avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 469 soluții astăzi
Acasă Subiect: SGR
Subiect: SGR
ACCES GRATUIT

Dificultăți și soluții în reciclarea ambalajelor SGR cu etichetă deteriorată: se pierde garanția?

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Februarie 2024 | 2 | 4675 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Cum justifică micul comerciant lipsa din casă a contravalorii garanției returnate clientului

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2024 | 2 | 1459 | Timp de citire: 3 min.

Operaționalizarea Sistemului de garanție - returnare (SGR) a introdus o serie de noutăți în activitatea micilor comercianți, de care au devenit conștienți pe măsură ce sistemul a devenit funcțional. Una dintre problemele apărute este aceea a modului în care trebuie gestionată situația în care comerciantul trebuie să justifice lipsa din casă a contravalorii garanțiilor pe care le-a returnat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Comerciantul e obligat să-i dea consumatorului cei 50 de bani numerar dacă acesta nu dorește un voucher?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
11 Februarie 2024 | 1 | 16083 | Timp de citire: 2 min.

La nivel legal, consumatorii care returnează ambalajele SGR au dreptul să primească cei 50 de bani/ambalaj fie numerar, fie prin voucher, fie prin transfer bancar. Deși voucherele par cea mai simplă soluție și una pe care o vedem actualmente utilizată în multe magazine, există o problemă în ceea ce privește limitarea pe care voucherele o presupun pentru clienți - de aceea, am vrut să știm în ce măsură un comerciant e obligat să-i dea, totuși, consumatorului la schimb numerar atunci când acesta aduce un ambalaj SGR și nu dorește voucherul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dificultăți la returnarea ambalajului SGR din cauza nerespectării cerințelor privind marcajul și codul de bare

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2024 | 0 | 2779 | Timp de citire: 4 min.

Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR și derularea în paralel a altor campanii de reciclare: informații importante pentru consumatori

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2024 | 4 | 4016 | Timp de citire: 3 min.

Desfășurarea în paralel a campaniilor de colectare a ambalajelor calificate în Sistemul de Garantare-Returnare (SGR) și a acelor non-SGR, fără sublinierea clară a categoriilor de produse cărora se adresează, poate induce în eroare consumatorii cu privire la drepturile si obligațiile pe care le au. În ciuda bunelor intenții ale comercianților, există riscul confuziei ambalajelor SGR cu celelalte, accentuând necesitatea respectării normelor HG 1074/2021 pentru evidențierea produselor SGR. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Marcajul SGR: ce știm despre sigla care diferențiază ambalajele care pot fi returnate în schimbul garanției de 50 de bani

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Decembrie 2023 | 3 | 10957 | Timp de citire: 2 min.

Ambalajele care fac parte din Sistemul de garanție-returnare (SGR) vor lua treptat locul celor actuale, odată cu epuizarea vechilor stocuri ale acestora din urmă. Clienții și comercianții trebuie să fie atenți la faptul că numai ambalajele care au sigla SGR pot fi integrate în acest sistem, fiind purtătoare de garanție. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR, din perspectiva consumatorilor: ce înseamnă acest sistem pentru cumpărătorul obișnuit

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2023 | 3 | 2760 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul

ACCES PREMIUM
SGR - ce avem de făcut?

De azi se aplică în România sistemul garanție-returnare - principalele obligații ale operatorilor economici

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Noiembrie 2023 | 0 | 1564 | Timp de citire: 6 min.

Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce interdicții aduce mecanismul, de la 30 noiembrie, pentru comercianți și producători

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2023 | 0 | 1222 | Timp de citire: 3 min.

Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce presupune organizarea punctelor de colectare a ambalajelor

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2023 | 4 | 3314 | Timp de citire: 4 min.

Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul