avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Referitor legii 329/2003
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Referitor legii 329/2003

Bună ziua, sunt student la drept și doresc să devin detectiv particular după absolvire dar am o întrebare despre cum devin detectiv particular. Legea 329/2003 art. 5 alin. (1) litera b) spune că o persoană care dorește să dobândească calitatea de detectiv particular trebuie să fie (printre altele) absolventă a unei instituții de învățământ superior. Eu sunt deja student la o facultate de drept la program cu frecvență dar mă întreb dacă aș putea să mă schimb la un program fără frecvență (deoarece am câteva probleme cu programul cu frecvență) și să mai pot să devin detectiv particular deoarece legea nu menționează programul studiilor.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:32, 22 Iunie 2025
Legea 329/2003
art. 5
(1) Poate dobândi calitatea de detectiv particular persoana care îndeplinește următoarele condiții:
a) are cetățenia română sau cetățenia unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spațiului Economic European;
b) posedă cel puțin studii medii și este absolventă a unei școli postliceale de detectivi sau a îndeplinit funcția de polițist ori lucrător în cadrul unor instituții publice cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice sau securității naționale ori este absolventă a unei instituții de învățământ superior și a absolvit un curs în specialitatea detectiv particular;
...

Potrivit principiului de drept "Ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus" , studiile absolvite pot fi efectuate fie la zi , fie la fara frecventa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensia alimentara kitty35 kitty35 Chiar daca merge la o facultate particulara?Multumesc (vezi toată discuția)