Odată cu avansul tehnologic, serviciile financiare au migrat în mediul online, oferind consumatorilor oportunități diverse, dar aducând în același timp provocări legate de manipulare și contracte neclare. În acest context, Uniunea Europeană (UE) a reacționat prin propunerea unei revizuiri majore a legislației sale în ceea ce privește serviciile financiare la distanță, punând accent pe protecția consumatorilor. Printr-o directivă adoptată recent se introduc dispoziții noi pentru contractele de servicii financiare încheiate la distanță sub forma unui capitol suplimentar al Directivei privind drepturile consumatorilor, care îi protejează pe consumatori în contextul diferitelor practici comerciale. Aceasta simplifică cadrul legislativ, iar anumite articole din Directiva privind drepturile consumatorilor se vor aplica și în cazul serviciilor financiare vândute la distanță. Citește articolul
De vineri, legislația creditelor de consum va fi clarificată pentru a permite în mod expres încheierea online sau la domiciliul consumatorilor a contractelor pentru creditele de consum, conform unei legi oficializate marți. Astfel, deoarece, în prezent, avem reguli contradictorii la încheierea la distanță a contractelor pentru creditele de consum, era necesară o clarificare, care vine acum prin noua lege. Citește articolul
Atunci când cineva contractează un credit online la o instituție financiară nebancară (IFN), părțile pot stabili că semnătura împrumutatului este obligatorie pentru ca actul să fie considerat valid. Într-o situație de acest gen, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit, printr-o decizie oficializată recent, că lipsa semnăturii lasă contractul de credit fără puterea de titlu executoriu. Citește articolul