avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Sunt în concediu medical având contract de muncă ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Sunt în concediu medical având contract de muncă și fac în același timp ridesharing având PFA

Bună ziua, am tot auzit mai multe variante de răspuns la întrebarea mea, dar poate reușesc să o găsesc pe cea corectă, nu doar pe cea care îmi place mie cum sună și mă avantajează, problema pentru care scriu acest mesaj e următoarea: eu sunt în concediu medical, lucrând pe intervenții, dar am și un PFA având ca domeniu de activitate șofer de ridesharing, pot fi șofer de ridesharing în perioada în care sunt în concediu medical?
Cel mai recent răspuns: Manuela Rășină , administrator 19:01, 29 Iulie 2025
Bună ziua,

Concediul medical se acordă pentru refacerea capacității fizice și, potrivit OUG nr. 158/2005, pentru toate activitățile desfășurate de persoana asigurată. În locul dvs. și mai ales acum, când autoritățile stau cu ochii pe risipirea banului public, n-aș face asta bazându-mă pe faptul că PFA-urile nu sunt menționate explicit în ordonanță. Ca idee, veniturile obținute ca PFA pot fi ușor verificate de autorități prin ANAF sau platformele de ridesharing, așadar există riscul real ca acest lucru să fie descoperit.

Art. 47
(4) Constituie contravenție desfășurarea de către persoanele asigurate care se află în două sau mai multe situații prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B de activități în baza cărora se obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor, astfel cum acestea sunt prevăzute în Codul fiscal, în perioada în care beneficiază de concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, prevăzute de prezenta ordonanță de urgență.

Articolul 48
(1) Contravențiile prevăzute la art. 47 se sancționează după cum urmează: