avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... In baza acestor legi - OUG 41/ 2016 si Legea nr. 9 din ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

In baza acestor legi - OUG 41/ 2016 si Legea nr. 9 din 4 ianuarie ...

In baza acestor legi - OUG 41/ 2016 si Legea nr. 9 din 4 ianuarie 2023, pot "obliga" primaria ca documentele necesare obtinerii aut de admin condomini sa fie inaintate doar in format electronic? Primaria a refuzat certificatul fiscal si cel judiciar obtinute electronic de pe site-urile oficiale, a solicitat toate documentele in format fizic!
Cel mai recent răspuns: gasdrop , utilizator 17:36, 15 August 2025
OUG 41/2006
art. 3
Instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, precum și persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, sunt obligate să accepte documentele eliberate de către persoanele juridice de drept public sau de drept privat în format electronic, care au o semnătură electronică calificată sau avansată, definite potrivit prevederilor art. 3 pct. 11 și 12 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar.

art. 8
Instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, precum și persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obținut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică, sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are și este de acord să furnizeze o adresă de poștă electronică.
Multumesc, argumentele astea le-am adus si eu in atentia primariei dar primaria a raspuns ca n-are posibilitatea "verificarii" semnaturii electronice si ca nu exista norme elaborate pentru cele de mai sus asa ca ei functioneaza dupa o hotarare a consiliului - primaria PLOIESTI. Cel mai usor ar fi sa cedez si sa fac ca ei dar in felul asta nu se va schimba nimic.
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2025
gasdrop, utilizator
Semnatura electronica poate fi verificata la deschiderea documentului .. nu le trebuie cine stie ce pregatire sau alte aplicatii.

Puteti sesiza Corpul de Control al Guvernului .
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2025
Cornel Vasile, Consilier juridic
Am sesizat deja prefectura Prahova, sa vad cu ce rezultat se prezinta. Multumesc pentru idee, cred ca acesta va fi urmatorul pas.
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2025
gasdrop, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Nerespectare măsurilor privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administrației locale nelu1 nelu1 Bună seara! Sunt înscris în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, mai pe scurt Rabla Local. Primăria îmi solicită: 6) Certificat de ... (vezi toată discuția)
Este autoritate/institutie publica? tibstefaug tibstefaug O societate comerciala înființata de U.A.T. -uri, având doar capital UAT si care exercita un un serviciu public este sau poate fi asimilata ca ... (vezi toată discuția)
universitate particulara reprezinta o "autoritate publica" in sensul legii contenciosului administrativ? raduallan raduallan Speta e urmatoarea: o universitate particulara refuza eliberarea diplomei de licenta din cauza unor neantelegeri privind plata taxelor de licenta. Poate fi ... (vezi toată discuția)