele de pe ea fluturau ca un frunzar rebegit, arătându-i trupul numai piele şi ciolane.
— Încotro, mătuşă, aşa de mânecate, a întrebat-o omul, şi cine eşti tu ?
ªi abia de-a stat bătrâna o clipă rezemată în sapă şi i-a răspuns :
— Apoi eu sunt norocul împărătesei voastre. ªi de aceea mă scol o dată cu soarele, ca să aibă ea mâinile albe şi să poată purta cunună pe cap şi veşminte de purpură pe umeri. Pentru ea mă-ndoi de mii de ori pe zi din şele şi ridic necontenit sapa asta, plângând, ca să n-aibă mâinile ei alta de făcut, decât să-şi ridice oglinda şi să se privească într-însa, iar ochii ei să rămâie limpezi totdeauna şi să n-aibe lacrime de plâns ca să-şi ofilească obrajii.
ªi în urma bătrânei aceleia, altele au ieşit, deopotrivă de chinuite şi zorite să înceapă lucrul şi ele, până nu-i soarele sus.
ªi dacă le-a întrebat omul, ele au răspuns că sunt noroacele domniţelor ori ale curtenilor, ori ale atâtor alţi pierde-vară şi linge-blide, care trăiesc din belşug şi se trândăvesc cu somnul. Pentru soiul acesta pornea la muncă şi acest norod chinuit de umbre rufoase.
ªi pe urma lor veneau înnegrind, de te mirai de unde mai izvorăsc din palat atâtea fiinţe supuse, ce au o sapă în mână, al cărui tăiuş, oricum, e o armă la vreme de nevoie şi pe care ei n-o ridică din zori şi până-n seară decât pentru a brăzda faţa mult răbdătorului pământ.
ªi când a încetat izvorârea asta neagră, o muzică zgomotoasă a trezit deodată palatul. Flaute, viori şi chitare îşi împreunau sunetul, râsete vesele se amestecau în clin-chete de pahare şi zuruitul aurului şi argintului, mai vesel încă decât râsul, i-a umplut auzul.
ªi a păşit sfios creştinul nostru pragul şi urcând scările neoprit de nimeni a intrat înlăuntru.
Lumina soarelui ce năvălea pe fereşti părea oarbă pe lângă aceea ce se împrăştia din globul policandrelor. Cristalurile şi argintăriile luceau, şi în jurul meselor pline de bunătăţuri, cei ce erau noroacele "altora, a atâtor chinuiţi şi oropsiţi ca dânsul, mâncau şi se desfătau, ca unii ce nu ştiau ce sunt grijile şi necazurile.
Dar nimeni n-a privit la nepoftitul oaspe, decât unul singur, ce sta în capul mesei, încununat de flori şi cu haine strălucitoare pe el. ªi ca într-o oglindă, cel ce venea şi-a recunoscut atunci chipul; un el dezbrăcat de haina săracă ce-l îmbrăca, rumăn şi frumos la faţă, cu ochii sclipitori ca pietrele ce le purta în inelele de pe mâini şi cu neînchipuită mulţumire de sine zugrăvită pe întreaga înfăţişare. ªi celălalt, fericitul, s-a recunoscut şi el la rândul lui, şi a văzut umbra chinuită şi tristă care muncea pentru dânsul, în timp ce el petrecea în ospeţe, pe cel ce nu se putuse să se aciuieze sub nici un acoperământ, nici să-şi odihnească capul trudit nicăirea, fără să-l înfioare grija zilei de mâne...
ªi pe aceste două feţe aceleaşi, dar deosebite, umbra unor gânduri parcă a trecut. Pe una, pe a fericitului, o tainică şi mută grijă, o spaimă josnică şi laşă; pe cealaltă, o scârbă şi o năvalnică pornire de răzvrătire.
ªi în visul lui, s-a făcut atuncea că, recunoscându-şi norocul pentru care trudea de atâţia ani de zile fără rost, mânile lui negre s-au întins, ridicând sapa cu putere, spre cel ce-i semăna ca un frate gemen.
Dar la o mişcare a celui ce-i semăna atâta de bine, sute de braţe s-au ridicat, şi omul nostru, cât ai clipi, s-a trezit afară din palat, sub pletele copacului bătrân, unde adormise pe risipa de flori pe care-şi răzimase capul ca pe o pernă albă înfăţată de curând. Albe erau florile pe care se odihnise, iar el reluându-şi sapa de jos ca să-şi reînceapă munca, pentru întâiaşi dată în viaţa lui chinuită i se păru ciudat că fierul acesta ascuţit, pe al cărui tăiuş lucea o rază de soare, nu i-a dat niciodată răgaz să cugete că mai poate fi bun şi la altceva decât la săpatul ogorului altuia.


PS: Maestre Umar ben Ibrahim Kayyamy, se pare ca mi-am gasit un discipol, nu ramane decat " sa-mi deschid srl-ul ";)
@ zoritong: Umar: frumoasa pilda si buna de tinut minte; Mordechai: Moi Zorii-Yang daca vrei sa faci bani ca guru cu srl poate ca ar trebui sa treci mai intai pe la mohel :weg: ah, sa nu uit, mazel tov pentru srl :tease:.

Huh, spinoasa problema a ridicat aici Zorii-Yang! Orice religie organizata functioneaza si ca un aspirator de fonduri financiare insa nu cred ca e ceva rau in asta cata vreme fondurile sunt folosite in scopul propus. Este un fel de reflectare a principiului specializarii persoanei juridice in materia religiilor (suntem juristi nu-i asa?) Insa problema spinoasa apare atunci cand nu putem sa trasam o linie intre colectarea de fonduri pentru exercitarea religiei si colectarea de fonduri cu ajutorul religiei. Eu sunt convins ca Osho a trecut linia asta imaginara si la fel au facut-o multi altii insa de fiecare data cand vad ca se colecteaza fonduri pentru religie ma intreb: Sunt pentru religie colectate sau sunt colectate cu ajutorul religiei ?
Cum putem insa sa facem diferenta intre cele doua ? Exista un test in acest sens ? Cum putem sa invatam sa ne ferim de excroci si sa primim ceea ce este important in fiecare religie dand in schimb ceva din economiile noastre pentru ca si altii sa poata beneficia de o educatie religioasa? Huh, sunt curios daca stie cineva.


Ultima modificare: Vineri, 19 Martie 2010
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
=D>

Huh. Pe mine m-ati pierdut de la jumatatea textului :">Huh, am glumit :)) !
( asta a fost data trecuta ) :D

Intrebarea asta "problema" :

"Insa problema spinoasa apare atunci cand nu putem sa trasam o linie intre colectarea de fonduri pentru exercitarea religiei si colectarea de fonduri cu ajutorul religiei. Eu sunt convins ca Osho a trecut linia asta imaginara si la fel au facut-o multi altii insa de fiecare data cand vad ca se colecteaza fonduri pentru religie ma intreb: Sunt pentru religie colectate sau sunt colectate cu ajutorul religiei ?
Cum putem insa sa facem diferenta intre cele doua ? Exista un test in acest sens ? Cum putem sa invatam sa ne ferim de excroci si sa primim ceea ce este important in fiecare religie dand in schimb ceva din economiile noastre pentru ca si altii sa poata beneficia de o educatie religioasa? Huh, sunt curios daca stie cineva."

....seamana al naibii de bine cu intrebarea pe care si-o pun managerii cand investesc intr-o reclama comerciala . Se stie "cat intra in reclama" dar nu se stie "cat s-a scos " datorita ei ! Se poate face un calcul exact al eficientei reclamei ?

:hm:Hmm ...Parerea mea .
Ultima modificare: Vineri, 19 Martie 2010
ContSters109653, utilizator

Alte discuții în legătură

Diferenta intre "a avea" o religie si "a nu avea" trope_doi trope_doi M-am gandit la acest subiect citind status-ul utilizatoarei [b]gi_jane2[/b] (pentru care am tot respectul) din 23 Septembrie a.c.: [i]Daca oamenii sunt atat de ... (vezi toată discuția)
Monologul lui dumnezeu MIHAI GRIGORE MIHAI GRIGORE [b]Monologul Lui Dumnezeu [/b]:) \"M-am uitat la tine cand te-ai trezit de dimineata. Asteptam sa-mi spui doua trei cuvinte, multumindu-Mi pentru cele ce ti ... (vezi toată discuția)
Despre ceea ce înseamnã o cale spiritualã.... rodica_post rodica_post Despre ceea ce înseamnă o cale spirituală.... Trecuse deja un timp de când Spiritul se afla printre oameni şi vorbea el în stânga – dreapta, ... (vezi toată discuția)