avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1789 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Procent acceptabil pierderi apa rece/calda
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Procent acceptabil pierderi apa rece/calda

Care este pierderea procentuala in general acceptabila pentru apa rece si apa calda intr-o asociatie de proprietari? Stim cu totii ca ideal ar trebui sa fie zero dar in practica e altfel. De exemplu la blocul nostru de 80 de apartamente avem in medie, pe bransament, 2,5% la apa calda si 6,5% la apa rece. Colegii forumisti care sint presedinti sau administratori cum au in asociatiile lor?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Hupo , utilizator 21:11, 25 Mai 2025
Am sesizat chestiunea la Apa Nova si au spus in esenta ca pe ei nu ii intereseaza ce se intimpla in spatele bransamentului si ca, daca (noi sau asociatia vecina) dorim un bransament dedicat, avem posibilitatea de a parcurge pasii necesari pentru realizarea acestuia, pe cheltuiala solicitantului.

Au spus de asemenea ca existentul contract este semnat cu reprezentantul legal (la singular) al ambelor asociatii. Nu prea am inteles-o pe asta pentru ca intotdeauna au existat doua asociatii, fiecare cu presedintele ei.
De aici trebuie sa porniti si sa identificati cum s-a ajuns la situatia asta si cine e "reprezentantul legal" al ambelor asociatii. Dar nu veti face absolut nimic daca nu faceti toate astea in scris. Luati in calcul si ANRSC pentru a urgenta rezolvarea, nu exista un bransament pentru 2 persoane juridice, undeva, cineva minte sau exista o ilegalitate, conform legii trebuie sa fie doua.
E adevarat ca legea a fost facuta cam in favoarea operatorilor care furnizeaza serviciul de alimentare cu apa, dar exista pirghii si asa, daca trebuie un nou bransament trebuie urmarit traseul documentelor anterioare si de ce nu s-a facut acel bransament pentru al doilea utilizator si sa se realizeze, pe cheltuiala utilizatorului. Furnizorul trebuie sa instaleze contorul.
Articolul 33
(2) Operatorii au următoarele obligații față de utilizatorii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare:
....................
g) să echipeze cu contoare branșamentele utilizatorilor în punctul de delimitare a instalațiilor, în termenele stabilite de consiliile locale în conformitate cu prevederile legale, dar nu mai târziu de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Hupo a scris:


Au spus de asemenea ca existentul contract este semnat cu reprezentantul legal (la singular) al ambelor asociatii. Nu prea am inteles-o pe asta pentru ca intotdeauna au existat doua asociatii, fiecare cu presedintele ei.

1. Sunt de acord cu cele scrise de @latka. Urmarit 'pasii" indicati de dansul, cu legislatia in mana;
2. Acum dvs. stiti mai bine situati din teren; vedeti daca din acel unic bransament nu se mai poate aplica inca un apometru, in paralel cu al dvs. si daca mai trebuie cumva facute sapaturi suplimentare; in acest fel ati scapa mai ieftin;
3. In legatuira cu datele diferite la care cele doua firme fc citirile - pai chiar nu are nici-0 importanta - sunt doua situatii diferite si le judecati chiar asa -diferit;nu va complicati.
4. Daca au sa mai apara diferente mai mari pe AR sau AC, trebuie sa aveti grija sa nu aveti pierderi, iar la 3-4 luni (functie de cum va aprobati un regulament intern), trebuie facute verificari in locuinte; la noi, in ultima perioada, daca au observat ca nu se mai poate fura cu magnetul sau alte metode la fel de ingenioase, unii dintre smecheri si-au ascuns tot felul de racorduri, monte cat mai ascun, iaintea apometrului; deci cand faceti verificari, sa aveti pe cineva "care le are". Pana acum, la peste 500 de apartamente, am avu 3 asemenea ispravi...
Va multumesc pentru sfaturile bune.
Intre timp am facut sesizare la ANRSC (atasind raspunsul initial Apa Nova), rezultatul fiind ca m-au sunat intr-o simbata cei de la Apa Nova ca sa vina (duminica) sa vada ce posibilitati tehnice sint pentru separare. Am informat conducerea asociatiei si au preluat ei cazul, eu fiind scos din schema la vizita. Am aflat doar ca “urmeaza sa faca ei (Apa Nova) proiectul”.

Sincronizarea citirilor s-a facut acum si cu blocul cuplat, rezultatul fiind o luna “scurta” la ei, si niste diferente marisoare pe care urmeaza, evident, sa mi le bage mie pe git (vechea poveste cu apometre care “nu sint clasa C” si “fara verificare metrologica”), mie si vecinilor care nu au deloc apometre.

Verificarea instalatiilor contra “ingeniosilor” e o idee foarte buna dar din pacate conducerea asociatiei e in mina unor persoane cu o inteligenta mediocra, ca sa nu spun altfel, si care stiu una si buna: nu ai apometre de care am hotarit noi, din astea perfecte clasa C, automat esti culpabil si restul nu pot fi banuiti de nimic. Nici macar nu se folosesc de avantajele telecitirii ca sa ceara firmei un raport de curgere continua. Sint convins ca exista garnituri slabe la wc-uri sau unele baterii si asta se poate detecta automat.

O sa va tin la curent cu evolutia lucrurilor pentru a fi de folos si altora care citesc acest forum, fiind poate in situatii similare.

Ultima modificare: Duminică, 25 Mai 2025
Hupo, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Repartizarea consumurilor de apa anduzexe anduzexe Buna seara, De mai bine de un an in bocul in care locuiesc s-au montat contoare noi de apa cu citire radio. Lunar primesc de la ISTA o Nota de consum ... (vezi toată discuția)
Refuz montare apometre cu citire radio Kopela Kopela Buna seara ! In blocul unde locuiesc s-a hotărât în AG înlocuirea tuturor apometrelor vechi cu apometre noi cu citire radio. Din tot ce am citit aici pe ... (vezi toată discuția)
Apometre cu citire radio probleme montaj Nexus11 Nexus11 Apometre cu citire radio Dorim sa montam (cel putin o parte dintre noi) apometre de citire de la distanta pentru a putea reduce din pierderile de apa ce ... (vezi toată discuția)