Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: energie electrica
Subiect: energie electrica
ACCES GRATUIT

Cei afectați de pene de electricitate vor putea primi compensații de până la 300 lei

Dacă li se întrerupe furnizarea de curent electric de multe ori, chiar și pentru câteva minute, cei afectați vor putea primi de la distribuitorii de electricitate o serie de compensații financiare. Mai exact, potrivit unui ordin aprobat marți de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), în anumite condiții, distribuitorii vor trebui să plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. În plus, au fost stabilite și limite maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Senatul a aprobat ca ajutoarele pentru încălzire să fie acordate mai multor persoane vulnerabile

Senatul a adoptat luni un proiect de lege ce va lărgi numărul de beneficiari care vor putea primi ajutoare pentru încălzire în sezonul rece. Totodată, proiectul stabilește și un supliment financiar lunar pentru energie, destinat persoanelor vulnerabile pe tot parcursul anului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Doar 10% dintre consumatori și-au schimbat furnizorul de curent. Iată ce ar fi bine să faci până la sfârșitul lunii iunie

Numai 10% dintre consumatori și-au schimbat furnizorul de curent în urma liberalizării pieței de energie electrică, potrivit unei declarații recente a ministrului energiei, cu toate că termenul pentru a semna un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos, este 30 iunie. Încheierea unui contract pe piaṭa concurenţială cu orice furnizor licenṭiat reprezintă un drept, nu o obligație a consumatorilor, însă, cei care nu decid până la termenul stabilit înseamnă că doresc serviciul universal, care, de principiu, e mai scump. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Celor care riscă să fie debranșați de la curent li se vor oferi variante pentru a evita acest lucru

Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la curent și riscă, din acest motiv, să fie debranșați vor trebui să primească, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea energiei electrice, informații despre variantele pe care le au pentru a putea evita acest demers, potrivit unui proiect de lege pus recent în dezbatere la Ministerul Energiei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Factura la electricitate: Care-i perioada de facturare și ce consum se ia în calcul. Unii furnizori au încălcat recent regulile

În condițiile liberalizării, de la începutul anului, a pieței de energie electrică, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a amendat, acum câteva zile, mai mulți furnizori de electricitate din țara noastră, deoarece aceștia nu au respectat prevederile legale privind frecvența de emitere a facturii și pentru facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare. În acest context, prezentăm azi detalii legate de facturarea electricității, respectiv la ce intervale se emit facturile și ce consum este luat în calcul la facturare, așa cum ne-au fost transmise luni de ANRE. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANRE: Clienții finali vor putea afla online în ce etapă a ajuns cererea lor de schimbare a furnizorului de electricitate sau gaze

Cei ce vor dori să schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale vor trebui să aștepte pentru asta mai puțin de 21 de zile, cât este termenul maxim în prezent, și vor putea verifica online, în orice moment, ce se-ntâmplă cu cererea lor sau în ce stadiu este acest proces. Pentru asta, după cum a anunțat marți Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), se va implementa, până la jumătatea anului viitor, un proiect cu finanțare europeană, ce are ca scop simplificarea procedurilor administrative pentru schimbarea furnizorilor de electricitate sau gaze, prin realizarea unei platforme informatice ce va conține datele tuturor clienților și furnizorilor din țara noastră. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Casa Verde şi Casa Eficientă Energetic: În ce stadiu sunt programele de finanţare

Dacă programul Casa Verde, destinat finanţării instalării de panouri fotovoltaice, a fost operaţionalizat la începutul lunii februarie, iar Administraţia Fondului de Mediu (AFM) urmează să plătească toate restanţele pe care le are din programul de anul trecut, finanţarea prin „Casa Eficientă Energetic” a lucrărilor făcute de persoanele fizice pentru eficientizarea consumului de energie în locuinţe este blocată, din cauza lipsei de personal suficient în cadrul AFM pentru a evalua cele peste 2.000 de cereri depuse. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Plângerile împotriva furnizorilor de curent sau gaze vor fi soluționate în două etape. Ce alte schimbări mai propune ANRE

Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), conform unui proiect de ordin inițiat recent de către ANRE. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pot începe racordările gratuite la electricitate. Procedura a fost publicată

Cei care doresc să se racordeze la reţeaua de electricitate o pot face, în mod gratuit, doar cu plata verificării dosarului de instalaţie, sau vor putea suporta ei costurile necesare pentru proiectarea şi execuţia instalaţiilor de racordare, urmând ca, apoi, să îşi recupereze banii de la distribuitorii de energie electrică, în cinci tranşe anuale egale, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stare de alertă: Interdicția de debranșare a clienților de la utilități ar putea fi modificată pentru a contracara abuzurile

Așa cum s-a stabilit în mai 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, pe perioada stării de alertă, furnizorii de curent, gaze, apă, canalizare și salubritate nu pot debranșa clienții în nicio situație. Totuși, pentru că mulți clienți, cu precădere cei din zona non-casnică, profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile intenționează să modifice legislația, a declarat luni Niculae Havrileţ, secretar de stat în Ministerul Energiei. Citește articolul