În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme în 30 de zile de la achiziționare. O propunere legislativă ce a primit votul celor două Camere ale Parlamentului vine să completeze aceste prevederi, în condițiile în care amintita obligație nu este însoțită, în actuala legislație, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă propusă este de 25.000 lei. Citește articolul
Deși, ca regulă generală, cumpărăturile de pe internet pot fi retrimise vânzătorului în termen de 14 zile de la primire, fără nicio motivare, pentru produsele personalizate, consumatorul nu beneficiază de acest termen de returnare. Această exceptare de la dreptul de retragere (de retur) este prevăzută în mod expres de lege. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau fără să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. În plus, există posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni. Înainte să te aventurezi în frenezia Black Friday, îți explicăm pe scurt ce ar trebui să știi despre returnarea produselor cumpărate din magazinele online. Citește articolul
Dupa iuresul cumparaturilor de Sarbatori, multi dintre noi descopera ca unele produse achizitionate au defecte si nu se pot utiliza. Situatia se poate remedia, daca suntem atenti la drepturile pe care ni le confera legislatia consumatorilor. Citește articolul