Șoferii care refuză testarea rapidă pentru verificarea consumului de alcool sau droguri sau care ies pozitivi la acest test trebuie să meargă la recoltare de probe, dar, până la apariția rezultatelor analizelor ori, după cum s-a stabilit recent, timp de 72 de ore de la recoltarea probelor, dacă rezultatele nu apar în acest termen, șoferii nu mai au dreptul de a mai conduce. Cu toate că termenul maxim în care șoferii pot rămâne, pe nedrept, pietoni este unul mic acum, de doar 72 de ore, există totuși situații în care planurile acestora, inclusiv cele de vacanță, pot fi date peste cap de o astfel de testare. Citește articolul
Anumite medicamente pot avea și efecte secundare negative, respectiv pot conține, de pildă, substanțe cu efect psihoactiv, ce pot reduce capacitatea de a conduce un vehicul. Astfel, chiar dacă există motive întemeiate pentru administrarea unui astfel de medicament și se respectă toate procedurile legale pentru obținerea lui, și anume este prescris de un medic, ce emite o rețetă în acest sens, riscurile asociate consumului unor astfel de substanțe, mai exact, apariția unor efecte negative asupra capacității de a conduce un vehicul sau posibilitatea de a rămâne fără permisul de conducere în cazul în care șoferii sunt controlați de polițiști, nu se elimină. Citește articolul
În cazul infracțiunilor de conducere a unui vehicul fără permis de conducere ori sub influența alcoolului sau a altor substanțe, judecătorii nu vor mai putea decide amânarea aplicării pedepsei, conform unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pe lângă condamnare, cei ce conduc vehicule sub influența alcoolului (cu alcoolemie peste 0,8 la mie) și drogurilor vor risca suspendarea dreptului de a conduce timp de până la zece ani, potrivit unei legi recent publicate în Monitorul Oficial. Citește articolul
În cazul șoferilor implicați în evenimente rutiere, mostrele biologice prin care se stabilește dacă au consumat băuturi alcoolice sau droguri se pot recolta de-acum în spitalele care au și secție de urgență, instituțiile de medicină legală, dar și în ambulanțele Serviciului mobil de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) ce au în echipaj un medic, după cum apare într-un ordin al Ministerului Sănătății (MS) oficializat recent. Citește articolul
Atât Codul rutier, cât și Codul penal s-ar putea modifica, după cum apare în două proiecte legislative aflate în dezbatere la Senat, astfel încât șoferii care provoacă accidente mortale atunci când sunt sub influența alcoolului sau a drogurilor să fie sancționați mult mai aspru decât în prezent. Mai exact, în aceste cazuri se propune suspendarea permisului de conducere pe viață și aplicarea de pedepse cu închisoarea de până la 10 ani. Citește articolul
Posibilitatea suspendării executării pedepsei cu închisoarea va fi eliminată, începând din 13 iulie, în cazul celor care deși au consumat alcool sau droguri ori nu dețin permis de conducere s-au urcat la volan și au produs un accident mortal, potrivit unei legi oficializate luni. Asta înseamnă că, în astfel de cazuri, șoferii vinovați nu vor mai putea scăpa de executarea pedepsei cu închisoarea. Citește articolul
Codul penal urmează să se modifice din 9 iulie, potrivit unei legi apărute joi, astfel încât consumul de alcool sau de substanțe psihoactive ulterior producerii unui accident rutier din care au rezultat victime să poată fi pedepsit cu închisoare pe o perioadă de până la cinci ani. Citește articolul
Șoferii depistați conducând pe drumurile publice în timp ce se află și sub influența băuturilor alcoolice, și a drogurilor vor fi acuzați de o singură infracțiune, nu de două, a stabilit, în februarie, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), printr-o decizie ce a fost publicată marți în Monitorul oficial. Codul penal menționează cele două infracțiuni ca fiind separate, având fiecare pedepse de până la cinci ani de închisoare. Asta înseamnă că celor care vor fi depistați în ipostaze similare nu li se va aplica tratamentul de concurs al infracțiunilor, ce duce la majorarea pedepselor aplicate. Citește articolul
Șoferii care conduc beți, cei care conduc fără permis, precum și cei aflați în alte situații care fac mai riscantă conducerea mașinii pe drumurile publice s-ar putea să nu mai poată primi decât pedeapsă cu executare, dacă ajung să comită o faptă de ucidere din culpă, la volan. Această propunerea fost înaintată la Senat și se află, acum, în dezbatere publică. La acest moment, cei condamnați pentru astfel de fapte, ajung, de multe ori, să nu mai execute pedeapsa în închisoare. Citește articolul