Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Autori Deloitte România

Deloitte România

ACCES PREMIUM

Aplicarea bonificațiilor la declarația unică: Rectificativa, o opțiune costisitoare, îngreunată apoi și de eventualele compensări

Aplicarea bonificațiilor de până la 10% la declarația unică pentru 2019 presupune pentru cei vizați întocmirea unor declarații rectificative. Un efort costisitor și o povară în plus pentru sarcina și așa apăsătoare pusă pe serverele supraglomerate ale Fiscului. Apoi, pentru cei care au plătit deja, un efort suplimentar este aplicarea compensării sau restituirea sumelor în plus. Cât despre experiența ultimelor bonificații, organele fiscale ar trebui să aplice corect mecanismul de data asta pentru a nu se mai ajunge la situații de înregistrare de datorii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Reducerea impozitului pentru proprietarii de spații comerciale: O facilitate cu probleme

Seria de măsuri fiscale implementate în contextul pandemiei de COVID-19 a fost completată, recent, prin adoptarea unei noi ordonanțe de urgență care conține, printre altele, anumite facilități de care pot beneficia proprietarii de spații în anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca de acasă fără laptop de serviciu & GDPR-ul - riscuri și obligații

În contextul creat de pandemia de COVD-19, dar nu numai, sunt situații în care angajatorii nu pot pune la dispoziția salariaților echipamente pentru continuarea desfășurării activității de acasă, însă le permit acestora să folosească propriile dispozitive - computer, tabletă, telefon mobil personal - în scop profesional. Care sunt riscurile pentru angajatori, dar și pentru angajați, în privința protecției datelor cu caracter personal? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Amânarea plății chiriei este o soluție temporară care poate avea efecte negative în lanț

Amânarea la plată a chiriei de către IMM-uri în baza certificatului de situație de urgență nu echivalează cu scutirea sau cu suspendarea obligației, între cei trei termeni existând diferențe atât din punct de vedere juridic, cât mai ales fiscal. Conform unei ordonanțe emise la începutul stării de urgenţă, IMM-urile pot, în anumite condiții, să obțină de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri un certificat de situație de urgență, în baza căruia pot solicita amânarea plății chiriei şi a utilităţilor pe perioada stării de urgență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate reduce costul fiscal în perioada pandemiei – aplicarea noilor facilități și reactivarea celor vechi

Efectele negative ale declarării pandemiei la nivel global și ale instaurării stării de urgență au început să fie deja puternic resimțite la nivelul companiilor românești. În astfel de vremuri, timpul de reacție este esențial, iar una dintre pârghiile cele mai la îndemână este facilitatea fiscală. În continuare vom trece în revistă principalele măsuri fiscale adoptate până acum de Guvern în materia impozitului pe profit, cu impact pentru companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sponsorizările în timpul pandemiei – cum le direcționăm

Mobilizarea companiilor care au anunțat sponsorizări și donații pentru a ajuta statul român în lupta cu COVID-19 este remarcabilă. Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, în proporție de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri). Este de reținut că acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi folosit în întregime în anul curent sau dacă societatea înregistrează pierderi. Ce se schimbă în această perioadă? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Managerii trebuie să se asigure că firmele lor respectă măsurile autorităților, pentru a evita problemele și a adapta din mers activitatea

Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Decizie CJUE: Se datorează TVA pentru rambursarea costurilor aferente detașării de personal de la societatea-mamă la filială

Sumele percepute de către societatea-mamă de la filialele sale pentru împrumuturile sau detașările de personal sunt supuse TVA, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza C-94/19 San Domenico Vetraria. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum reflectăm coronavirusul în situațiile financiare

Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți pregătești un plan pentru situațiile de criză prin care poate trece afacerea ta

Majoritatea organizațiilor mari din România au un plan de continuitate a afacerii (business continuity plan), care de obicei este concretizat sub forma unui document care cuprinde acțiunile necesare reluării activității în cazul apariției unor situații atipice și cu impact semnificativ asupra businessului. În mod tradițional, aceste planuri de continuitate iau în considerare scenarii de atacuri cibernetice, dezastre naturale, cum ar fi cutremurele, sau informații și scenarii adverse intens mediatizate care pot afecta capacitatea organizației de a-și continua activitatea în parametri obișnuiți. Citește articolul

Newsletterul nostru gratuit
E apreciat de sute de mii de oameni. Vrei să îl primești? Primești cadou acces la 3 articole premium. Dacă da, esti de acord sa primesti comunicari comerciale de la Inteligo Media SA. Vezi cum prelucrăm datele.

Adresa de email este invalidă.
Mă abonez