Firmele trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare pentru anul 2022 până pe 31 mai 2023, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF), care stabilește regulile pentru bilanțurile care trebuie făcute în acest an. Iar miercuri au apărut și formularele electronice de care au nevoie companiile pentru a transmite bilanțurile către MF. Ca o noutate, trebuie reținut că, din 2023, nu mai este posibilă desființarea unei firme pentru depunerea bilanțurilor cu întârziere mare. Citește articolul
Firmele care au optat în 2022 pentru distribuirea de dividende interimare trebuie să facă o regularizare, în 2023, după aprobarea situațiilor financiare anuale. În acest context, pot fi necesare și ajustări la impozitul aferent dividendelor - fie efectuarea unei plăți suplimentare, fie solicitarea unei restituiri parțiale. Citește articolul
În contextul în care, pe final de 2022, multe firme au făcut distribuiri de dividende interimare pentru a evita majorarea impozitului de la 5% la 8%, este important de subliniat că acestea trebuie să facă, la început de 2023, o regularizare. Citește articolul
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Companiile înființate în 2022, care n-au avut activitate în cursul exercițiului financiar, trebuie să depună o declarație specială, la unitățile Ministerului Finanțelor (MF), până pe 2 martie 2023. Practic, aceasta este depusă în locul situațiilor financiare pe 2022. Citește articolul
Până acum, reglementările contabile conțineau detalii numai despre contabilizarea dividendelor interimare la companiile care le repartizează. Din acest motiv, Ministerul Finanțelor (MF) a venit luni cu completări oficiale pentru a stabili cum sunt contabilizate dividendele interimare la companiile care le primesc. Citește articolul
O serie de modificări notabile au fost făcute luni la reglementările contabile folosite de companii și de ONG-uri, conform unui ordin oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Acestea se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Reglementările contabile au fost completate cu prevederi complet noi legate, de exemplu, de primirea dividendelor interimare sau de situațiile în care o entitate acționează în nume propriu, conform unui ordin nou al Ministerului Finanțelor (MF). Totodată, avem și câteva conturi contabile noi. Schimbările se aplică începând cu situațiile financiare aferente anului 2022. Citește articolul
Dincolo de raportarea lunară sau trimestrială a fișierului standard de control fiscal (SAF-T), contribuabilii mari trebuie să mai depună formularul și anual, dar strict pentru partea de active. Raportarea activelor se face la termenul depunerii situațiilor financiare anuale, însă specialiștii avertizează că prima astfel de declarare intervine abia în 2023. Când vine vorba de firmele cu an financiar diferit de cel calendaristic sau de firmele care au început raportările în iulie 2022, Fiscul a stabilit o regulă specială. Citește articolul
Regulamentul 852/2020, numit și taxonomia europeană, definește o listă a activităților prietenoase cu mediul înconjurător care îndeplinesc anumite obiective de mediu și stabilește criteriile tehnice de performanță pe care o anumită activitate trebuie să le îndeplinească pentru a atinge aceste obiective de mediu. Lista conține trei tipuri de activități: cele primare, care contribuie direct la atingerea obiectivelor, cele de tranziție, pentru care nu există o alternativă viabilă cu nivel scăzut de emisii de CO2 din punct de vedere tehnologic și economic, dar care sprijină tranziția către o economie neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 prin stabilirea unor praguri pentru determinarea celor mai performante companii din industrie, și cele suport, care facilitează indirect activitățile primare. Citește articolul