avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 832 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Problemele profesionale ale ... unificare profesii liberale
Discuție deschisă în Problemele profesionale ale consilierilor juridici

unificare profesii liberale

Ce mai stiti despre posibila si dorita unificare a profesiilor, adica de intrrarea cons jur in randul avocatilor?
Exista un punct imaginar (daca se poate spune despre ceva imaginar ca exista) situat fix la zece centimetri in fata cotului, in care ii doare pe cei din UE, din Ministerul Justitiei (nu si al Libertatilor Cetatenesti), din Parlament, Guvern, Prefectura si Primarie de consilierii juridici din Romania si de problemele lor.

Sau poate ca nu-i doare nici macar acolo. Din pacate.

Asa..iar raspunsul dvs. la intrebare este...?
Daca nu aveti niciun raspuns, pararile offtopic nu ma intereseaxa. Vreau ceva cocret..atat cat se poate si doar legat de ce am intrebat. Restul este...poveste!

No offence!
interesant ar fi sa aflam cum a reusit cons jur sa isi deschida cab indiv in anglia..poate ne deschide si noua ochii...la modul teoretic, ar tb sa mearga la finante, sa il declare, din punct de vedere fiscal...dar la noi in tara nu pot avea decat avocatii cabinete indiv in aceasta profesie...deci...sincera sa fiu, nu prea vad solutii..daca ar fi societatea comerciala, ar fi simplu, ar merge la autoritatea la care si-a deschis sediul si declara si pct de lucru (analog pt legislatia din tara noastra, desi s-ar putea sa fie alta mancare de peste in anglia)...sper sa revii cu detalii....
a propos, este interesat cineva sa faca impreuna cu mine o petitie catre uccj si ministerul justitiei ref la situatia cons juridici cu solicitarea de a urgenta reglementarea acestei profesii de asa maniera incat bietii cons jur sa nu mai ingroase randul somerilor din motive ce nu tin de competentele lor profesionale? vorbesc serios!!!
Personal cred că adevărata problemă nu este unificarea profesiilor de avocat și consilier juridic. În sensul profund consider că se impune o reașezare a profesiilor juridice. În minunata noastră țară, eterna și fascinanta Românie întâlnim absurditatea ca un consilier juridic , notar , procuror și chiar judecător
să dea examen pentru a fi admis ca avocat. Consilierul juridic nu ar trebui să dea examen în primul rând pentru că el înainte de a fi consilier juridic ar trebui să fie avocat. Știm cu toți că atunci când vorbim despre persoana juridică că aceasta spre deosebire de cea fizică încheie , emite , adoptă acte juridice importante în mod frecvent., aceasta rezultînd din însăși definiția persoanei juridice care este un colectiv uman cu o organizare și un patrimoniu distinct de al membrilor săi urmărind un scop în acord cu interesul obștesc . Persoana fizică , cînd nu îmbracă o calitate specială cum ar fi spre exemplu comerciant , funcționar , demnitar etc ,deci în simplă calitate de personă fizică subiect de drept civil încheie acte juridice importante cu caracter sporadic. Este deci anormal să trimiți în ringul luptei o persoană fără experiență. Într-o țară așezată în care interesul public primează în fața celui privat un proaspăt absolvent de științe juridice nici nu ar visa să fie consultant pe probleme jurice al unei firme și cu atât mai puțin al autorității sau instituții publice. El ar trebui mai întâi să învețe bine pe lângă maestru apoi să facă stagiu ca și avocat pledant ceva timp și pe urmă ar avea dreptul să viseze o colaborare cu vreo persoană juridcă, companie , ONG , sau cu atât mai mult vreo instituție. Încunarea carierierei unui jurist ar trebui să fie calitatea de judecător , de magistrat. or ce vedem în minunata noastră țară , consilerii juridici , notarii , procurorii și judecătorii dau examen să fie avocați , iar reciproca nu există măcar și te mai întrebi de ce interesul public este apărat cum este , de ce avem sentințe de îți stă mintea în loc și altele asemenea. Ar trebui ca forțe ale societății civile să facă o presiune extraordinară asupra legislativului pentru ca trecînd prin diferite etape să se pună lucrurile pe un făgaș normal. Legea consilierului juridic ar trebui modificată prin crearea unui corp profesional unic dar în același timp și specializat , organizat pe subdiviziuni pe ramuri și domenii de activitate(colegii). Consilierii juridici nu se pot organiza în structuri de tipul baroului în primul rând datorită caracterului profund specializat al activității acestora rezultat cum am arătat al specializării capacității de folosință a beneficiarilor serviciilor acestora. Aceasta nu ar împiedica ci chiar ar impune colegiilor să se unescă într-o structură unitară la nivel național cu filiale teritoriale. deoarece vorbim de o profesie unică și reglementată ori atunci când realitatea impune ca o profesie să ajungă la stadiul de profesie reglementată aceasta este în primul rând datorită nevoi resimțite de societate de-a avea standarde unitare în legătură cu aceea activitate.Ca și în cazul cetățeniei europene calitatea de membru într-unul sau mai multe colegii ar trebui să confere calitatea de membru al ordinului consilierilor juridici. Ar trebui apoi să se reglementeze modalitatea cum pot lua naștere colegiile pe ramuri și/sau domenii de activitate cu respectarea principiului că în același domeniu sau ramură de activitate și pe aceiași arie teritorială nu pot exista două structuri paralele. Un număr determinat prin lege de consilieri juridici definitivi ,membri în unul sau mai multe colegii ar putea avea inițiativa demarării constituirii unui al colegiu care în mod obligatoriu ar trebui să facă parte din uniunea națională. De altfel chiar actuala lege a consilierilor juridici precizează că aceștia se pot asocia la nivel județean pe ramuri sau domenii de activitate sau după caz la nivel teritorial iar aceiași lege cu câteva articole mai înainte preciza că aceștia se pot asocia. ori dacă analizăm posibilitățile de grupare a acestora acestea ar fi spre exemplu
Un număr de consilieri juridici din același județ și din aceiași ramura de activitate se asociază iar unde nu se pot întruni numărul necesar constituirii unei asociații pe ramură sau domeniu de asctivitate la nivel județean aceștia ar trebui să se asocieze la nivel național. Abia apoi asociațiile constiutuite la nivel județen di aceiași ramură de activitate s-ar uni într-o federație națională care împreună cu asociațiile constituite la nivel național să formeze o uniune națională a consilierilor juridici iar aceasta la rândul ei să aibă filiale teritoriale. Aceasta este organizarea care în mod logic rezultă chiar din Legea 514/203 ci nu structuriile de tip ccj . După cum se știe atunci cînd interpretezi și aplici un act normativ pornești de la premisa că în textul legii nu există nici măcar o virgulă în plus. Ce rost ar mai avea de altfel textul articolului care spune cum se pot asocia consilierii juridici din moment ce avem în aceiași lege textul care ne spune că se pot asocia. și dacă am face toate combinațile posibile din textul art 20 am epuiza toate variantele posibile de asociere potrivit art. 5 din lege. Oricum având în vedere interesele egoiste care primează actualmente în viața noastră politică speranțele mele sunt limită spre zero.
interesant expozeu, cuprinde multe adevaruri. cred insa ca abordarea colegei noastre brendissima va fi in final calea de urmat. de ce? pt ca fara o implicare reala a marilor mase de colegi (chiar daca un asemenea proces este unul greu si de lunga durata) orice modif sau noua lege a CJ va fi una croita intereselor de incasare a unor cotizatii si/sau unor idei complet aberante (vezi initiativele legislative de genul celor picate prin camera deputatiilor in ultima vreme) care modificari 1. nu vor trece nici o data de legislativ 2. nu vor creea un mediu mai bun de exercitare a profesiei. Astfel, cred ca un demers nu ar fi de prisos, o propunere legislativa decenta care sa reglementeze aspecte de genul infiintarii unui corp profeseional real, unic si obligatoriu (de aici aspectele privid accesul si exercitarea profesiei - de schimbat aici de ex. incompatibilitatiile absolut exagerate), FFF imp sa aiba instituita prin lege o taxa absolut minima de plata ca sa curmeze din start tendinte de a profitabiliza o asemenea asociere in folosul unora; asigurarea profesionala - sa nu mai stam cu sabia lui damokles d'asupra capului tot timpul (cel putzin eu stau); secretul profesional si regimul acestuia atat cu privire la "biroul" CJ cat si la domiciliul acestuia (in caz ca lucreaza si de acasa) si multe multe alte aspecte de genul asta. Cred ca odata ce ar exista o asemena lege, ar fi infiintat un corp de CJ care ar avea dreptul sa adopte statutul CJ (SIMILAR CA SI LA AVO) dupa aia poate incepe o lupta pt cabinete si alte asemenea deziderate mai ambitzioase....insa pana una alta, cred ca o lege mai cinstitata ar fi de preferat L 514. Eu unul sunt dispus sa ajut, cat pot (recunosc ca nu am participat nici o data la redactarea vreunui act normativ) poate sunt colegi cu mm experienta...si cred ca poate ar fi util sa luam legatura cu nishte parlamentari de ex. Iulian Urban (nu am nici o legatura cu el si sunt 100% si convins apolitic) care este in comisia juridica (cea care ar avea cuvantul cel mai greu de spus) si l-am vazut mai activ decat pe restul....nu cred ca nu ar vrea sa sprijine un demers onest, sau daca nu el....altzii...oricum, cumz zicea un forumist la acest topic vis a vis de acel punct unde doare pe cineva de noi....daca pe noi nu ne doare, de ce ar durea pe altzii....nu?

Alte discuții în legătură

Proiect modificare lege consilieri juridici Mihaiela  Teodora Popa Mihaiela Teodora Popa Ce parere aveti de noua propunere legislativa privind incadrarea in profesia de consilier juridic reglementata de legea 514, doar a cons. jur. ce lucreaza la ... (vezi toată discuția)
Consilier juridic definitiv monalisaalina monalisaalina Imi pot da definitivatul ca si consilier jurudic fara sa fiu inscrisa la UUCJ? (vezi toată discuția)
Exercitarea profesiei de cons. jr. in domeniul privat adriannn adriannn Buna ziua. 1. Pentru practicarea profesiei de cons. jr. este obligatoriu inscrierea in tabloul cons. juridici? Textul legii 514/2003 este interpretabil, ... (vezi toată discuția)