Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 469 soluții astăzi
Acasă Subiect: turism
Subiect: turism
ACCES PREMIUM

Până joi, agențiile de turism trebuie să depună declarația lunară de activitate, altfel riscă o amendă de 10.000 de lei

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 Iulie 2021 | 0 | 285

Agențiile de turism care activează în România și vând pachete de servicii de călătorie au obligația, potrivit legislației în vigoare, de a-și raporta lunar activitatea desfășurată la Ministerul Turismului (MT), până pe data de 15 inclusiv a lunii următoare pentru luna precedentă. Astfel, joi este termenul-limită pentru depunerea declarației de activitate aferente lunii iunie de către agențiile de turism, raportare care se face exclusiv online. Companiile care nu se conformează riscă o amendă de 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Pleci în vacanță? Iată tot ce trebuie să știi despre certificatul verde privind COVID-19

Pentru că este introdus în legislația europeană printr-un regulament, documentul unic gândit să înlesnească deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, a devenit obligatoriu, de la 1 iulie, pentru toate statele comunitare, deci și pentru România. În acest context, prezentăm astăzi tot ce trebuie să știi despre certificatul verde privind COVID-19, inclusiv detalii privind obținerea lui. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Certificatul verde e funcțional de azi: Cum și de unde îl poți obține pentru a călători în țările UE

Certificatul digital verde privind COVID-19 poate fi obținut și în România de la 1 iulie 2021, conform unei ordonanțe oficializate aseară. Mai precis, versiunea electronică a certificatului se obține online (inclusiv ca fișier PDF ce se poate tipări), cu ajutorul unei aplicații speciale care e funcțională deja, iar, pentru cei care nu pot obține online documentul, versiunea tipărită se mai obține și de la direcția teritorială de sănătate publică, de la primărie sau de la serviciul de evidență a persoanelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Certificatul verde: În ce stadiu e România cu documentul care ar trebui folosit începând de joi

Cu toate că legislația primară a certificatului verde privind COVID-19 este asigurată printr-un regulament european aplicabil direct în toate statele membre UE, România încă mai are câteva lucruri de pus la punct înainte de data de 1 iulie 2021 (data de la care documentul ar trebui să fie folosit și la noi). La momentul actual încă nu știm procedura exactă ce va trebui urmată pentru a obține certificatul verde în format tipărit și/sau în format electronic. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Certificatul verde COVID: Ce fel de teste vor fi recunoscute pentru emiterea documentului

Documentul unic care va înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, va fi implementat oficial la nivel comunitar de la 1 iulie 2021. Certificatul verde privind COVID-19 va permite deținătorilor să demonstreze, când călătoresc în spațiul UE, că sunt vaccinaţi anticoronavirus, că au un test cu rezultat negativ sau că s-au vindecat de boală. După cum stabilește regulamentul european prin care a fost introdus, certificatul verde va putea fi emis atât în baza testelor făcute de un laborator autorizat, cât și în baza celor rapide. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Certificatul verde COVID: Documentul ce dovedește vindecarea va fi valabil aproape șase luni

Certificatul de vindecare, ce va fi o formă a certificatului verde privind COVID-19, va avea o valabilitate de aproape șase luni, conform regulamentului european care a introdus acest document. Certificatul verde va ușura călătoriile în țările UE și va fi aplicat în toată Uniunea de la 1 iulie 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Certificatul verde privind COVID-19 se va aplica de la 1 iulie în toate țările UE

Certificatul verde privind COVID-19, ce va permite cetăţenilor UE să demonstreze, când călătoresc în spațiul comunitar, că sunt vaccinaţi anticoronavirus, că au un test cu rezultat negativ sau că s-au vindecat de boală, va fi implementat oficial de la 1 iulie 2021. Asta după ce regulamentul european care prevede introducerea certificatului verde a fost publicat azi în Jurnalul Oficial al UE. Documentul va ajuta cetățenii UE să se deplaseze cu ușurință dintr-un stat în altul, fiind emis peste tot în exact același format și fiind acceptat la intrarea în orice țară din Uniune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Granturi HoReCa: Firmele care vor primi bani, obligate să-și mențină activitatea mai puțin timp decât se dorea inițial

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Iunie 2021 | 0 | 2493

Companiile care vor accesa granturile pregătite de Guvern pentru domeniul turistic și domeniul alimentației publice vor fi obligate să se mențină active, în funcție de sumele încasate de la stat, până la 12 luni, conform unei legi noi, deși inițial perioada aceasta putea fi de până la 24 de luni. Cei care nu vor reuși asta vor fi obligați să restituie integral granturile încasate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Granturi HoReCa: Înscrierile vor fi permise după oficializarea unor modificări recente și publicarea procedurii. Ce bani se vor putea cere și cum

avocatnet.ro în Finanțări
11 Iunie 2021 | 0 | 4618

Schema de ajutor de stat pentru firmele din sectorul HoReCa urmează să devină operațională efectiv în săptămânile ce vin, conform unui anunț de joi al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), după ce anterior se vehiculase data de 1 iunie pentru startul înscrierilor. Practic, autoritățile așteaptă oficializarea unor modificări la schemă pe care le-au adoptat recent parlamentarii, după care va fi modificată și oficializată procedura de accesare a banilor. Iată care sunt principalele elemente ale schemei de finanțare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tot ce știm până acum despre raportul de expertiză care va permite accesarea granturilor pentru HoReCa

Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul