Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 486 soluții astăzi
Acasă Subiect: protectia consumatorului
Subiect: protectia consumatorului
ACCES PREMIUM
Proiect de lege

Vânzătorii de bunuri vor avea obligații mai clare și mai stricte față de consumatori, din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
27 Noiembrie 2020 | 0 | 438

Atunci când îi vinde un bun unui consumator, vânzătorul are obligația să livreze un anumit tip de produs, conform cu anumite așteptări ale consumatorului, să asigure anumite protecții, inclusiv legate de existența unei garanții că produsul va funcționa corespunzător pentru o perioadă de timp etc. Acest cadru normativ urmează să fie actualizat, în 2022, când un proiect de lege pus joi în dezbatere publică de Ministerul Economiei va intra în vigoare. În acest context, vânzătorii vor avea de respectat obligații mai clare și mai detaliate, mai ales când va veni vorba de vânzarea unor produse cu elemente digitale (de exemplu, televizoare inteligente, smartphone-uri etc.). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pe viitor, organizațiile consumatorilor vor putea chema comercianții în instanță

Printr-o directivă aprobată marți, Parlamentul European (PE) introduce un singur model pentru acțiunea de reprezentare în toate statele membre, el urmând să garanteze protecția consumatorilor împotriva prejudiciilor colective. Totodată, actul normativ european introduce și garanțiile necesare pentru evitarea proceselor abuzive. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2020: Ai probleme cu comercianții în această perioadă? Iată ce-i de făcut

Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Black Friday 2020: Sfaturile ANPC privind vânzările la preț redus și cumpărăturile online

Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Persoanele juridice să fie considerate consumatori şi să poată apela la ANPC

Lucia Tozaru în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Octombrie 2020 | 0 | 907

Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, se va schimba cadrul legal al vânzărilor de bunuri către consumatori: Garanția legală va fi extinsă și alte schimbări

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a publicat un proiect de lege prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, de către profesioniști. Noua lege, la fel ca actuala (Legea nr. 449/2003) va reglementa, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile (legale și/sau comerciale). Mai jos, voi prezenta principalele schimbări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cazier contravențional: Cum ține ANPC evidența firmelor care încalcă legea, ca să le aplice sancțiuni mai dure?

Începând de anul trecut, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) ține evidența firmelor care comit nereguli, astfel încât dacă acestea încalcă în mod repetat legea, să fie sacționate din ce în ce mai dur, a explicat ANPC pentru redacția noastră. Documentul în care sunt înregistrate astfel de firme poartă denumirea de cazier contravențional. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Teste COVID-19: Consumatorii care au probleme sau au nevoie de consiliere în legătură cu testele pot suna la acest număr

Persoanele care vor mai multe informații legate de testele pentru detectarea COVID-19 ori vor să facă sesizări legate de întreaga procedură pot utiliza de-acum o linie telefonică specială, ce le este pusă la dispoziție de către organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale firme: Inspectorii ANPC și cei sanitari își intensifică activitatea în stațiunile de la mare

Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dobânda bancară nu poate fi majorată fără știrea clientului. O bancă, amendată cu 50.000 de lei pentru asta

Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă.  Citește articolul