Munca de la domiciliu, mai ales dacă ne gândim la raportul cu autoritățile, la depunerea unor documente și la relațiile cu partenerii de afaceri nu se poate face fără folosirea unor instrumente care să faciliteze procedurile și să asigure un nivel de securitate a datelor și informațiilor cu care angajații operează. De pildă, folosirea semnăturii electronice este esențială. Iar dacă aproape toți angajații unei firme lucrează de acasă, atunci "biroul" trebuie adus în casele fiecăruia prin soluții tehnice. Citește articolul
O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul
Sunt foarte multe firme de contabilitate care se ocupă inclusiv de întocmirea declarațiilor de mediu pentru clienții din portofoliu. În curând, aceste formulare către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) se vor depune doar online, sub semnătură electronică, motiv pentru care firmele de contabilitate trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte legate de obligațiile către AFM, mai ales că, până în 2021, ţara noastră trebuie să îndeplinească o serie de cerinţe noi privind raportarea implementării mai multor norme ale Uniunii Europene în domeniul deşeurilor. Citește articolul
În fiecare an, producătorii și importatorii de echipamente electrice și electronice și de baterii și acumulatori trebuie să-și actualizeze înregistrarea în registrele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), conform unei atenționări a specialiștilor EY România. În caz contrar, aceștia riscă amendarea sau chiar suspendarea activității. Citește articolul
Când cei mai mulți oameni aud de inspecții fiscale, ei se gândesc imediat la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Deși e adevărat că, în majoritatea covârșitoare a cazurilor, aceasta Agenție este responsabilă cu demararea inspecțiilor fiscale, ea nu este singura care poate face astfel de acțiuni. O altă autoritate cu asemenea atribuții este Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Citește articolul
Schimbarea recentă cea mai importantă, legată de declarația de mediu, este obligativitatea de a o depune online la autorități începând din 2020. Deși prima depunere online obligatorie intervine abia în luna februarie, specialiștii avertizează că firmele ar trebui să se pregătească din timp, în loc să lase lucrurile pe ultima sută de metri. Declarația de mediu este un formular folosit pentru a declara taxele datorate la Fondul pentru mediu. Citește articolul
Nu mai puțin de cinci grame de plastic ajung săptămânal în organismul fiecărui locuitor al planetei prin aer, apă sau hrană. Acesta este principalul motiv pentru care Consiliul Uniunii Europene a decis să interzică o parte din produsele de plastic utilizate zilnic, începând din iulie 2021. Actorii economici precum restaurantele, lanțurile de magazine, cafenelele, barurile sunt forțați să identifice alternative biodegradabile pentru produsele care vor fi restricționate. Citește articolul
Producătorii și importatorii care pun pe piața din România echipamente electrice și electronice trebuie să plătească începând din 2020 o taxă de 4 lei/kg sau de 20 de lei/kg, în cazul lămpilor. Taxa trebuie achitată de companiile care nu îndeplinesc obligația anuală de colectare de asemenea deșeuri în scopul reciclării. Până acum, taxa se aplica pentru produsele introduse pe piață și nedeclarate la Administrația Fondului de Mediu (AFM). Citește articolul
Declarația de mediu este un formular folosit de firme și de persoanele fizice pentru a declara ce obligații au la Fondul pentru mediu. Cu alte cuvinte, documentul trebuie folosit de către orice persoană care trebuie să plătească dări la stat, care ajung în Fondul de mediu. Citește articolul
Cele 33.339 de persoane care s-au înscris în a treia și ultima sesiune a programului Rabla pentru electrocasnice mai au la dispoziție doar o zi pentru a folosi voucherele primite, altfel acestea sunt anulate, iar beneficiarii nu le vor mai putea folosi la înlocuirea electrocasnicelor vechi, potrivit unui comunicat al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Citește articolul