Angajații au dreptul să obțină adeverințe care să detalieze vechimea în muncă, activitățile desfășurate și durata lor, salariile, iar adeverințele sunt eliberate, în primul rând, de angajatori - care trebuie să răspundă solicitărilor angajaților, pentru că-i obligă legea. Pentru o bună parte a angajaților încă în activitate, carnetele de muncă sunt însă necesare pentru a putea dovedi vechimea. Merită menționat că, din 2022, PFA-urilor li s-a recunoscut, în anumite condiții, dreptul de a echivala perioadele de activitate ca vechime în muncă, chestiune care le este de folos în special celor ce vor să ocupe funcții la stat. Citește articolul
Reconstituirea vechimii în muncă se poate face acum și pe baza cărților de muncă scanate de casele de pensii, dacă documentele respective au fost distruse sau pierdute, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului, ce este în vigoare de luni. Citește articolul
Angajatorii care detin carnete de munca au obligatia de a le depune pana la 30 noiembrie la Casele de Pensii, in caz contrar se constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 1.500 si 5.000 lei. Citește articolul