Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), anunță facilitarea procesului de înregistrare a produselor în ambalaje SGR în Registrul Ambalajelor. Începând cu data de 30 noiembrie 2023, producătorii nu vor mai fi nevoiți să furnizeze mostre fizice ale produselor pentru care au solicitat înregistrarea înainte de această dată. Această măsură vine ca răspuns la feedbackul producătorilor, care au considerat că cerința mostrelor fizice complica procesul. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) creează obligații pentru toți participanții din circuitul pe care-l face ambalajul respectiv - de la producător, la consumatorul final și înapoi. Dincolo de garanția de 50 de bani, parte din mecanismul de funcționare a SGR o reprezintă și două tarife, cel de administrare și cel de gestionare, înțelegerea fluxurilor monetare ce au loc între diverșii participanți fiind extrem de importantă. Citește articolul
Toți producătorii din România de băuturi (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, își pot înregistra acum produsele lor SGR în platforma ReturRo, după ce administratorul de sistem a anunțat azi deschiderea Registrului de Ambalaje pentru înregistrarea tuturor produselor ce vor fi parte din sistem. SGR (sistemul garanție returnare) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, aducând obligații atât pentru producătorii și importatorii ce pun pe piață astfel de ambalaje, cât și pentru comercianții de produse ambalate în ambalaje SGR. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, structurile din domeniul HoReCa au și ele obligații în ceea ce privește Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Potrivit legii, cei care comercializează produse în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri, trebuie să se înregistreze în SGR și să îndeplinească mai multe obligații legale - iar asta e valabil și pentru HoReCa. Unitățile de acest fel nu percep însă garanția de 50 de bani în toate cazurile, ci doar pentru produsele consumate în afara locației. Cu toate acestea, comercianții din HoReCa nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalaje, acestea urmând a fi predate administratorului SGR. Citește articolul
În contextul sistemului garanție returnare (SGR), micii comercianți se pot confrunta cu dificultăți în implementarea obligațiilor impuse, având în vedere limitările lor de spațiu și resurse financiare. Legea le permite totuși să se asocieze cu alți comercianți sau să încheie acorduri cu autoritățile locale sau anumite asociații pentru organizarea punctelor de colectare a ambalajelor. Ca modalitate de preluare, se poate opta pentru preluarea manuală sau prin automate, inclusiv la comun cu alți mici comercianți. Cert e că operatorii nu pot refuza preluarea ambalajelor și au responsabilitatea de a le păstra în condiții adecvate până la predarea lor administratorului de sistem. Tariful de gestionare, care va fi stabilit ulterior, va fi plătit de către administratorul SGR pentru fiecare unitate de ambalaj returnată la punctele de colectare. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul
Comercianții înregistrați în SGR (Sistemul Garanție Returnare) sunt invitați, începând de astăzi, să consulte contractul pe care îl vor încheia cu administratorul, toamna aceasta. Timp de 20 de zile, comercianții pot să trimită observații și recomandări cu privire la conținutul documentului până. Anunțul se adresează celor care deja s-au înregistrat în sistem, dar încă se mai poate face înregistrarea comercianților de băuturi care nu au respectat termenul limită de 28 februarie. Toți cei care comercializează produsele vizate de SGR sunt obligați să se înregistreze în sistem, indiferent de dimensiunea afacerii. Citește articolul
Operatorii economici care introduc pe piața națională alternative reutilizabile durabile sau care nu conțin plastic la produsele din plastic de unică folosinţă, sticle PET care conțin plastic reciclat și plastic reciclat pentru a fi încorporat în sticle PET trebuie de acum să se înregistreze într-un registru special, ținut de Administrația Fondului pentru Mediu, conform unor norme ce au apărut azi în Monitorul Oficial. Cei care deja introduc pe piață astfel de produse au termen-limită de înregistrare la final de noiembrie, până în termenul de intrare în vigoare a sistemului garanție-returnare. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților trebuie să intre în vigoare din 30 noiembrie 2023. Încă de anul trecut însă, în cadrul administratorului SGR s-a pus problema că termenul nu este fezabil și că, cel mai probabil, implementarea mecanismului va trebui făcută cu întârziere. Pe 13 septembrie, ReturRO, administratorul sistemului anunțat că a solicitat oficial, printr-o cerere către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, o prelungire de cel puțin trei luni a termenului de intrare în vigoare. În urma ședinței de Guvern de astăzi, ministerul a declarat că nu este de acord cu această solicitare și că trebuie făcute toate pregătirile până la termenul-limită. Citește articolul