Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul
În special pentru comercianți, implementarea sistemului de garanție-returnare (SGR) pune multe bătăi de cap - pentru cei care chiar încearcă să-și facă datoria și să respecte reglementările aplicabile SGR înseamnă alocarea de resurse considerabile și blocaje în fața unor prevederi pe care cu greu le pot respecta, mai ales în zonele rurale. Iar costul nerespectării legii vine cu amenzi uriașe, ca multe alte sancțiuni din legislația de mediu, de fapt - amenzi care, desigur, au început demult să fie aplicate. Comercianții se confruntă cu dificultăți în privința punctelor de returnare, așteaptă câteva luni după banii de la administratorul de sistem, deși ei ar trebui să vină lunar, iar asta doar începe să descrie câteva dintre problemele lor. Citește articolul
Chiar și în situația în care automatele de colectare a deșeurilor sunt disponibile non-stop, restricțiile impuse de legislația referitoare la liniștea publică limitează predarea acestora în anumite intervale orare. Citește articolul
O ordonanță publicată miercuri în Monitorul Oficial prevede reglementarea în Codul fiscal a regimului de TVA pentru ambalajele nereutilizabile ce fac obiectul sistemului de garanție-returnare (SGR). Pe de o parte, vorbim de clarificarea faptului că garanția SGR percepută de producători, distribuitori și comercianți în cadrul sistemului SGR nu reprezintă contravaloarea unei livrări de bunuri/prestări de servicii, dar și de reglementări aplicabile administratorului de sistem. Citește articolul
Consumatorii vor putea returna ambalaje de plastic fără dop sau capac atașat și după 3 iulie, a anunțat RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). Citește articolul
Termenul-limită pentru vânzarea produselor ambalate în ambalajele vizate de SGR, dar care nu au marcajul SGR (stocurile rămase dinainte ca mecanismul să intre în vigoare), a fost prelungit cu șase luni, potrivit deciziei Guvernului. Citește articolul
Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul
Pe măsură ce dezvoltarea Sistemului garanție-returnare (SGR) se consolidează, apar diverse sincope în derularea sa. Majoritatea problemelor se dovedesc a fi de natură tehnică sau logistică, astfel încat se poate ajunge în situația ca automatele de colectare să refuze primirea ambalajelor SGR. Citește articolul
Ralierea României la tendințele și standardele europene referitoare la reducerea poluării, în general, și la reciclare, în special, se manifestă, până la apariția unor rezultate raportate la scopul principal, prin creșterea presiunii puse, atât fiscal, cât și birocratic, pe o categorie importantă de agenți economici: producătorii și importatorii. Citește articolul
Sistemul de garanție - returnare (SGR) a fost conceput pentru a încuraja colectarea ambalajelor, astfel încât acestea să nu sfârșească drept deșeuri poluante. SGR, însă, nu este o soluție adresată tuturor tipurilor de recipienți și ambalaje, marea majoritate a acestora fiind exceptate, cel puțin pentru moment, din acest nou concept de colectare. Citește articolul