MAI propune modificarea legislației rutiere: Șoferii vor putea fi sancționați și în baza vitezei medii de deplasare, iar accidentele ușoare vor putea fi raportate online
Legislația privind circulația pe drumurile publice se va modifica în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de ordonanță pus marți în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), printre măsurile propuse acum numărându-se introducerea posibilității legale de a calcula viteza medie a șoferilor între două puncte ale unui drum și sancționarea lor în baza acesteia, dar și a posibilității de raportare online a accidentelor din care rezultă doar pagube materiale.
Sinteza zilei: 10 de azi avocatnet.ro îți aduce gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, un newsletter, ca tu să fii mereu la curent cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Poate cea mai importantă noutate adusă de proiectul de OUG conturat de MAI este completarea Codului rutier cu o prevedere care să prevadă clar faptul că nerespectarea regimului legal de viteză se poate constata și prin calcularea vitezei medii de deplasare a unui vehicul pe un anumit sector de drum.
Viteza medie se va determina ca raport dintre distanța parcursă de un vehicul pe un sectorul de drum și timpul efectiv de parcurgere a respectivei distanțe. De aceea, proiectul de OUG va modifica și definiția mijlocului tehnic omologat, astfel încât aceasta să se refere și la măsurarea vitezei medii.
În plus, MAI propune ca șoferii să poată declara accidentul de circulație în urma căruia a rezultat numai avarierea propriului vehicul și/ sau alte pagube materiale și prin platforma HUB de servicii a MAI.
Se mai introduce obligația ca polițiștii rutieri să testeze șoferii pentru a vedea dacă aceștia au consumat substanțe psihoactive ori alcool, atunci când constată la fața locului că aceștia au fost implicați în accidente de circulație.
O altă schimbare anunțată acum este stabilirea unei alte perioade de valabilitate a permisului de conducere decât cele legale, care s-ar aplica celor despre care medicii spun că ar trebui să facă vizita medicală la intervale mai mici decât cele legale.
Totodată, prin proiectul de OUG se stabilesc măsuri pentru creșterea siguranței pietonilor și optimizarea fluenței traficului rutier, unele legate de comunicarea datelor de identificare ale persoanei căreia i-a fost încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice sau utilizarea benzilor destinate transportului public de persoane.
De asemenea, se va restricționa accesul unor vehicule mici pe autostrăzi și pe drumurile expres, apar modificări privind suspendarea dreptului de a conduce, inclusiv predarea permisului suspendat sau a dovezii înlocuitoare prin curier, nu doar personal, și câteva schimbări legate de răspunderea pentru nerespectarea regulilor privind oprirea, staționarea și parcarea vehiculelor, printre care și renunțarea la aplicarea de puncte de penalizare în cazul acestor abateri (rămâne doar amenda).
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de OUG trebuie aprobat la nivelul Guvernului și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)