Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
Consumatorii de gaze au trecut, de la 1 iulie, într-o nouă „etapă” a pieței, în sensul că aceasta s-a liberalizat în privința prețurilor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare, astfel că furnizorul și consumatorul pot să negocieze contractele de furnizare. De aceea, s-ar putea ivi multe situații necunoscute, în practică, ceea ce ar putea duce la neînțelegeri. Vestea bună, pentru consumatori, este că, în asemenea cazuri, se poate ajunge la soluționarea acelor probleme, fără a fi necesară introducerea unei acțiuni în justiție - care ar putea fi costisitoare și ar putea să dureze. Citește articolul
Ordinul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 16/2015 pentru aprobarea Procedurii-cadru privind obligatia furnizorilor de energie electrica si gaze naturale de solutionare a plangerilor clientilor finali a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 193 din 23 martie 2015. Citește articolul
Solutionarea plangerilor transmise de clienti, in legatura cu furnizarea energiei electrice si a gazelor naturale, se face dupa noi reguli, conform unui act normativ aparut luni in Monitorul Oficial. Astfel, consumatorii pot trimite reclamatiile in mai multe feluri, cum ar fi prin e-mail, fax sau telefon. Citește articolul