Servisanții de case de marcat au căpătat recent noi reguli oficiale pe care trebuie să le respecte în privința propriilor tehnicieni. Citește articolul
Firmele care vor să obțină autorizația de distribuire a caselor de marcat trebuie să țină cont de două condiții nou-introduse printr-o hotărâre recentă a Guvernului. Citește articolul
În acest an, teoretic, automatele comerciale ale contribuabililor trebuie dotate cu case de marcat speciale. Conform unui act normativ recent oficializat, obligația acoperă inclusiv dispozitivele prin care se încasează contravaloarea serviciilor în regim de autoservire, cele mai bune exemple în acest sens fiind cele din spălătoriile pentru mașini și spălătoriile pentru haine. Citește articolul
Informațiile tehnice ale caselor de marcat ce urmează să fie incluse în automatele comerciale din țara noastră au fost oficializate luni de Guvern, sub forma unei hotărâri, la peste trei ani de la inițierea lor. Conform autorităților, consultările cu mediul de afaceri au fost de durată și a fost nevoie de ajustări la regulile gândite inițial. Citește articolul
Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Memoriile fiscale ale caselor de marcat pot să păstreze date timp de doar cinci ani, iar memoriile înlocuite pot fi arhivate tot atâta timp, conform unui act normativ aplicabil de duminică. Concret, asta înseamnă o înjumătățire a perioadelor actuale prevăzute de legislație. Citește articolul
Registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate vor fi arhivate numai cinci ani, reiese dintr-o lege care se va aplica din 15 ianuarie 2023. În prezent, obligația de arhivare acoperă o perioadă de zece ani, iar specialiștii și guvernanții atrag atenția că reducerea acesteia va aduce probleme în practică. Citește articolul
Firmele sunt obligate să transmită periodic declarația F4109 atât pentru casele de marcat nefolosite care au memoria fiscală scoasă, cât și pentru aparatele folosite doar ocazional, au subliniat recent reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul
În ultimii ani s-a vorbit destul de mult despre marile proiecte pentru digitalizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă până acum lucrurile erau neclare, în anul 2021 au început, în sfârșit, să se așeze piesele puzzle-ului, astfel că avem termene concrete de implementare. Astfel, la început de 2022, a fost introdusă obligativitatea sistemului SAF-T, după ce, pe final de 2021, sistemul e-Facturare a fost operaționalizat și calendarul conectării efective a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare a fost încheiat. Totodată, avem un termen concret până la care interacțiunea cu Fiscul va trece aproape cu totul în online, iar pe lista autorităților a apărut și sistemul e-Transporturi. Citește articolul