ACCES GRATUIT
Sprijinul pentru plata facturilor la energia electrică: Cum se poate solicita ajutorul, inclusiv de către cei care nu îl pot cere online
Chiar dacă schema pentru plafonarea și compensarea prețului la energie electrică a fost eliminată, persoanele cu venituri mici pot beneficia, în continuare, de un ajutor pentru plata facturilor la electricitate. Concret, ajutorul lunar este în valoare de 50 de lei și se poate solicita, de principiu, online, însă el se poate cere și prin intermediul unui formular tipărit.
Articolul continuă mai jos
Odată cu intrarea în vigoare, la 30 iunie, a
OUG 35/2025, autoritățile de la noi au stabilit un
nou mecanism de sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică cu venituri mici, ce se aplică de la 1 iulie, respectiv după eliminarea fostei scheme pentru tarife reduse la electricitate.
Ajutorul financiar, stabilit la
50 de lei, se acordă persoanelor cu venituri mici, mai exact, persoanelor singure cu un venit net lunar de cel mult 1.940 de lei și familiilor cu un venit net lunar/ membru de maximum 1.784 de lei,
doar la cererea acestora.
Astfel, pentru a putea primi ajutorul pentru plata facturilor la energia electrică, cei interesați, care se încadrează în limitele de venituri amintite, trebuie să facă o
solicitare online în acest sens, utilizând o aplicație ce ar trebui să apară în curând.
Dacă nu se poate face online,
solicitarea poate fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal ori al reprezentanților primăriilor unde solicitantul declară locul de consum. Aceștia au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/ documentelor necesare solicitării sprijinului în aplicația electronică.
În cazul în care nu solicită online ajutorul, solicitantul va trebui să completeze datele necesare
într-un formular de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal sau, după caz, la primăriile unde declară locul de consum.
Oficiile poștale și primăriile au obligația, potrivit OUG 35/2025, de a înregistra solicitarea primită în format tipărit și de a introduce datele din formular în aplicația electronică în cel mult trei zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.
Ulterior, tichetul electronic de energie, în format electronic, se va primi la adresa de e-mail furnizată în cerere și poate fi printat de către beneficiar sau de către entitatea care a completat solicitarea pentru solicitantul în cauză.
Mecanismul de ajutor pentru plata facturilor la energie electrică se aplică în perioada
1 iulie 2025 - 31 martie 2026.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (7)