La Senat a fost înregistrată recent o propunere legislativă ce prevede crearea unui registru electronic pentru a ține evidența tuturor instructajelor pe care angajatorii sunt obligați să le facă angajaților, în domeniul sănătății și securității în muncă (SSM), al situațiilor de urgență, protecției mediului, prelucrării datelor personale etc. O propunere inițială, care se referea însă în mod special la domeniul SSM, a fost pusă în dezbatere de aproximativ aceiași parlamentari și retrasă la puțin timp după. Citește articolul
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat miercuri adăugarea unor noi traduceri în aplicația Apel 112, ce permite transmiterea către autorități a informațiilor de localizare a celui ce inițiază un apel de urgență. Astfel, aplicația poate fi folosită acum atât de cei care știu română, cât și de cunoscătorii limbilor engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană. Citește articolul
Cei ce se găsesc într-o situație atipică și urgentă pot alerta autoritățile de la noi prin apelarea numărului unic de urgență 112, dar și prin trimiterea unui SMS. Discuția despre apelarea autorităților în situații de urgență prin alte metode decât prin numărul unic 112 apare în contextul în care, recent, o fetiță a fost cea care a sunat la 112 ca să-și ajute fratele bolnav, deoarece părinții lor au deficiențe de auz și vorbire. Citește articolul
Persoanele apte de muncă ce locuiesc în localități în care a fost declarată starea de asediu sau starea de urgenţă vor putea fi chemate de armată și poliție pentru a lucra în interes public, conform unui act normativ oficializat chiar azi. Citește articolul
La începutul lunii septembrie a fost oficializată introducerea unui nou număr de urgență, și anume 114. Numărul 114 va ajuta, alături de numărul unic de urgență 112, la rezolvarea unor situații urgente sau de criză și, potrivit informațiilor primite de redacția noastră de la Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), va transmite automat date despre locul în care se află un telefon mobil. Citește articolul
Serviciile de telefonie mobilă trebuie să transmită gratuit autorităților informații despre localizarea apelantului la 112, chiar și atunci când contactarea numărului de urgență se face de pe un telefon fără nicio cartelă. Astfel a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), iar decizia este foarte importantă și pentru noi, în condițiile în care asistăm la modificări legislative în privința apelurilor de urgență, în contextul cazului Caracal. Citește articolul
Un nou număr de urgență va apărea în curând, potrivit unui act normativ al Guvernului oficializat recent. La noul număr de urgență, respectiv 114, se vor transmite automat date de localizare a telefonului mobil. Citește articolul
Firmele care administrează clădiri pentru cultură sau activități sportive cu peste 600 de locuri, precum și companiile care au în administrare clădiri pentru comerț cu o suprafață de cel puțin 1.500 mp sau pentru turism cu cel puțin 200 de locuri de cazare, printre altele, sunt obligate să înființeze două tipuri de servicii pentru situații de urgență. Obligația are ca termen-limită ultima zi a lunii iunie 2019, așa că firmele ar trebui să se pregătească deja. Citește articolul
Avioanele care operează în spațiul aerian al României vor trebui să fie dotate cu un dispozitiv de localizare, pentru situațiile de urgență, prevede un proiect de act normativ care așteaptă, actualmente, votul decisiv al Camerei Deputaților. Pentru a lămuri cititorii cum va fi folosit acest dispozitiv, am cerut informații de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR). Citește articolul
Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a lansat o aplicație pentru telefoanele mobile ce poate ajuta cetățenii să fie pregătiți pentru situațiile de urgență. Citește articolul