Sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile se va aplica abia din iarnă, dar până atunci producătorii și comercianții au o obligație importantă de bifat: înregistrarea în SGR. Termenul-limită este 28 februarie 2023, iar administratorul SGR (RetuRo) a anunțat producătorii și comercianții, de la finele lui decembrie deja, că pot începe să se înregistreze. Citește articolul
Cei mai mulți dintre cei care au vrut să cumpere produse la reduceri cu ocazia Black Friday au făcut-o deja până acum. Dar dacă produsele primite nu se ridică la așteptările lor, sunt important de reținut o serie de aspecte legale privind returul și garanția acestora. Citește articolul
Chiar dacă mai avem peste un an de așteptat până la implementarea sistemului de garanție returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile, anul viitor vor trebui făcute înregistrările în SGR de către toți comercianții și producători care pun pe piață ambalaje SGR. Demersurile se vor face electronic, conform unei proceduri pe care administratorul SGR o va publica cel târziu până în februarie anul viitor, Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților va intra în vigoare din 30 noiembrie 2023, o arată o hotărâre de Guvern adoptată miercurea trecută și publicată în Monitorul Oficial apoi. HG-ul publicat mai vine însă și cu alte modificări, inclusiv în privința obiectivelor minime anuale de returnare, a folosirii semnăturii electronice și a informațiilor de afișat în spațiile comerciale. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul
Din toamna acestui an, comercianții de băuturi, indiferent de tipul acestora, ar trebui, teoretic, să aplice un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor primare nereutilizabile, prin care să le oprească consumatorilor, la vânzarea băuturilor ambalate, o garanție în bani, sumă pe care vor trebui să le-o restituie la returnarea recipientelor. Printr-un proiect de hotărâre pus în dezbatere de la finele lui mai și adoptat abia săptămâna trecută de Guvern, vom vedea în sfârșit ales în mod oficial și administratorul SGR, deși asta ar fi trebuie să se întâmple deja de ceva vreme. Acum, hotărârea a apărut și în Monitorul Oficial. Citește articolul
Teoretic, din 1 octombrie, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii ar trebui să fie obligați să lase la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui sistem care va fi implementat în baza unei recente hotărâri de Guvern. Acum, termenul legal pare nerezonabil, întrucât Guvernul abia a oficializat numirea administratorului sistemului de garanție-returnare a ambalajelor nereutilizabile (SGR), cu care comercianții vor trebui să semneze acorduri, teoretic, tot până la 1 octombrie. Pentru comercianți, implementarea SGR, că se va face din octombrie, că mai târziu, va însemna, automat, numeroase obligații noi de îndeplinit. Citește articolul
Anul 2021 a venit cu multe ordonanțe în materia obligațiilor de mediu. În topul reglementărilor regăsim Ordonanța antiplastic, cea care a transpus în legislația noastră o directivă ce prevede interzicerea introducerii și punerii pe piață a unor produse din plastic, precum și măsuri de reducere a consumului altor categorii de produse similare. Tot anul acesta, Guvernul a venit și cu regulile pentru sistemul de garanție pentru ambalaje, prin care consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată. Avem, totodată, reguli noi în materia deșeurilor. Citește articolul
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul