avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Acasă Subiect: marketing
Subiect: marketing
ACCES PREMIUM
GDPR

Comunicările comerciale nesolicitate: Firmele nu pot utiliza numerele de telefon din bazele de date ca să deranjeze clienții care nu și-au dat acordul

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Mai 2022 | 0 | 2043 | Timp de citire: 4 min.

Contextul unei recente amenzi date de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) ne readuce în atenție subiectul comunicărilor comerciale - firmele care vor „să deranjeze” clienți sau potențiali clienți cu sms-uri despre produsele și serviciile oferite trebuie să aibă acordul acestora pentru respectivele comunicări, mai exact pentru folosirea numărului de telefon în scopuri de marketing direct/comunicare comercială. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comunicările comerciale trimise când destinatarul a optat expres să nu le primească încalcă GDPR

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
25 August 2020 | 0 | 2513 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când o companie vrea să trimită comunicări comerciale unui destinatar, trebuie să se asigure că acest lucru este permis, conform Regulamentului general privind protecția datelor (comunicarea respectivă reprezentând o prelucrare de date). Dacă acea firmă nu reușește să găsească un temei aplicabil pentru acest lucru, trimiterea solicitărilor, în scop de marketing, este interzisă. O situație concretă e când clientul sau potențialul client optează expres pentru a nu-i fi trimise asemenea comunicări comerciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campaniile de promovare, utile în relansarea afacerilor post COVID-19. Care sunt implicațiile fiscale?

PwC România în Contabil și fiscal
14 August 2020 | 0 | 1948 | Timp de citire: 3 min.

Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cinci schimbări de care afacerea ta are nevoie pentru a continua să crească

CIEL Romania în Știri & Revista presei
6 August 2020 | 0 | 1183 | Timp de citire: 2 min.

Cu puțin efort, dar cu strategii bune, îți poți ridica afacerea la nivelul următor. Criza actuală a adus schimbări în obiceiurile de consum. Mizează pe apropierea de clienți și atragerea altora noi, în condițiile în care mulți clienți, în special cei de tip business, sunt mai atenți cu cheltuielile făcute. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorizarea campaniilor online

Inteligo.ro în Weekend
21 Martie 2020 | 0 | 2618 | Timp de citire: 4 min.

În marketing, și, în general, în afaceri, e vital să știi de ce funcționează o rețetă pentru a putea ajusta rețeta când nu mai funcționează. La începutul carierei mele, acum mai bine de 10 ani, piața de publicitate online se dubla de la an la an. Nici furnizorii de spațiu publicitar și nici clienții nu erau foarte preocupați de cum merg lucrurile sau de ce. Pentru furnizori era aproape imposibil să scazi de la un an la altul, iar clienții erau dispuși să testeze din ce în ce mai mult o modalitate nouă de promovare, fără a o compara prea mult cu vechile metode de promovare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Comunicările comerciale prin poștă electronică. Probleme juridice asociate

Inteligo.ro în Weekend
29 Februarie 2020 | 0 | 1778 | Timp de citire: 3 min.

Legea nr. 506 din 2004, la art. 2 alin (1) lit. g) conține definiția ideii de poștă electronică: „Poștă electronică - serviciul care constă în transmiterea printr-o rețea publică de comunicații electronice a unor mesaje în format text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate în rețea sau în echipamentul terminal al destinatarului până la recepționarea de către destinatar.” Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se definește marketingul direct din perspectiva legislației? Ce activități intră aici?

Inteligo.ro în Weekend
8 Februarie 2020 | 0 | 1506 | Timp de citire: 2 min.

În piață, foarte mulți oameni vorbesc despre ideea de marketing direct. Doar că, în legislație, nu această definiție trebuie căutată, pentru a afla cum anume se pot trimite e-mailuri / sms-uri și altele către clienți, ci alta.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dreptul de returnare al produselor comandate online. Ce reguli se aplică și ce excepții există?

Inteligo.ro în Weekend
21 Decembrie 2019 | 2 | 9505 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Comunicările comerciale, solicitate și nesolicitate. Ce ar trebui să știi?

Inteligo.ro în Weekend
21 Septembrie 2019 | 0 | 2283 | Timp de citire: 3 min.

În piață, foarte mulți oameni vorbesc despre ideea de marketing direct. Doar că, în legislație, nu această definiție trebuie căutată pentru a afla cum anume se pot trimite emailuri / sms-uri și altele către clienți, ci alta. Citește articolul

ACCES GRATUIT

„De ce ar cumpăra cineva produsul meu?” Marketing pentru afacerea ta online

Inteligo.ro în Editorial
17 August 2019 | 0 | 1783 | Timp de citire: 2 min.

Internetul este un mediu la care au acces foarte mulți oameni, dar asta nu înseamnă că o afacere online va fi, automat, profitabilă. Din contră, fiind un cadru atât de larg, trebuie să îți pui mereu întrebarea „De ce ar cumpăra cineva produsul / serviciul meu?” Citește articolul