Pe măsură ce dezvoltarea Sistemului garanție-returnare (SGR) se consolidează, apar diverse sincope în derularea sa. Majoritatea problemelor se dovedesc a fi de natură tehnică sau logistică, astfel încat se poate ajunge în situația ca automatele de colectare să refuze primirea ambalajelor SGR. Citește articolul
Sistemul de garanție - returnare (SGR) a fost conceput pentru a încuraja colectarea ambalajelor, astfel încât acestea să nu sfârșească drept deșeuri poluante. SGR, însă, nu este o soluție adresată tuturor tipurilor de recipienți și ambalaje, marea majoritate a acestora fiind exceptate, cel puțin pentru moment, din acest nou concept de colectare. Citește articolul
Mai nou, comercianții înregistrați în Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) pot folosi o aplicație gratuită, care le vine în ajutor acestora în situația în care colectează manual ambalajele, permițându-le verificarea rapidă a acestora, pentru a vedea dacă respectă regulile SGR. În plus, tot prin această aplicație, comercianții pot solicita RetuRO, administratorul SGR, ridicarea ambalajelor colectate, astfel încât să se reducă spațiul necesar depozitării lor. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a devenit operațional la 30 noiembrie 2023, potrivit HG 1.074/2021, însă autoritățile au venit abia acum cu o propunere de tratament contabil pentru garanțiile reținute de comercianți pentru ambalaje. Ministerul Finanțelor (MF) spune că a propus acest tratament contabil deoarece Ministerul Mediului n-a făcut asta până acum. SGR presupune reținerea unei garanții de 50 de bani de la clienți pentru fiecare ambalaj vizat de sistem, care apoi este rambursată la predarea ambalajelor. Citește articolul
Spălarea ambalajelor SGR înainte de returnare nu este recomandată, însă este esențială golirea completă a acestora. Greutatea standard a ambalajelor este verificată de aparatele automate de reciclare (RVM), iar depășirea ei va duce la respingerea ambalajului și pierderea garanției. Citește articolul
Pentru a-și recupera garanția aferenta ambalajelor SGR, consumatorii trebuie să le returneze intacte, pentru că automatele de colectare pot refuza ambalajele deteriorate sau deformate iar comercianții fără automate pot refuza ambalajele deteriorate sau cu marcaj SGR ilizibil. Cu toate acestea, există alternative de reciclare oferite de marii retaileri, care oferă vouchere valorice în schimbul acestor ambalaje. Citește articolul
Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul