Cele mai cunoscute două programe ce vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, și anume Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor lansa în 19 martie. Regulile celor două programe au suferit mai multe schimbări, printre altele, stimulentele din acest an pentru achiziția de mașini electrice ori hibride fiind reduse la jumătate față de cele din 2023, iar mașinile cumpărate prin cele două programe trebuie să se încadreze într-un anumit prag valoric. De asemenea, pe mașinile cumpărate cu stimulente de la stat vor trebui aplicate autocolante care să ajute la promovarea programelor Rabla. Citește articolul
Prin intermediul a două ordine publicate luni în Monitorul Oficial, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurii (MMAP) a stabilit modificarea ghidurilor de finanțare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Printre modificările apărute se numără stabilirea unui prag valoric pentru prețul mașinilor achiziționate prin Rabla Clasic și reducerea celui existent pentru cumpărarea unui autovehicul electric (Rabla Plus). În plus, pentru a ajuta la promovarea programelor amintite, pe toate mașinile cumpărate astfel se vor aplica autocolante, care vor trebui păstrate pe parcursul perioadei de monitorizare. Potrivit președintelui Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programele Rabla vor fi lansate săptămâna viitoare. Citește articolul
Ordonanța de urgență a Guvernului 115/2023 reduce semnificativ stimulentele pentru achiziționarea de vehicule electrice, hibride și pe hidrogen. Ecobonusurile sunt eliminate, iar valoarea ecotichetelor este redusă de la 51.000 la 25.500 lei pentru mașinile electrice și de la 26.000 la 13.000 lei pentru mașinile hibride. Limitarea ecotichetelor la un singur autovehicul reduce și mai mult valoarea stimulentelor, care putea ajunge la 54.000 lei pentru o mașină electrică. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) susține că aceste modificări sunt necesare pentru a acoperi un număr mai mare de cereri, dar și pentru ca Guvernul să se ralieze mediei europene. Citește articolul
În cazul mașinilor electrice și hibride cu maximum nouă scaune de pasageri, cheltuielile cu amortizarea ar putea deveni deductibile, la plătitorii de impozit pe profit, în limita a 2.500 lei pe lună, potrivit unei propuneri legislative recente. Citește articolul
În primele opt luni ale anului, potrivit unor date recente furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor, vânzările de mașini electrice și hibride au crescut cu mai mult de 35% față de valorile din aceeași perioadă a anului trecut. Printre avantajele achiziționării unei astfel de mașini putem aminti sume consistente ce pot fi cerute de la stat pentru cumpărarea uneia noi, impozit redus sau chiar scutire de la plata acestuia (în cazul celor electrice) și, în funcție de localitate, posibilitatea de a parca gratuit. Citește articolul
Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), care se va aplica direct în toate statele membre, deci inclusiv în România. Printre altele, regulamentul impune ca, până în 2025, pe drumurile principale să fie amplasate stații de încărcare pentru autoturismele electrice la fiecare 60 km, iar până în 2030, pentru camioane. De asemenea, tot până în 2030, mașinile pe hidrogen ar trebui să aibă astfel de stații de încărcare la fiecare 200 de kilometri. Citește articolul
O prestație unică și complexă compusă din punerea la dispoziție a echipamentelor de reîncărcare pentru vehicule electrice și din operațiuni accesorii reprezintă o livrare de bunuri, din perspectiva legislației TVA, reiese dintr-o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Deși vorbim de o speță din Polonia, hotărârea este importantă inclusiv pentru contribuabilii români. Citește articolul
Cele două programe consacrate, mai exact, Rabla Clasic, prin care pot fi înlocuite mașinile vechi cu unele noi, mai puțin poluante, și Rabla Plus, prin intermediul căruia se pot cumpăra mașini electrice sau hibride, au fost lansate în această dimineață. Cei interesați să se înscrie într-unul dintre programe trebuie să știe că, potrivit unor schimbări recente, prima de casare, ce poate fi solicitată în cadrul programului Rabla Clasic, s-a majorat, în timp ce, atunci când vine vorba despre Rabla Plus, mașinile electrice ce pot fi cumpărate prin program nu pot depăși o anumită valoare. Citește articolul
Cele două programe prin care se pot cere bani de la stat pentru cumpărarea de mașini noi, respectiv Rabla Clasic, prin care pot fi înlocuite mașinile vechi cu unele noi, mai puțin poluante, și Rabla Plus, prin care se pot cumpăra mașini electrice sau hibride, au o nouă sesiune de înscrieri, ce a debutat la final de septembrie și care nu se va încheia mâine, așa cum era programat inițial, ci la finalul lunii ianuarie 2023, după cum a anunțat miercuri Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Pentru acest an, regulile celor două programe Rabla au suferit o serie de modificări importante, printre care și posibilitatea de a casa două mașini, dar și obligația de a casa o mașină și în cazul programului Rabla Plus. Cu excepția sumelor ce pot fi cerute prin intermediul fiecăruia dintre cele două programe Rabla, procedurile ce trebuie urmate de o persoană fizică pentru a primi bani de la stat pentru a-și înlocui mașina, atât în cazul Rabla Clasic, cât și în cel al programului Rabla Plus, sunt aproape identice. Citește articolul
Multe autorități publice, precum Parlamentul, Guvernul sau consiliile locale, urmau să fie obligate să asigure spații și facilități pentru reîncărcarea mașinilor electrice. Însă proiectul de lege ce conținea propunerile a fost respins definitiv miercuri de parlamentari și nu se poate aplica. Citește articolul