Chiar dacă au apărut în Monitorul Oficial noile reguli referitoare la circulația și dotarea trotinetelor electrice, amenzile pentru nerespectarea acestora nu se aplică, deocamdată. Ele sunt condiționate de două elemente - pe de o parte, trecerea unei perioade minime de 30 de zile; pe de altă parte, adoptarea unor norme de punere în aplicare. Astfel, cei care nu respectă regulile vor putea fi sancționați, cel mai devreme, în 11 martie 2020. Citește articolul
Pentru a conduce trotinetele electrice, persoanele care le folosesc sunt nevoite să îndeplinească o serie de condiții, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate astăzi în Monitorul Oficial. Astfel, conducerea trotinetelor electrice este permisă numai persoanelor care au cel puțin 14 ani, pe piste special amenajate sau pe sectoarele de drum unde viteza maximă este de 50km/h. Citește articolul
Codul rutier a fost modificat printr-o lege publicată marți în Monitorul Oficial care a intrat deja în vigoare astăzi. Actul normativ stabilește că amenzile aplicate bicicliștilor sunt încadrate într-o clasă mai mică de sancțiuni decât până acum. Astfel, pentru anumite contravenții, valorile amenzilor pe care le pot primi bicicliștii scad considerabil. Citește articolul
Românii care au primit o amendă rutieră în alt stat al Uniunii Europene (UE) pot să fie executați silit pentru acea amendă și în România, deși nu autoritățile române au fost cele care au aplicat sancțiunea. Acest luru este posibil în temeiul legislației europene, care obligă statele membre ale Uniunii să recunoască și să pună în executare sancțiunile pecuniare rutiere aplicate în alte state membre. Astfel, dacă un român primește o amendă de circulație în Olanda, aceasta va putea fi pusă în executare în România. Citește articolul
Firmele amendate de către Consiliul Concurenței pentru încălcarea legislației privind concurența pe piață sau pentru încălcarea legislației privind ajutoarele de stat pot obține suspendarea amenzilor aplicate doar cu depunerea unei cauțiuni, obligație care nu exista până acum. În același timp, nu era clar ce întindere avea această modificare (de exemplu, dacă se aplică doar faptelor care afectează concurența pe piață - abuz de poziție dominantă sau acorduri anticoncurențiale, de exemplu - sau tuturor faptelor sancționate de Consiliul Concurenței). Între timp, Consiliul Concurenței a clarificat această problemă: nu este obligatorie depunerea unei cauțiuni pentru sancțiunile acordate în baza dreptului privind ajutoarele de stat. Citește articolul
Toate vehiculele aflate în circulație trebuie să funcționeze bine, asigurând siguranța conducătorilor lor, dar și a pasagerilor sau a conducătorilor/ pasagerilor altor vehicule. Suplimentar, sunt controlate emisiile de noxe și nivelul de poluare fonică. Citește articolul
Potrivit legislației din România, cei care vor să transporte legal persoane, contra cost, în mod regulat, trebuie să fie autorizați, în caz contrar riscând să primească amenzi de până la 5.000 de lei. Așa cum a subliniat recent o instanță din România, șoferii ce se folosesc de Uber ca să facă taximetrie fără autorizație sunt în afara legii. De altfel, serviciul Uber îi supără pe majoritatea celor care practică taximetria, dovadă fiind și procesul intentat contra companiei de către o autoritate din domeniu, pentru concurență neloială. În România și peste tot pe unde funcționează, Uber se apără spunând că nu oferă servicii de transport și că este doar un intermediar tehnologic între cei care trebuie să ajungă undeva și cei care se întâmplă să meargă într-acolo, iar șoferii Uber sunt propriii angajați și responsabili de modul în care își desfășoară activitatea. Citește articolul
În Italia, s-a constatat o creștere a numărului șoferilor care circulă cu o mașină și nu dețin o poliță de asigurare valabilă pentru aceasta. De foarte multe ori, această metodă este folosită de persoanele care vor să reducă cheltuielile, dar sancțiunile aplicate în cazul în care se descoperă că acestea utilizează un autovehicul neasigurat sunt cu mult mai mari decât economiile realizate prin neasigurarea lui. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) are dreptul, potrivit legislației în vigoare, să înregistreze din oficiu în scopuri de TVA persoanele impozabile a căror cifră de afaceri a depășit 220.000 de lei și care nu au solicitat înregistrarea. Regulile pentru aplicarea acestei proceduri sunt incluse într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
7 iulie este ultima zi în care mai pot depune formularul 092 contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA trimestrial, dar care sunt obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar, pentru că au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România. Nedepunerea acestei declarații se sancționează cu amendă între 500 și 5.000 de lei. Citește articolul