Printr-o lege apărută aseară și care se va aplica de vineri, în actuala legislație este introdusă o durată maximă pentru verificarea celor duși la secție de polițiști. Mai exact, cei duși la secția de poliție pentru verificări nu vor putea fi ținuți acolo mai mult de opt ore sau, în cazuri deosebite, mai mult de 12 ore. În momentul de față, legislația prevede că verificările încep “de îndată” ce o persoană a ajuns la secție, dar nu stabilește și un termen-limită pentru acest demers. Citește articolul
De la începutul acestei săptămâni, accesul cetățenilor în interiorul instituțiilor publice se face doar pe baza certificatului verde. Acest lucru poate aduce dificultăți în a accesa o serie de servicii publice, cum ar fi obținerea unui cazier judiciar, pentru cei care nu s-au vaccinat sau nu au trecut prin COVID-19. Citește articolul
Pentru a preveni creșterea numărului de îmbolnăviri cu COVID-19, Poliția Română anunță că toți participanții la concursurile organizate în această perioadă de instituție trebuie să fie ori vaccinați, ori trecuți prin boală ori să aibă un rezultat negativ la un test RT-PCR sau antigen rapid. Aceștia vor putea demonstra încadrarea într-una dintre situațiile amintite cu ajutorul certificatului verde sau dovezii testului negativ. Citește articolul
Cei ce-și doresc să devină polițiști, polițiști de frontieră, jandarmi, pompieri sau maiștri militari se pot înscrie, începând de azi, pentru ocuparea unuia dintre cele aproape 2.700 de locuri disponibile, potrivit unui comunicat de miercuri al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Înscrierile se pot face până pe 14 septembrie, iar cererile se pot transmite doar prin e-mail. Citește articolul
La viitoarele examene de admitere în poliție, fie că vorbim despre studii universitare de licență sau master ori studii postliceale, probele sportive vor fi notate, în funcție de rezultate, și luate în calcul la media finală, potrivit unui ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) apărut vineri. Citește articolul
Cazierul judiciar este documentul care arată situația judiciară a unei persoane, adică evidența condamnărilor ori a altor măsuri cu caracter penal. Actul poate fi obținut la cerere de la anumite unități de poliție, cererea putând fi depusă fie personal, fie printr-un reprezentant. De la sfârșitul lunii iunie, certificatele de cazier judiciar au un nou format, iar cererea poate fi completată și tipărită și din sistemul informatic al autorităților, nu doar de mână. Totodată, în contextul în care astăzi au început înscrierile la concursul pentru ocuparea posturilor suplimentare de la casele de pensii, reamintim că eliberarea cazierului judiciar se face, de cele mai multe ori, pe loc. Citește articolul
Cei ce-și doresc să devină polițiști se pot înscrie la concursul pentru ocuparea unuia dintre cele aproape 1.500 de locuri disponibile la cele două școli de agenți de poliție, și anume cea din Câmpina și cea din Cluj-Napoca. Înscrierile se vor putea face până spre începutul lunii martie. Citește articolul
Legea penală îl sancționează mai grav pe cel ce comite acte de ultraj (de exemplu, loviri, amenințări) împotriva unui polițist decât pe persoana care comite aceleași fapte împotriva unui funcționar public. Ce nu era clar, până recent, era dacă astfel de fapte comise față de un polițist local reprezintă o faptă obișnuită de ultraj sau una agravată (în esență, în situația din urmă aplicându-se același tratament pentru toți polițiștii, inclusiv pentru cei locali). Însă Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a clarificat că orice faptă de ultraj, indiferent de statutul polițistului, va atrage un regim sancționator mai grav decât o faptă similară îndreptată împotriva unui funcționar public, iar decizia e obligatorie din 24 septembrie. Citește articolul
În contextul în care, spre începutul anului, Guvernul a stabilit că autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, acum a fost oficializat un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ce stabilește regulile ce vor fi folosite atunci când vine vorba de utilizarea documentelor și semnăturilor electronice în relație cu cetățenii, dar și cu alte instituții. Citește articolul
Pe toată perioada stării de alertă, cei cu permisul suspendat îl pot preda polițiștilor și prin poștă ori servicii de curierat, potrivit unui act normativ apărut recent și care se aplică deja. De asemenea, la fel se pot transmite și cererile de restituire a actelor ori plăcuțelor de înmatriculare reținute de poliția rutieră. Citește articolul