Ultimele luni au schimbat radical paradigma, în cazul relațiilor de muncă, permițându-li-se salariaților (sau chiar fiind necesar) să lucreze de acasă, pentru prevenirea - pe cât posibil - a efectelor pandemiei. Deși, în teorie, s-ar putea crede că munca de acasa permite un confort sporit pentru angajați, se pare că, de multe ori, aceasta duce la o delimitare mai puțin clară dintre viața profesională și viața privată. De aceea, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a elaborat un ghid, unde a abordat inclusiv problema asigurării unui echilibru între muncă și viața personală, în cazul telemuncii. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le impune firmelor să acorde o importanță deosebită riscurilor de securitate a datelor personale prelucrate. O încălcare a securității datelor este cea care duce, în mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizată a datelor prelucrate ori la accesul neautorizat. Cum angajații pot constitui veriga slabă în multe scenarii de incidente de securitate, e necesară instruirea lor în spiritul GDPR-ului. O atenție sporită trebuie acordată însă celor care nu lucrează de la birou, ci din alte locuri, pentru că riscurile de securitate cresc semnificativ în cazul lor. Cum multe firme se gândesc serios în perioada asta să le permită angajaților să lucreze de acasă, e cazul să redeschidem acest subiect. Citește articolul