Este corect si legal ,ca pentru anii de stagiu rezultati ca urmare a desfasurarii activitatii in grupe de munca nu se acorda puncte de satabilitate,avand in vedere ca pentru activitatile desfasurate in grupe de munca s-a platit cotributii de asigurari sociale de 1,5 pana la de 2 ori mai mult decat pentru conditiile normale de lucru.Care este diferenta intre anii de stagiu cumparati ca vechime in munca si anii rezultati ca urmare a activitatii din grupele de munca.
Va multumesc frumos,si sa aveti o zi reusita.
Carp Mircea
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Eu am sustinut inca inainte de intrarea in vigoare a legii 360/203 ca Stagiul aferent grupelor/cnditiilor de munca este contributiv. Am probe.
Ce spune o instanta de judecata intr-un dosar:
Punctul de vedere al completului de judecată asupra chestiunii de drept sesizate :
Tribunalul consideră că prevederile art. 15 din Legea 360/2023, trebuie interpretate în sensul
că perioadele suplimentare la vechimea în muncă acordată în baza legislaţiei anterioare datei de 1
aprilie 2001 pentru perioadele realizate în grupa I şi/sau a II-a de muncă şi perioada suplimentară
acordată pentru perioadele de stagiu de cotizare realizate în condiţii deosebite şi/sau speciale de
muncă după data de 1 aprilie 2001, constituie stagiu de cotizare contributiv, în sensul prevederilor
art. 3 lit. r) din lege................ Concluzia se impune, având în vedere şi faptul că în conţinutul art. 15 din lege aceste perioade
suplimentare la vechimea în muncă/stagiu de cotizare au fost încadrate ca stagiu de cotizare în condiţii
normale, ori stagiile de cotizare realizate în condiţii normale (potrivit art. 26) sunt întotdeauna stagii
contributive, în sistemul public de pensii regula fiind contributivitatea.
A interpreta în sens contrar ar însemna a nega beneficiile acordate de legiuitor pentru munca
depusă în condiţii grele de muncă, cât şi o încălcare a principiului contributivităţii – ajungându-se în
situaţia ca unor peroane care au muncit o perioadă egală de timp, în condiţii diferite şi cu achitarea
unor contribuţii superioare, să le fie recunoscută aceeaşi perioadă ca stagiu de cotizare ca unei
persoane care a cotizat mai puţin şi a lucrat în condiţii normale de muncă. De altfel, dacă intenţia
legiuitorului ar fi fost aceasta ar fi inclus aceste perioade în categoria perioadelor asimilate (astfel
cum sunt cele prevăzute la art. 14) şi nu ar fi prevăzut în mod expres că acestea constituie stagiu de
cotizare în condiţii normale. Cu atât mai puţin ar putea fi încadrate stagiile de cotizare acordate
potrivit art. 15 din lege, în noţiunea de perioade asimilate (în sensul prevederilor art. 3 lit.l), în
condiţiile în care aceste perioade au fost în mod limitativ prevăzute la art. 14 alin. 1 din lege.
Tot astfel, interpretarea în sens contrar ar duce la lipsirea de efecte juridice a prevederilor art.
15 din Legea 360/2023, în contextul în care, în accepţiunea noii legi, acordarea tuturor prestaţiilor de
asigurări sociale, prevăzute la art. 45, se raportează la stagiul de cotizare contributiv, atât în privinţa
condiţiilor de deschidere a dreptului la pensie (stagiu minim de cotizare contributiv), cât şi în privinţa
reducerii vârstei standard de pensionare (stagiu complet de cotizare contributiv), neputându-se
aprecia că prevederea are ca scop acordarea unor majorări de punctaj, devreme ce pentru activitatea
desfăşurată în grupe superioare de muncă/condiţii deosebite/speciale, acordarea acestor majorări a
fost reglementată prin prevederile art. 88 din actul normativ, fiind deci inutilă edictarea a două norme
în acelaşi act normativ, având acelaşi scop.
Se impune deci concluzia că perioadele suplimentare la vechimea în muncă/stagiul de cotizare
prevăzute la art. 15 din lege reprezintă stagiu de cotizare contributiv.
Dosarul acum este pe rolul ICCJ si are nr.1058/1/2025
Termen de solutionare:22.09.2025