avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 916 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Subiect: acte administrativ-fiscale
Subiect: acte administrativ-fiscale
ACCES PREMIUM

Noile cazuri de nulitate a actelor fiscale pot fi folosite pentru a anula inspecția fiscală și consecințele sale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2021 | 1921 | Timp de citire: 3 min.

Din decembrie 2020, în Codul de procedură fiscală au fost introduse patru noi situații în care actele administrativ-fiscale sunt considerate nule. Conform specialiștilor, aceste vicii procedurale pot fi folosite de contribuabilii verificați de Fisc pentru a cere anularea inspecțiilor fiscale și a consecințelor negative ale acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reexaminarea la cerere poate ajuta firmele să întoarcă rapid, în favoarea lor, o contestație fiscală respinsă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Ianuarie 2021 | 1609 | Timp de citire: 4 min.

Introducerea posibilității de a cere reexaminarea deciziilor date pentru soluționarea contestațiilor fiscale aduce un mare avantaj pentru companii, sunt de părere specialiștii. Concret, reexaminarea este o procedură administrativă care poate întoarce decizia în favoarea firmelor cu mult mai repede decât ar face-o o procedură judiciară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Deciziile pentru soluționarea contestațiilor fiscale pot fi reexaminate, mai nou, la cererea contribuabililor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Decembrie 2020 | 1 | 3744 | Timp de citire: 2 min.

Deciziile emise de autorități pentru soluționarea contestațiilor fiscale pot fi reexaminate la cererea firmelor sau a antreprenorilor independenți, în contextul în care contribuabilii aveau această posibilitate doar apelând la instanță. Noutatea e adusă de o lege recentă și se aplică din 24 decembrie 2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din iunie, contestațiile fiscale vor fi soluționate de MFP, nu de ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Decembrie 2020 | 8328 | Timp de citire: 3 min.

Contestațiile făcute de firme și persoanele fizice autorizate în legătură cu creanțele și actele fiscale vor fi soluționate de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP), nu de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), începând din iunie anul viitor. Măsura este inclusă într-o lege care a modificat recent Codul de procedură fiscală în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul răspunde mai rapid la contestațiile contribuabililor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Octombrie 2019 | 1377 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ale contribuabililor este într-un amplu proces de optimizare, au subliniat specialiștii Deloitte România la o conferință de presă de miercuri. Practic, vorbim nu doar de activitatea Fiscului în sine, ci și de activitatea instanțelor judecătorești. În plus, în Parlament mai este pregătită o măsură importantă care ar ajuta și mai mult în acest proces de optimizare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi acte fiscale sunt valabile fără semnătură și ștampilă, în timp ce altele au dispărut

avocatnet.ro în Taxe și impozite
20 Octombrie 2017 | 3 | 32065 | Timp de citire: 4 min.

Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar dacă nu sunt semnate și ștampilate de către emitent a fost actualizată joi, prin intermediul unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat în Monitorul Oficial. Astfel, lista cuprinde acum 27 de documente, în loc de 29. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Comunicarea actelor emise de Fisc poate fi făcută și de angajații acestuia, inclusiv prin afișare pe ușă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Septembrie 2017 | 4907 | Timp de citire: 2 min.

Regulile prin care autoritățile fiscale comunică documentele pe care le emit contribuabililor au suferit modificări importante, conform unui act normativ recent intrat în vigoare. Mai exact, actele administrativ-fiscale pot fi comunicate inclusiv de către angajații Fiscului la domiciliul fiscal. În caz de refuz sau dacă nu este găsit nimeni, se pune o înștiințare pe ușă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contribuabilii pot primi de-acum peste 30 de documente fiscale prin e-mail sau fax. Care e procedura de comunicare?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
6 Decembrie 2016 | 7 | 35334 | Timp de citire: 3 min.

Fiscul poate transmite contribuabilului prin e-mail, fax sau printr-o platformă online peste 30 de acte administrative fiscale, potrivit unui act normativ al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), publicat luni în Monitorul Oficial. Pentru ca acest lucru să fie posibil, persoanele fizice, dar şi cele juridice, trebuie să adreseze organului fiscal o cerere, prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare menţionate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face din 2016 anularea din oficiu a actelor emise de Fisc

Andra Stana în Taxe și impozite
17 Februarie 2016 | 1 | 15519 | Timp de citire: 3 min.

Noul Cod de procedură fiscală, care a intrat în vigoare la 1 ianuarie, reglementează în mod clar cazurile în care un act administrativ-fiscal devine nul din oficiu. Astfel, printre actele administrativ-fiscale care sunt declarate nule din oficiu se numără cele afectate de o gravă și evidentă greșeală, precum și cele care nu cuprind unul dintre elementele obligatorii, cum ar fi semnătura persoanei împuternicite a organului fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectiva

Documentele fiscale pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual". Cum accesati serviciul ANAF?

Elena Voinea în Taxe și impozite
2 Ianuarie 2015 | 2 | 6773 | Timp de citire: 7 min.

Comunicarea on-line a documentelor fiscale este posibila din septembrie 2014 prin "Spatiul privat virtual". Acest serviciu le permite contribuabililor sa trimita si sa primeasca on-line de la ANAF diferite documente fiscale si, in plus, acestia pot verifica situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori. Din 15 decembrie 2014, serviciul este disponibil pentru contribuabilii persoane fizice din toata tara. Citește articolul