Act normativ: ORDONANȚĂ nr 2/2018
ACCES GRATUIT
CJUE: Turiștii pot primi înapoi integral prețul pachetului turistic dacă vacanța își pierde scopul din cauza condițiilor de cazare
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că un călător are dreptul la restituirea integrală a sumei plătite pentru un pachet de servicii de călătorie dacă neconformitățile apărute sunt atât de grave încât vacanța își pierde scopul. Totodată, Curtea a precizat că organizatorul nu trebuie să dovedească vina unui terț pentru a fi exonerat de despăgubiri, ci doar că evenimentul care a provocat problema a fost imprevizibil și inevitabil. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Care sunt instrumentele aflate la dispoziția consumatorilor atunci când agențiile de turism au probleme financiare
Cazul recent al unei agenții de turism care a intrat în „blocaj financiar”, a scos în evidență vulnerabilitățile sistemului de protecție a turiștilor în situațiile în care agențiile de turism întâmpină dificultăți financiare. Astfel, sute de turiști au rămas blocați în diverse destinații europene, iar Ministerul Economiei și Turismului a intervenit utilizând polița de asigurare a agenției pentru a acoperi costurile de repatriere și cazare ale acestora. Totuși, soluția nu a funcționat pentru toți cei afectați. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Mai nou, turiștii au posibilitatea de a-și recupera banii pentru serviciile pe care nu le primesc
Legislația din domeniul turismului a fost recent modificată, iar schimbările introduse vizează protecția turiștilor, operatorii din sector trebuind să ofere, în premieră, posibilitatea consumatorilor de a-și recupera banii dacă nu au primit serviciile contractate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Câteva schimbări importante pentru activitățile turistice, oficializate
Guvernul a modificat recent legislația referitoare la turism, introducând o serie de prevederi care vizează atât consumatorii, cât și operatorii economici din domeniu. Noutățile privesc organizarea și desfășurarea activității de turism și vizează aspecte precum protecția turiștilor, funcționarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) și facilitarea activității hoteliere. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu
în
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Iunie 2023 | 1 | 3820 | Timp de citire: 4 min.
Recomandări ANPC pentru cei care cumpără pachete de servicii turistice în această perioadă
19 Iunie 2023 | 1 | 3820 | Timp de citire: 4 min.
Deoarece suntem în plin sezon estival, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au făcut în această perioadă o serie de recomandări celor interesați să achiziționeze pachete de servicii turistice. Printre altele, turiștii sunt sfătuiți să solicite, înainte de a contracta călătoria, toate detaliile legate de ea, respectiv destinația, condițiile de cazare, cele de transport, tipul serviciilor de masă și altele. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Pachete de servicii de călătorie și pandemia de COVID-19: o reglementare națională care scutește temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu este compatibilă cu dreptul UE, spune CJUE
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Până joi, agențiile de turism trebuie să depună declarația lunară de activitate, altfel riscă o amendă de 10.000 de lei
Agențiile de turism care activează în România și vând pachete de servicii de călătorie au obligația, potrivit legislației în vigoare, de a-și raporta lunar activitatea desfășurată la Ministerul Turismului (MT), până pe data de 15 inclusiv a lunii următoare pentru luna precedentă. Astfel, joi este termenul-limită pentru depunerea declarației de activitate aferente lunii iunie de către agențiile de turism, raportare care se face exclusiv online. Companiile care nu se conformează riscă o amendă de 10.000 de lei. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Revista presei
Cum sunt protejați turiștii care și-au cumpărat vacanțe. Secretar de stat: Sub nicio formă să nu ne imaginăm că rămân cu banii luați
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Activitatea parlamentară: Șomaj tehnic subvenționat până-n 2021, bani pentru reactivarea șomerilor și alte măsuri propuse recent la Senat
Marți, la Senat au ajuns trei noi propuneri legislative care includ măsuri pentru companii în contextul epidemiei de coronavirus, acestea aflându-se abia la începutul traseului legislativ. Printre altele, acestea fac referire la prelungirea subvenționării șomajului tehnic din banii statului, stimularea reactivării șomerilor sau despăgubirea celor care au cumpărat pachete turistice înainte ca România să intre în starea de urgență. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ai o vacanță planificată în lunile următoare? Poți cere telefonic informații la un număr special al autorităților
Persoanele care au programate vacanțe în lunile următoare pot obține o serie de informații relevante despre situația acestor călătorii, apelând o linie telefonică specială, pusă la dispoziție de Direcția Generală Turism, din cadrul Ministerului Economiei. Aceste persoane pot fi informate cu privire la reprogramarea sau anularea acestor călătorii sau cu privire la rambursarea sumelor plătite. Citește articolul










