Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește care sunt condițiile în care o firmă ar putea prelucra date personale. În concret, Regulamentul enumeră o serie de temeiuri pe care o firmă le-ar putea folosi pentru a justifica prelucrarea de date personale. Unul din acele temeiuri se referă la interesul legitim al firmei și poate avea o importanță foarte ridicată în practică, întrucât permite luarea în considerare a situației specifice a unei companii. O astfel de posibilitate este necesară în domeniul bancar, financiar și al serviciilor de plăți, din cauza naturii și elementelor acestui sector. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a stabilit un cadru legislativ complex în privința prelucrării datelor personale. Activitățile oricărei firme sunt, astfel, vizate de acest context legislativ nou. Printre altele, ele trebuie să se asigure că respectă temeiurile pe care GDPR le prevede pentru prelucrare de date. Veștile bune, în schimb, sunt că unul din aceste temeiuri, interesul legitim, le permite companiilor să justifice prelucrarea de date în baza obiectivelor lor. Bineînțeles, pentru o justificare validă a interesului legitim, firmele trebuie să se asigure că prelucrarea este proporțională și nu afectează excesiv interesele persoanelor vizate de prelucrare. Probabil că domeniul unde acest lucru ar putea genera cele mai multe discuții este marketing-ul, având în vedere importanța lui pentru afaceri. De aceea, este important pentru firme să înțeleagă, în concret, când interesele lor de marketing pot justifica prelucrarea de date personale. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește că unul din cazurile în care pot fi prelucrate date personale ale persoanelor fizice este acela când firma care face prelucrarea are un interes legitim superior drepturilor și intereslor persoanelor ale căror date sunt vizate. Avantajul acestui temei de prelucrare este că el poate fi folosit în multe cazuri practice, însă există o serie de condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi în acord cu GDPR când se bazează pe interesul lor legitim. Una din condiții este exact balansarea între datele persoanelor vizate și interesele firmei, pentru a vedea dacă cele din urmă primează. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că o firmă, dacă vrea să prelucreze date personale, trebuie să aibă un temei (prevăzut în regulament) pentru a putea face o astfel de activitate legal. Printre prevederile legale pe care o firmă se poate baza pentru a justifica prelucrarea de date se află și cea referitoare la interesul legitim. Caracterul vag al prevederii, în schimb, necesită o explicare mai detaliată pentru a se ajunge la o invocare cu succes a unui astfel de temei. Citește articolul
Legislația relevantă privind protecția datelor (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) și cea privind respectarea dreptului la viață privată (articolul 8 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului) stabilesc o serie de elemente constrângătoare pentru angajatorii care vor să își monitorizeze angajații la locul de muncă (cel mai des, acest lucru se întâmplă prin supraveghere video sau prin monitorizarea adreselor de mail de servici). Totuși, dincolo de limbajul abstract al legii, este important de văzut și anumite exemple concrete cu privire la forme permise de monitorizare a angajaților. De exemplu, un angajator ar putea să verifice mail-ul unui salariat dacă a existat o încălcare a unui drept de proprietate intelectuală. La fel, s-ar putea să fie monitorizate conversațiile angajaților dacă acestea însele ar putea implica o prelucrare neautorizată a datelor personale ale altor persoane. Citește articolul