Chiar dacă nu există o dată exactă pentru dotarea mașinilor cu anvelope de iarnă, potrivit legislației în vigoare, ele trebuie folosite atunci când se circulă pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei. În cazul în care nu respectă această obligație, șoferii riscă amenzi de câteva mii de lei. Registrul Auto Român (RAR) a subliniat recent că legislația nu a suferit modificări și, cum nu avem o dată exactă pentru montarea pe mașini a anvelopelor de iarnă, nu avem un termen-limită nici pentru demontarea lor. Citește articolul
Anumite servicii oferite de Registrul Auto Român (RAR) nu vor mai fi oferite de această instituție fără o programare prealabilă. Din această săptămână, pentru a ridica certificatele reținute, duplicate ale acestora ori înlocuiri ale cărților de identitate va trebui să faci o rezervare telefonică sau online. Citește articolul
Autoturismele cu instalație de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) sunt apreciate pentru costurile mai mici de exploatare. Dar, pentru a fi sigure, montarea lor trebuie făcută numai la ateliere autorizate RAR (pe care o puteți consulta în acest articol). Rezervoarele GPL pot fi folosite 10 ani, apoi trebuie schimbate tot în centre acreditate. Accesul în parcările închise și în cele subterane este interzis pentru vehiculele cu GPL. Citește articolul
Achiziționarea mașinilor folosite poate implica asumarea unor defecte ascunse. Registrul Auto Român (RAR) oferă posibilitatea unor verificări prealabile prin programul RAR eXpert în București și Cluj, inclusiv pentru identificarea problemelor structurale și verificarea kilometrajului real. Citește articolul
Cei ce merg la Registrul Auto Român (RAR) pentru a solicita eliberarea cărții de identitate a vehicului (CIV) nu mai sunt nevoiți să se întoarcă acolo pentru a ridica documentul, ci, începând cu această săptămână, pot solicita trimiterea acestuia la o anumită adresă, prin curier. Citește articolul
În mod normal, cartea de identitate a vehiculului (CIV) este cerută de autoritatea de înmatriculare pentru orice operațiune specifică, adică inclusiv pentru radierea din circulație. Totuși, cei ce au pierdut documentul și vor să radieze mașina înscrisă în acesta o pot face și în absența cărții de identitate, printr-o procedură specială stabilită de Registrul Auto Român (RAR). Mai exact, aceștia trebuie să anuleze cartea de identitate a vehiculului în baza de date a RAR. Citește articolul
Românii au posibilitatea de a verifica identitatea reală a mașinii pe care vor să o cumpere la mâna a doua prin intermediul unui serviciu lansat astăzi de Registrul Auto Român (RAR), ce vizează o verificare amănunțită a autovehiculului. În urma verificării, va fi emis un raport de expertiză cu valabilitate nelimitată. Momentan, serviciul este disponibil doar pentru sediul central - RAR Grivița. Citește articolul
Printr-un comunicat publicat cu puțin timp în urmă, Registrul Auto Român (RAR) aduce lămuriri cu privire la utilizarea anvelopelor de iarnă, în contextul în care, în anumite regiuni din țară, ninsorile au început deja. Mai exact, RAR subliniază că, atâta timp cât sunt marcate pentru utilizarea pe noroi și zăpadă, toate anvelopele îndeplinesc condițiile legale și pot fi folosite pe perioada iernii, fără să existe riscul amendării, chiar dacă sunt comercializate sub denumirea de “all season”. Codul rutier stabilește că cei ce conduc pe drumuri acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei trebuie să-și doteze mașinile cu anvelope de iarnă. Citește articolul
Legislația privind înmatricularea și radierea vehiculelor ar putea suferi modificări majore, astfel încât cei interesați să-și înmatriculeze mașina să o poată face mai rapid și cu mai puține drumuri la autorități. Una dintre măsurile luate în calcul este trecerea activităților de înmatriculare și radiere a vehiculelor de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), așa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR), după cum apare într-un proiect de lege care, pentru că nu a fost dezbătut în termenul legal, a trecut tacit de Senat. Citește articolul
Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul