Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 919 soluții astăzi
Acasă Subiect: agentie de turism
Subiect: agentie de turism
ACCES PREMIUM

UPDATE Garantarea pachetelor turistice în caz de insolvență: Ce obligații au agențiile de turism

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2019 | 0 | 1571

În caz de insolvență și ca urmare a neexecutării obligațiilor în legătură cu pachetele turistice cumpărate, instrumentele de garantare obligatoriu de încheiat de către agențiile turistice acoperă riscul acestora de neplată și asigură, în subsidiar, rambursarea banilor către cei care fie nu au mai apucat să plece în vacanță, fie nu se mai pot întoarce în țară. Potrivit unei proceduri recent oficializate, agențiile trebuie să furnizeze clienților documente în care sunt explicate drepturile acestora în legătură cu procedura de garantare și vor garanta rambursările indiferent dacă au vândut direct sau ca intermediar pachetele turistice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Agențiile de turism vor obține licențe doar cu polițe mai mari de asigurare și capital social de măcar 25.000 de lei, de duminică

Turiștii care cumpără pachete turistice de la agenții vor beneficia de o protecție teoretic mai bună decât în prezent în cazul insolvenței acestora din urmă, conform unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și care va intra duminică în vigoare. Astfel, agențiile de turism organizatoare vor trebui să dispună, încă din momentul solicitării licenței, de un instrument de garantare care să asigure acoperirea tuturor plăților făcute de călători. În plus, capitalul social al unui operator economic titular de licență de turism pentru activitatea de organizare nu va putea fi mai mic de 25.000 de lei. Până la finalul anului, agențiile vor trebui să-și reînnoiască licențele în noile condiții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Insolvența agențiilor de turism: Cum pot clienții păgubiți să dea în judecată statul român

Un subiect din ce în ce mai des întâlnit în ultimii ani este acela legat de insolvența agențiilor de turism. Cei care au achitat în avans diferite pachete turistice nu au mai primit nici serviciul deja achitat, dar nici banii înapoi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De-acum, agențiile de turism riscă amenzi enorme dacă nu își informează corect clienții

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2017 | 0 | 1749

Atunci când oferă clienților un pachet turistic, agențiile sunt obligate să le furnizeze acestora o serie de detalii, iar informarea incorectă a turiștilor despre pachetele lor de vacanță va atrage amenzi chiar și de 14 ori mai mari față de cele percepute până acum, potrivit unui act normativ intrat recent în vigoare. Totodată, firmele care vor intra în insolvență vor fi obligate să asigure vacanța plătită de turiști sau să le ramburseze acestora banii achitați.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiectul legii pachetelor turistice

Turiștii nu vor plăti costurile suplimentare despre care nu sunt informați în avans

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2017 | 0 | 2626

Agențiile de turism vor putea să ceară clienților să achite costurile suplimentare aferente pachetelor de călătorie doar dacă informează despre ele înainte de încheierea contractului, potrivit unui proiect de act normativ al Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Dacă nu informează asupra acestui aspect și totuși cer bani clienților, companiile turistice vor risca să fie amendate cu până la 20.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Agențiile de turism avertizează că vor fi serios afectate de noul sistem de plată a TVA

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să implementeze curând un sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), însă măsura a fost criticată recent, prin intermediul unui comunicat de presă, de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT). Mai exact, deschiderea unui cont special pentru TVA va aduce costuri suplimentare agențiilor care, într-un final, se vor traduce prin pierderi de clienți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri și dacă agenția de voiaj nu i-a informat despre anularea zborului

Chiar dacă au cumpărat biletele direct de la companie sau printr-o agenție, pasagerii trebuie să fie anunțați din timp despre anularea zborurilor, potrivit legislației europene. Dacă n-au fost anunțați cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor, aceștia pot cere despăgubiri, iar Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că, atâta timp cât nu poate proba că informația a ajuns la călători, compania e obligată să le plătească chiar dacă e vina agenției că aceștia n-au fost informați. Citește articolul