Act normativ: ORDONANȚĂ nr 21/1992
ACCES GRATUIT
Ai probleme cu mașina și trebuie s-o duci în service? Ai dreptul să urmărești reparația ei, iar autoturismul nu îți poate fi blocat acolo până la plata serviciilor
Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Liberalizarea pieței gazelor
Consumatorii ce au probleme cu furnizorii de gaze, ulterior încheierii noilor contracte, se pot adresa și ANPC
Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii, în cea mai mare parte, au reîncheiat contractele de gaze (pentru a se adapta noilor condiții ale pieței, de furnizare a gazului în regim concurențial și unde statul nu mai stabilește prețul), trebuie menționat că, dacă aceștia se lovesc de abuzuri din partea furnizorilor, ei pot să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Cu alte cuvinte, doar pentru că statul nu mai intervine prin stabilirea prețului, acest lucru nu înseamnă că nu mai există entități care să sancționeze comportamentele dăunătoare consumatorilor, din partea furnizorilor. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Atenție la contractele pentru gaze
Furnizorii de gaze pot include un preț variabil în contractele cu consumatorii. Modificările de preț, anunțate în avans
Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii și furnizorii de gaze pot să încheie contracte negociate, la prețul pieței, aceste acorduri ar putea, în premieră, să includă și un preț de furnizare variabil. Cu alte cuvinte, consumatorii care plătesc, acum, un anumit preț pe metri cubi ar putea ajunge, în viitor, să plătească mai mult (sau mai puțin, după caz), în situații în care prețul de furnizare prevăzut în contract nu este fix. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dobânda bancară nu poate fi majorată fără știrea clientului. O bancă, amendată cu 50.000 de lei pentru asta
Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă. Citește articolul
ACCES GRATUIT
ANPC: Service-urile auto nu au voie să le ceară clienților să își lase mașinile în sediul lor până la plata serviciilor
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) avertizează că practica service-urilor auto de a le cere clienților să își lase mașinile în service până la plata integrală a cheltuielilor din deviz este ilegală. Proprietarii mașinilor, când li se cere așa ceva, pot să scoată în evidență caracterul ilegal al unor asemenea practici și faptul că o astfel de pretenție, din partea reparatorului, ar putea fi sancționată inclusiv cu amendă din partea ANPC. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu
în
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 4 | 23590 | Timp de citire: 4 min.
ANPC: Ce e de făcut pentru a nu ne trezi păcăliți de service atunci când ducem mașina la reparat
23 Iunie 2020 | 4 | 23590 | Timp de citire: 4 min.
În urma a sute de reclamații primite de-a lungul mai multor ani, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat recent o serie de controale la service-uri auto din toată țara, descoperind mai multe practici comerciale incorecte, care afectează atât persoanele care-și duc mașina la reparat, cât și asigurătorii ce plătesc aceste intervenții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Încep noi controale la firme în perioada următoare. Ce afaceri sunt vizate?
Multe firme sunt vizate de controale ale autorităților, făcute în această perioadă pentru a se verifica dacă se conformează anumitor reglementări. E vorba, în principal, de controale ale Ministerului de Interne, ale Protecției Consumatorului și ale autorităților locale. În privința firmelor vizate, acestea variază de la cele ce administrează baruri sau terase la cele care au obligații de înlăturare a ambroziei. Unele autorități au dat deja amenzi ce cumulează chiar și două sute de mii de euro. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Soluții pentru probleme cotidiene
Probleme legate de retururi și garanții și soluții pentru ele: Ce trebuie să știi despre actele necesare și păstrarea ambalajului original
Atunci când cumpără un produs, consumatorul se așteaptă ca acesta să corespundă anumitor caracteristici. În cazul în care produsul cumpărat nu corespunde acelor caracteristici, legea îi oferă posibilitatea de a obține remedierea acestui lucru, aspect cunoscut ca garanție legală de conformitate. În plus, comerciantul poate el însuși să acorde o garanție mai favorabilă decât cea legală. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Iunie 2020 | 2 | 2766 | Timp de citire: 3 min.
Plata la jumătate a amenzilor contravenționale din România face din regimul sancționatoriu, adesea, o glumă
14 Iunie 2020 | 2 | 2766 | Timp de citire: 3 min.
Regimul contravențional de la noi permite plata la jumătate din minimul legal pentru amenzile contravenționale, într-un termen de 15 zile. Până acum puțină vreme, chiar și termenul acesta era mult mai scurt. Ideea în sine, de a încuraja colectarea acestor bani din amenzi prin oferirea posibilității de a plăti o sumă mai mică (un fel de dă-mi ceva, puțin, dacă nu tot, dar măcar dă-mi) nu este neapărat rea. Dar, ca de cele mai multe ori, legiuitorul român e cel care strică totul. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Tarifele ascunse pe care le percepi clienților sunt contrare protecției consumatorului și poți fi amendat din cauza lor
În ultimele zile, a făcut înconjurul presei subiectul "taxei Covid": sume de bani pe care restaurante și nu numai le percep în această perioadă pentru a-și recupera o parte dintre costurile pe care măsurile impuse în starea de urgență/alertă li le-au generat. Doar că aceste tarife trebuie anunțate dinainte clienților, nu pot să apară pe nota de plată, înspre surprinderea acestora. Citește articolul










