ACCES PREMIUM
De ce premium?
Dosarul personal trebuie actualizat dacă salariatul a dobândit o nouă diplomă de studii?
La angajare, candidatul trebuie să depună o serie de documente pentru întocmirea contractului individual de muncă, printre care se numără diploma ultimelor studii finalizate, acestea urmând să facă parte din dosarul personal al angajatului. Această diplomă de studii este cu atât mai importantă cu cât postul pe care a fost angajat respectivul salariat necesită o anumită calificare sau certificare.
Articolul continuă mai jos
Însă angajatorul trebuie să completeze dosarul personal cu toate calificările sau studiile acumulate/finalizate de salariat?
Conform HG 905/2017,
dosarul personal al salariatului trebuie să cuprindă cel puțin următoarele documente:
- actele necesare angajării;
- contractul individual de muncă;
- actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea contractului;
- suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;
- acte de studii/certificate de calificare;
- orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea completării în registru electronic de evidență.
“Salariatul are obligația de a pune la dispoziția angajatorului documentele care atestă pregătirea profesională necesară pentru ocuparea postului/funcției pentru care va încheia / modifica contractul individual de muncă, iar angajatorul are obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariații încadrați cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora”, a explicat, pentru
avocatnet.ro,
Dan Năstase, consilier juridic specializat în domeniul relațiilor de muncă.
Totuși, dacă un salariat a finalizat, după ce a semnat contractul individual de muncă, o altă formă de învățământ sau a dobândit diplome de calificare, fără ca angajatorul să fie implicat, primul nu are niciun fel de obligație de a le prezenta angajatorului pentru a le depune la dosarul personal.
“Poate exista o astfel de situație în cazul în care între părți, salariat și angajator, intervine un act adițional care modifică funcția și/sau atribuțiile postului ori părțile decid să încheie și un contract cu timp parțial pentru o altă funcție”, a subliniat consilierul juridic.
Important! Angajatorii care nu țin aceste dosare personale la sediu riscă să fie amendați, de către inspectorii muncii, cu sume între 2.000 și 5.000 de lei, conform articolului 8 din HG 905/2017. Totodată, cei care refuză să pună la dispoziția inspectorilor documentele care stau la baza înregistrărilor în Revisal, adică inclusiv a celor care figurează în dosarele salariaților, riscă amenzi între 5.000 și 8.000 de lei.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.