Sunt angajat ca si contabil sef intr-o societate cu 9 angajati inclusiv eu. Am facut un curs SSM de 40 de ore si fost imputernicit pentru activitatile de SSM in cadrul societatii.
Conform articol 16 din Hg 1425/2006 :
Art. 16. - (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
Conform art. 5 din legea 319/2006 alin b) angajator - persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii;
Din aceste doua articole inteleg ca se poate sa indeplinesc aceasta functie.
Conform art. 49 pe de alta parte scrie ca trebuie sa fie curs de 80 de ore.
Contabilul sef nu este angajator. Delegarea dvs. sa efectuati activitati ssm se poate face legal de catre angajator, numai in perioada cand acesta lipseste din unitate. Angajatorul avand si alte atributii (lipseste mult timp din unitate), delegarea dvs. poate fi o solutie acceptabila la nivel de ITM.
Dvs. preluati sarcina angajatorului, deci si obligatia absolvirii unui curs de 40 de ore in domeniul ssm.
Cele mentionate mai sus sunt valabile, daca sunteti imputernicit prin decizia ascrisa a angajatorului, de a prelua responsabilitatile legale ale acestuia, prevazute la art. 6-8, 10-20, 27 din Legea ssm nr. 319/ 2006 (numai in lipsa acestuia din unitate), nu activitatile de prevenire si protectie din domeniul ssm (art.15 din HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare), proprii lucratorului desemnat cu activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm.
Multumesc mult de raspuns dar care este definitia angajatorului conform prezentei lege?
Nu este art. 5 din legea 319/2006 alin b) angajator - persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii; ?
Administratorul nu este angajat in societate, iar functia de contabil sef este cea inalta functie din intreprindere fiind imputernicit sa reprezinte societatea in orice situatie.
As vrea sa inteleg daca care este rostul Art. 16.. Ce societati se incadreaza?
Definitia angajatorului este cea din Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art.5 lit. b)
Introduceti element nou - apare administratorul, care nu este angajat in firma si faptul ca dvs., contabil sef aveti imputernicire de reprezentare societate in orice situatie. Banuiesc ca administratorul este desemnat de un consiliu director si imputernicirea dvs. ati primit-o tot de la respectivul consiliu. Din punctul meu de vedere, dvs. puteti fi considerat angajator.
In decizia dvs. de imputernicire trebuie sa apara, responsabilitatile mentionate, conform prevederilor legii ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Referitor la art.16. Nu inteleg ce nu va este clar. Prevederile sunt explicite. Alte societati pot fi lucratori din alte firme care efectueaza lucrari pe teritoriul firmei dvs., studenti sau elevi in practica, vizitatori, etc.
-art.5 lit. c) alţi participanţi la procesul de muncă - persoane aflate în întreprindere şi/sau unitate, cu permisiunea angajatorului, în perioada de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale în vederea angajării, persoane care prestează activităţi în folosul comunităţii sau activităţi în regim de voluntariat, precum şi şomeri pe durata participării la o formă de pregătire profesională şi persoane care nu au contract individual de muncă încheiat în formă scrisă şi pentru care se poate face dovada prevederilor contractuale şi a prestaţiilor efectuate prin orice alt mijloc de probă;
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Ati uitat sa redați alin. 2 din art. 16
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemnezeunul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
In aceste condiții dumneavoastra nu puteți fi numit decât ”lucrator desemnat” cu desfășurarea activităților de prevenire și protecție. Pentru a putea îndeplini această sarcină tr. să îndepliniți cerinţele minime de pregătire în domeniul SSM corespunzătoar nivelului mediu prevăzute de art. 49 din NM de aplicare a Leg. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
ART. 49)
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Angajat ssm
nicoletaart
Buna ziua,
Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna.
Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)