Cazul recent al unei agenții de turism care a intrat în „blocaj financiar”, a scos în evidență vulnerabilitățile sistemului de protecție a turiștilor în situațiile în care agențiile de turism întâmpină dificultăți financiare. Astfel, sute de turiști au rămas blocați în diverse destinații europene, iar Ministerul Economiei și Turismului a intervenit utilizând polița de asigurare a agenției pentru a acoperi costurile de repatriere și cazare ale acestora. Totuși, soluția nu a funcționat pentru toți cei afectați. Citește articolul
Legislația din domeniul turismului a fost recent modificată, iar schimbările introduse vizează protecția turiștilor, operatorii din sector trebuind să ofere, în premieră, posibilitatea consumatorilor de a-și recupera banii dacă nu au primit serviciile contractate. Citește articolul
Guvernul a modificat recent legislația referitoare la turism, introducând o serie de prevederi care vizează atât consumatorii, cât și operatorii economici din domeniu. Noutățile privesc organizarea și desfășurarea activității de turism și vizează aspecte precum protecția turiștilor, funcționarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) și facilitarea activității hoteliere. Citește articolul
Deoarece suntem în plin sezon estival, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au făcut în această perioadă o serie de recomandări celor interesați să achiziționeze pachete de servicii turistice. Printre altele, turiștii sunt sfătuiți să solicite, înainte de a contracta călătoria, toate detaliile legate de ea, respectiv destinația, condițiile de cazare, cele de transport, tipul serviciilor de masă și altele. Citește articolul
Dreptul călătorului la rambursarea completă, atunci când a încetat un contract privind pachetul de servicii de călătorie în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia, nu înseamnă că acesta poate să primească altceva în locul banilor - de pildă, vouchere pe care să le folosească ulterior. Astfel că o reglementare națională care, în contextul pandemiei de COVID-19, a scutit temporar organizatorii de obligația lor de rambursare integrală în caz de reziliere nu a fost compatibilă cu dreptul Uniunii Europene (UE), potrivit Curții de Justiție. Citește articolul
Agențiile de turism care activează în România și vând pachete de servicii de călătorie au obligația, potrivit legislației în vigoare, de a-și raporta lunar activitatea desfășurată la Ministerul Turismului (MT), până pe data de 15 inclusiv a lunii următoare pentru luna precedentă. Astfel, joi este termenul-limită pentru depunerea declarației de activitate aferente lunii iunie de către agențiile de turism, raportare care se face exclusiv online. Companiile care nu se conformează riscă o amendă de 10.000 de lei. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Marți, la Senat au ajuns trei noi propuneri legislative care includ măsuri pentru companii în contextul epidemiei de coronavirus, acestea aflându-se abia la începutul traseului legislativ. Printre altele, acestea fac referire la prelungirea subvenționării șomajului tehnic din banii statului, stimularea reactivării șomerilor sau despăgubirea celor care au cumpărat pachete turistice înainte ca România să intre în starea de urgență. Citește articolul
Persoanele care au programate vacanțe în lunile următoare pot obține o serie de informații relevante despre situația acestor călătorii, apelând o linie telefonică specială, pusă la dispoziție de Direcția Generală Turism, din cadrul Ministerului Economiei. Aceste persoane pot fi informate cu privire la reprogramarea sau anularea acestor călătorii sau cu privire la rambursarea sumelor plătite. Citește articolul
Circumstanțe extraordinare precum o epidemie pot strica o vacanță. Călătorii se pot lovi de zboruri anulate, de spații de cazare care se închid în condiții de carantină sau regiuni întregi pe care autoritățile locale nu le mai recomandă, temporar, călătorilor, din motive de sănătate. Alții vor prefera să fie extrem de precauți și să evite vacanțele respective din proprie inițiativă. Iată câteva aspecte privitoare la recuperarea banilor plătiți. Citește articolul