Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 880 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: ssm
Subiect: ssm
ACCES PREMIUM

Medicii de medicina muncii și responsabilii SSM, activitate intensă la locul de muncă în următoarea perioadă

În contextul revenirii la muncă a multor salariați, pe durata stării de alertă, firmele trebuie să ia o serie de măsuri pentru a preveni îmbolnăvirea angajaților cu COVID-19, adică, printre altele, să instituie obligativitatea purtării măștilor de protecție și să facă zilnic un triaj epidemiologic. După cum apare și într-un ordin recent al autorităților, de stabilirea condițiilor pentru purtarea măștii și instruirea salariaților privind noile reguli de securitate și sănătate în muncă (SSM) se ocupă medicii de medicina munca și responsabilii SSM din firmă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă: În ce condiții pot intra terții în sediile firmelor. Regulile, publicate

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2020 | 1 | 1292

Pe perioada stării de alertă, firmelor și profesioniștilor li se impun condiții speciale pentru vizitele terților în incinta de lucru: ca regulă, intră doar cei care au motive justificate să se afle în incintă, iar toate operațiunile cu curierii ar trebui să se facă în afara incintei. Cât despre cei care trebuie neapărat să intre, un recent act normativ impune obligația de a înregistra locul unde a fost condusă persoana respectivă (ce birou, departament etc.). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Portul măștii și măsurarea temperaturii la locul de muncă: Aspecte esențiale pe care trebuie să le știe angajatorii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2020 | 1 | 2782

Firmele sunt obligate să facă triajul epidemiologic în cazul angajaților proprii în fiecare zi. Asta presupune observarea unor simptome care ar putea fi manifestări ale infectării cu virusul COVID-19, chiar și măsurarea temperaturii. Nimic din cele observate nu trebuie însă consemnat pentru că asta ar presupune, potrivit autorităților, o prelucrare de date personale. Dacă salariații prezintă potențiale simptome, aceștia sunt îndrumați către medicul de familie în primă fază. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsuri de SSM obligatorii pentru firme în cazul angajaților suspecți/confirmați cu COVID-19

Un angajat ce prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie izolat de ceilalți colegi și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea sa. Dacă un salariat potențial infectat a venit recent la muncă, atunci spațiile în care acesta a petrecut mai mult timp ar trebui temporar închise. Întotdeauna, cei care au intrat în contact direct pentru o perioadă mai lungă de timp trebuie informați despre salariatul potențial infectat și trimiși în izolare la domiciliu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Locurile de muncă unde riscul de infectare cu coronavirus e cel mai mare și angajatorii trebuie să ia măsuri sporite de protecție

Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Distanțarea socială la locul de muncă: Ce recomandă autoritățile și specialiștii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Mai 2020 | 0 | 1698

Ce ar putea să însemne distanțarea socială la birou, în următoarea perioadă? Autoritățile și specialiștii arată toți înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Continuitate activitate IMM: Aspecte financiare și strategice la care să fii atent și cum să ții afacerea pe linia de plutire

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Recomandări pentru angajați în cazul deplasărilor de serviciu pentru a evita răspândirea COVID-19

Deplasările în interes de serviciu pot pune multe riscuri de răspândire a virusului COVID-19. Chiar și în cazul deplasărilor cu mașina personală, dacă mai călătorește și altcineva în afară de șofer, se impun minime măsuri de protecție. Angajații care, poate, până acum, au stat acasă și care se întorc în activitate trebuie să fie conștienți că e nevoie de multă prevenție pentru a se proteja pe sine și pe ceilalți în următoarea perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Organizația Internațională a Muncii: Cum asiguri securitatea în muncă pentru angajații tăi, în timpul unei epidemii

Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorul solicită întoarcerea la birou a celor care au muncit de acasă. Se pot opune angajații?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Mai 2020 | 0 | 1786

Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez