Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine anumitor companii din România, potrivit legislației fiscale în vigoare. În 2021, dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie gata până spre finele lunii martie, iar companiile trebuie să țină cont de unele noutăți la întocmirea sa, mai ales din cauza pandemiei. Deși în mod normal vorbim de o obligație pentru firmele mari, inclusiv cele medii sau mici pot fi nevoite să aibă un dosar al prețurilor de transfer. Citește articolul
În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul
Chiar dacă în perioada stării de urgență au fost suspendate controalele fiscale cu privire la întocmirea dosarelor prețurilor de transfer, ele reîncep, în contextul actual al unei relaxări parțiale a măsurilor implementate pentru prevenirea și limitarea coronavirus. După cum au menționat și consultanții fiscali de la Darian DRS, într-un webinar avocatnet.ro dedicat abonaților premium, orice companii afiliate - cel puțin dacă e vorba de contribuabili medii - ce au obligația constituirii unui dosar al prețurilor de transfer sunt verificate în acest scop aproape de fiecare dată când are loc un control fiscal. Citește articolul
Companiile private care au, în medie, peste 500 de salariați în cursul exercițiului financiar au de depus, odată cu situațiile financiare anuale aferente anului 2019, și o raportare nefinanciară ce include informații privind cel puțin aspectele de mediu, sociale și de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupției și a dării de mită. Această raportare se face prima oară anul acesta de către companiile private cu mulți angajați, ea fiind obligatorie în trecut doar pentru cele de stat. Citește articolul
Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine companiilor mari din România, conform legislației în vigoare. Dosarul trebuie să fie gata până pe 25 martie 2019 și are o importanță majoră în condițiile în care Fiscul își intensifică verificările în domeniul prețurilor de transfer. În acest context, articolul de față sintetizează cele mai importante informații despre dosar. Citește articolul
Operațiunea Iceberg a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vizează și contribuabili medii, nu doar contribuabili mari, au informat reprezentanții Fiscului. Totodată, Operațiunea Tomis, ce vizează importurile din Portul Constanța, va fi prelungită, deși inițial se stabilise să dureze doar trei luni. ANAF a anunțat demararea operațiunilor Iceberg și Tomis în prima lună a acestui an. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat demararea a două operațiuni majore pentru controlul afacerilor din România: „Iceberg” și „Tomis”. Dacă prima vizează companiile mari, a doua țintește importurile care vin în România prin Portul Constanța. Citește articolul