avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1454 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDIN nr 16 / 2015

Act normativ: ORDIN nr 16 / 2015

ACCES GRATUIT

UPDATE Din 2022, clienţii vor primi 100 lei de la furnizorii de electricitate sau gaze pentru întârzieri în a le răspunde la cereri, plus compensanţii suplimentare

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 Iulie 2021 | 3 | 11400 | Timp de citire: 3 min.

Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți rezolva neînțelegerile cu furnizorul tău de gaze, fără să ajungi în instanță

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 Iulie 2020 | 1605 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii de gaze au trecut, de la 1 iulie, într-o nouă „etapă” a pieței, în sensul că aceasta s-a liberalizat în privința prețurilor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare, astfel că furnizorul și consumatorul pot să negocieze contractele de furnizare. De aceea, s-ar putea ivi multe situații necunoscute, în practică, ceea ce ar putea duce la neînțelegeri. Vestea bună, pentru consumatori, este că, în asemenea cazuri, se poate ajunge la soluționarea acelor probleme, fără a fi necesară introducerea unei acțiuni în justiție - care ar putea fi costisitoare și ar putea să dureze. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ordinul ANRE nr. 16/2015 - aprobarea Procedurii privind obligatia furnizorilor de energie electrica si gaze naturale de solutionare a plangerilor clientilor

avocatnet.ro premium în Legislatie
25 Martie 2015 | 2928 | Timp de citire: 2 min.

Ordinul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 16/2015 pentru aprobarea Procedurii-cadru privind obligatia furnizorilor de energie electrica si gaze naturale de solutionare a plangerilor clientilor finali a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 193 din 23 martie 2015. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie sa stii daca vrei sa faci o plangere legata de furnizarea energiei electrice si a gazelor? Au aparut reguli noi

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Martie 2015 | 7 | 32148 | Timp de citire: 2 min.

Solutionarea plangerilor transmise de clienti, in legatura cu furnizarea energiei electrice si a gazelor naturale, se face dupa noi reguli, conform unui act normativ aparut luni in Monitorul Oficial. Astfel, consumatorii pot trimite reclamatiile in mai multe feluri, cum ar fi prin e-mail, fax sau telefon. Citește articolul