Companiile care trebuie să-și schimbe casele de marcat cu jurnal tipărit cu cele cu jurnal electronic au la dispoziție un ghid oficial al Fiscului pentru înregistrarea noilor aparate. Acesta a fost publicat inițial în prima lună a verii, iar astăzi a fost actualizat. Citește articolul
Fiscul a publicat recent patru formulare electronice ce pot fi folosite la înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Unul dintre ele este pentru înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziționate intracomunitar, unul - pentru înregistrarea aparatelor instalate, unul - pentru schimbările de stare/situație a aparatelor, iar unul - pentru atribuirea numărului unic de identificare. Cel din urmă formular poate fi depus cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV), certificatul de atribuire a numărului unic al casei de marcat fiind transmis tot prin aplicația Fiscului. Citește articolul
Toate casele de marcat folosite de firme în România urmează să figureze într-un registru național de evidență, potrivit unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ce a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Practic, registrul va conține informații despre producătorii, importatorii, distribuitorii și utilizatorii caselor de marcat, dar și despre aparate în sine, scopurile urmărite fiind reducerea evaziunii fiscale și simplificarea relației cu Fiscul. Citește articolul