Activitățile desfășurate ca PFA sunt considerate, conform legii, activități independente, din care se obțin astfel venituri din activități independente. Prin urmare, un contract de închiriere a unui bun din patrimoniul afectat unui PFA nu se înregistrează la Fisc ca fiind un contract din care se obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor, ci veniturile obținute în acest mod, din închiriere, sunt, potrivit legislației fiscale, venituri din activități independente. Citește articolul
Mai multe ghiduri ce au ca scop clarificarea unor situații în care se pot regăsi contribuabilii au fost actualizate, de puțină vreme, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Printre acestea se numără și unul ce vizează persoanele care au obținut venituri în străinătate și au obligația de a le declara la noi în țară. Citește articolul
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale. Citește articolul
Salariații care au persoane în întreținere și venituri salariale brute mai mici de 3.600 de lei pot beneficia de o deducere personală, potrivit legislației fiscale, în cuantum variabil, care să ducă la plata unor dări mai mici la stat și, într-un final, la un salariu net lunar puțin mai mare. Pentru un salariat cu normă întreagă plătit cu minimul pe economie, această deducere lunară se situează undeva între 330 și 1.130 de lei, în funcție de câte persoane are în întreținere. Citește articolul
O broșură cu principalele informații ce trebuie știute despre taxarea criptomonedelor a fost publicată zilele trecute de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Achiziția unei locuințe noi se face adesea împreună cu un loc de parcare sau cu o boxă. Alteori, cumpărătorul își dă seama ulterior că ar avea nevoie și de una dintre acestea. Modul în care se aplică cota redusă de TVA de 5% la aceste tranzacții diferă însă de la caz la caz. Citește articolul
Firmele care devin mari contribuabili de la 1 ianuarie 2022 vor trebui să aibă pregătit dosarul prețurilor de transfer, respectând regulile privind marii contribuabili, din anul 2023, până la termenul legal pentru declararea anuală a impozitului pe profit (adică până pe 25 iunie 2023), a precizat, pentru avocatnet.ro, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Solicitarea a fost transmisă în contextul unei neclarități legislative. În schimb, în 2022, acești contribuabili vor trebui să întocmească dosarul prețurilor de transfer, respectând regulile pentru contribuabili mici/medii, numai dacă Fiscul le solicită asta în cadrul inspecției fiscale. Totodată, ANAF a confirmat că termenul de întocmire a dosarului prețurilor de transfer de către marii contribuabili se mută automat, în 2022, pe 25 iunie. Citește articolul
Modificarea făcută recent de Guvern la aplicarea cotei de 5% și achiziției locuințelor de până la 700.000 de lei le profită și celor care nu au apucat să semneze actele de vânzare-cumpărare la momentul când ea intră în vigoare, potrivit unor explicații oferite de fiscaliști. Citește articolul
Guvernul a rezolvat problema tichetelor cadou, care trena de mai mulți ani, într-un mod neașteptat: interzice acordarea acestora în orice alt scop decât cel social, altor persoane decât angajaților proprii. Citește articolul
De câteva luni, legea fiscală a fost modificată astfel încât să oblige autoritățile fiscale și pe cele care se ocupă de înmatricularea/ înregistrarea/ radierea mijloacelor de transport să accepte și acte de înstrăinare-dobândire în format electronic, semnate electronic. Prevederile care au intrat în septembrie în Codul fiscal ne permit astfel să scutim câteva drumuri și să realizăm schimbarea de proprietar mai rapid și fără unele bătăi de cap inerente întâlnirii cu autoritățile. Citește articolul