- Declarația de import predepusă poate fi depusă cu 30 de zile înainte de sosirea mărfurilor, poate fi corectată sau anulată și necesită notificare de prezentare pentru acceptare.
- Declarația vamală simplificată omite unele date și documente justificative, dar trebuie completată ulterior cu o declarație suplimentară în termen de zece zile de la acordarea liberului de vamă.
- Înscrierea în evidențele declarantului și vămuirea centralizată sunt simplificări care necesită autorizare specifică și permit operatorilor economici optimizarea proceselor vamale.
Potrivit actului normativ menționat anterior, aceste norme tehnice stabilesc procedura de declarare a mărfurilor la import prin utilizarea SNI. Acest sistem naţional de import este un sistem bazat pe o aplicaţie informatică, care asigură transmiterea electronică a datelor, structurate în conformitate cu prevederile unionale în domeniul importului.
A. Declarația de import predepusă
Principalele reguli și formalităţi, care trebuie îndeplinite și întreprinse de operatorii economici în ceea ce privește depunerea declarației de import predepuse, sunt următoarele:
1. Întocmirea şi depunerea declaraţiei vamale de import predepuse:
- o declaraţie vamală poate fi depusă anterior datei estimate pentru prezentarea mărfurilor în vamă, aşa cum se prevede la art. 171 din Codul vamal al Uniunii. Starea declaraţiei este „Înregistrată fără acceptare în aşteptarea mărfii“;
- declaraţia vamală predepusă poate fi utilizată în combinaţie cu simplificările prevăzute în legislaţia vamală, respectiv declaraţia simplificată de import sau vămuirea centralizată la import;
- în cazul în care mărfurile nu sunt prezentate în termen de 30 de zile de la depunerea declaraţiei vamale, se consideră că declaraţia vamală nu a fost depusă.
- autorităţile vamale prelucrează datele furnizate înainte de prezentarea mărfurilor, în special în scopul analizei de risc;
- în cazul în care declarantul are statut de operator economic autorizat, acesta poate fi notificat de biroul vamal de import prin intermediul aplicaţiei SNI cu privire la intenţia autorităţilor vamale de a controla transportul respectiv înainte de prezentarea mărfurilor la vamă, cu excepţia cazului în care notificarea poate periclita controalele care urmează să fie efectuate sau rezultatele acestora.
- declarantul/reprezentantul vamal poate să modifice una sau mai multe date din declaraţia vamală depusă înainte de prezentarea mărfurilor până la depunerea notificării de prezentare;
- declaraţia corectată se transmite prin intermediul aplicaţiei SNI, cu semnătură electronică extinsă.
- declarantul/reprezentantul vamal poate solicita anularea unei declaraţii predepuse înainte de termenul de 30 de zile de la depunerea declaraţiei vamale prin intermediul aplicaţiei SNI;
- ca urmare a solicitării transmise de către declarant/reprezentantul vamal, declaraţia este anulată de aplicaţia SNI.
- declarantul/reprezentantul vamal notifică autorităţilor vamale prezentarea mărfurilor la biroul vamal sau în orice alt loc desemnat sau aprobat de autorităţile vamale şi disponibilitatea acestor mărfuri pentru controale vamale, în conformitate cu art. 5 pct. (33) din Codul vamal al Uniunii, prin transmiterea în aplicaţia SNI cu semnătură electronică extinsă a notificării de prezentare la import;
- declarantul/reprezentantul creează notificarea de prezentare în aplicaţia SNI, asociind numărul de referinţă local (LRN) declaraţiei vamale predepuse pentru care se prezintă mărfurile;
- în cadrul notificării de prezentare se pot modifica datele furnizate în declaraţia predepusă referitoare la grupul de date 16 15 000 000 „Locaţia mărfurilor“ şi grupul de date 19 07 000 000 „Echipamentul de transport“;
- în ipoteza în care declarantul/reprezentantul vamal doreşte să prezinte doar o parte din mărfurile declarate în declaraţia predepusă, acesta trebuie fie să corecteze declaraţia predepusă astfel încât să reflecte mărfurile care urmează să fie prezentate înainte de crearea notificării de prezentare, fie să depună o nouă declaraţie vamală pentru a declara mărfurile care vor fi prezentate şi declaraţia iniţială predepusă se consideră nedepusă;
- în situația în care notificarea de prezentare este completată corect, lucrătorul vamal de la biroul vamal de import acceptă notificarea de prezentare şi declarația vamală de import (DVI), iar aplicaţia SNI furnizează numărul de referinţă principal (MRN) al DVI declarantului/reprezentantului vamal. Starea declaraţiei în aplicaţia SNI este „Acceptată“;
- dacă notificarea de prezentare este respinsă, declarantul/reprezentantul vamal poate transmite o nouă notificare de prezentare;
- după acceptarea declaraţiei vamale predepuse, elementul de date 11 02 000 000 „Tipul de declaraţie suplimentară“ devine după cum urmează: „A“ când tipul de declaraţie suplimentară al declaraţiei predepuse corespunzătoare a fost „D“, „B“ când tipul de declaraţie suplimentară al declaraţiei predepuse corespunzătoare a fost „E“, „C“ când tipul de declaraţie suplimentară al declaraţiei predepuse corespunzătoare a fost „F“.
B. Declaraţia vamală de import simplificată
Principalele reguli și formalităţi, care trebuie îndeplinite și întreprinse de operatorii economici în ceea ce privește depunerea declaraţiei vamale de import simplificate, sunt următoarele:
1. Declaraţia vamală de import simplificată:
- se pot depune declaraţii simplificate care pot omite o parte dintre datele menţionate la art. 162 din Codul vamal al Uniunii sau dintre documentele justificative menţionate la art. 163 din Codul vamal al Uniunii. „Tipul de declaraţie suplimentară“ declarat, respectiv elementul de date 11 02 000 000, poate fi unul dintre următoarele: „B“, „C“, „E“ sau „F“;
- declaraţia simplificată trebuie să conţină cel puţin datele aferente coloanei I1 din anexa B la Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446;
- utilizarea declaraţiei simplificate se consideră aprobată de autoritatea vamală prin acceptarea de către biroul vamal de import a declaraţiei simplificate prevăzute la art. 166 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii;
- utilizarea regulată a declaraţiei simplificate face obiectul autorizaţiei prevăzute la art. 166 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii;
- acordarea liberului de vamă şi constituirea, după caz, a garanţiei se realizează conform prevederilor art. 194 şi 195 din Codul vamal al Uniunii;
- în termen de maximum 30 de zile de la data acordării liberului de vamă pentru mărfuri se depune declaraţia suplimentară menţionată la art. 167 alin. (1) primul paragraf din Codul vamal al Uniunii;
- în circumstanţe justificate în mod corespunzător, biroul vamal de import poate prelungi termenul pentru depunerea declaraţiei suplimentare, menţionat la alin. (1), potrivit art. 146 alin. (3b) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.
- declaraţia suplimentară poate avea un caracter global sau periodic, când declaraţia suplimentară acoperă o singură declaraţie simplificată, sau recapitulativ, când declaraţia suplimentară acoperă mai mult de o declaraţie simplificată;
- în declaraţia suplimentară cu caracter global sau periodic se completează elementul de date 11 02 000 000 „Tipul de declaraţie suplimentară“ cu „X“ sau „Y“ şi la elementul de date 12 01 000 000 „Documentul precedent“ la nivelul de segment de transport se trece codul de tip de document precedent NMRN pentru a indica MRN-ul declaraţiei simplificate;
- în declaraţia suplimentară cu caracter recapitulativ se completează elementul de date 11 02 000 000 „Tipul de declaraţie suplimentară“ cu „U“ şi la nivelul de expediere se trece fiecare declaraţie simplificată prin înscrierea la elementul de date 12 01 000 000 „Documentul precedent“ a codului de tip de document precedent NMRN pentru a indica MRN-ul declaraţiei simplificate;
- declaraţia suplimentară conţine datele necesare pentru regimul vamal în cauză;
- declaraţia simplificată şi declaraţia suplimentară constituie un instrument unic şi indivizibil care produce efecte de la data la care declaraţia simplificată este acceptată conform art. 172 din Codul vamal al Uniunii;
- declaraţia suplimentară se depune, cu semnătură electronică extinsă, prin intermediul aplicaţiei SNI la biroul vamal de import unde a fost depusă declaraţia vamală simplificată, cu respectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii şi în termenele prevăzute la art. 146 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446;
- documentele justificative lipsă se înscriu în declaraţia vamală şi pot fi ataşate electronic, cu respectarea art. 167 al doilea paragraf din Codul vamal al Uniunii;
- acceptarea declaraţiei suplimentare se face de către lucrătorul vamal de la biroul vamal de import;
- dacă lucrătorul vamal nu acceptă declaraţia suplimentară, declarantul/reprezentantul vamal poate să depună o nouă declaraţie suplimentară, cu respectarea termenului de depunere a declaraţiei suplimentare;
- în situaţia în care termenul de prezentare a documentelor justificative lipsă a expirat se aplică dispoziţiile art. 114 din Codul vamal al Uniunii;
- la acceptarea declaraţiei suplimentare se efectuează, dacă este cazul, regularizarea taxelor la import, a taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor, după caz, cu respectarea prevederilor art. 167 alin. (4) din Codul vamal al Uniunii.
C. Procedura înscrierii în evidenţele declarantului
Principalele reguli și formalităţi, care trebuie îndeplinite și întreprinse de operatorii economici în ceea ce privește procedura înscrierii în evidenţele declarantului, sunt următoarele:
1. Etapele procedurii de înscriere în evidenţele declarantului:
- în scopul derulării procedurii de depunere a unei declaraţii vamale sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului se parcurg următoarele etape:
- prezentarea mărfurilor în locurile aprobate de autoritatea vamală;
- înscrierea mărfurilor în evidenţele declarantului;
- notificarea biroului vamal privind prezentarea mărfurilor;
- efectuarea analizei de risc şi transmiterea deciziei de acordare a liberului de vamă;
- depunerea la biroul vamal de import a declaraţiilor suplimentare, în modul şi în termenul-limită stabilite în autorizaţia de efectuare a unei declaraţii vamale prin introducerea de date în evidenţele declarantului, denumită în continuare autorizaţia EIR;
- mărfurile tranzitate de la biroul vamal de intrare sunt dirijate direct la locul aprobat pentru descărcare, stabilit în autorizaţia EIR, şi se îndeplinesc toate formalităţile corespunzătoare încheierii regimului vamal de tranzit, precum şi cele de depozitare temporară;
- plasarea mărfurilor sub regimul vamal se realizează prin înscrierea în evidenţele declarantului, care trebuie să conţină cel puţin datele unei declaraţii simplificate, prevăzute în coloana I1 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446;
- înscrierea în evidenţele declarantului se efectuează în forma agreată şi aprobată de biroul vamal de import;
- datele din înscrierea în evidenţele declarantului trebuie să fie la dispoziţia biroului vamal de import;
- declarantul/reprezentantul vamal transmite notificarea de prezentare cu semnătură electronică extinsă în aplicaţia SNI;
- derogarea de la obligaţia prezentării mărfurilor, respectiv scutirea de la transmiterea notificării de prezentare se stabilesc prin autorizaţie EIR, în cazul în care sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute la art. 182 alin. (3) din Codul vamal al Uniunii;
- la grupul de date 12 01 000 000 „Documentul precedent“ se va completa în mod obligatoriu codul NCLE care trebuie să conţină data sub forma aaaallzz şi referinţa înscrierii în evidenţele declarantului;
- în cazul în care notificarea de prezentare este completată corect şi respectă dispoziţiile stabilite la art. 172 din Codul vamal al Uniunii, aplicaţia SNI acceptă notificarea de prezentare şi furnizează MRN-ul declarantului/reprezentantului vamal;
- notificarea de prezentare poate fi transmisă şi în afara programului de lucru al biroului vamal de import atunci când acesta şi titularul au convenit asupra prelungirii programului;
- termenul de intervenţie prevăzut în autorizaţia EIR începe să curgă din momentul acceptării notificării de prezentare;
- în cadrul termenului de intervenţie menţionat anterior, ca urmare a analizei de risc bazate pe informaţiile gestionate automat de către sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de import, biroul vamal poate lua decizia de a controla documentele şi/sau mărfurile;
- din momentul comunicării deciziei de control curgerea termenului precizat anterior se suspendă, iar biroul vamal are obligaţia să efectueze controlul mărfurilor;
- la expirarea termenului, dacă nu a fost luată decizia de control, aplicaţia SNI acordă liberul de vamă.
- declaraţia suplimentară se depune, cu semnătură electronică extinsă, la biroul vamal de import în termenul prevăzut în autorizaţia EIR. În declaraţia suplimentară se înscrie numărul de referinţă al autorizaţiei EIR la elementul de date 12 12 000 000 „Autorizaţie“;
- în situația declaraţiei suplimentare de tip general sau periodic, la elementul de date 11 02 000 000 „Tipul de declaraţie suplimentară“ se completează „Z“, iar în grupul de date 12 01 000 000 „Documentul precedent“ se înscrie referinţa/data înscrierii în evidenţele declarantului;
- în cazul declaraţiei suplimentare cu caracter recapitulativ, la elementul de date 11 02 000 000 „Tipul de declaraţie suplimentară“ se completează „V“ şi la nivel de expediere se menţionează toate înscrierile în evidenţe efectuate în intervalul ce face obiectul declaraţiei respective;
- elementul de date 15 09 000 000 „Data acceptării“ se completează la nivel de expediere cu data înscrierii în evidenţe, dacă autorizaţia EIR este cu scutire de la transmiterea notificării de prezentare. Dacă autorizaţia EIR nu conţine scutire de la notificarea de prezentare, sistemul va înscrie automat data acceptării notificării de prezentare;
- dacă declaraţia suplimentară este depusă pentru mai multe înscrieri în evidenţe, aceasta va avea mai multe niveluri de expediere;
- taxele la import corespunzătoare datoriei vamale, precum şi orice alte taxe datorate la importul mărfurilor se stabilesc la depunerea declaraţiei suplimentare pe baza elementelor de taxare de la data înscrierii mărfurilor în evidenţele declarantului;
- în cazul nerespectării termenului de plată a taxelor la import se aplică dispoziţiile art. 114 din Codul vamal al Uniunii;
- în ceea ce priveşte TVA, în condiţiile în care un operator economic a obţinut autorizaţia EIR pentru operaţiunile vamale în care are calitatea de importator, pot fi aplicate prevederile privind amânarea plăţii în vamă a TVA potrivit art. 326 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu condiţia să fie şi titular de autorizaţie şi să aibă numărul EORI înscris la elementul de date 13 04 017 000 „Importatorul - Numărul de identificare“;
- în cazul operaţiunilor vamale de import efectuate de un operator economic care a obţinut autorizaţia EIR în calitate de reprezentant vamal, respectiv pentru operaţiunile în care acţionează în nume propriu, dar pe seama altor persoane şi prin urmare pentru care nu are calitatea de importator, nu sunt aplicabile prevederile art. 326 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
- amânarea plăţii în vamă a TVA se solicită prin înscrierea codului V4D denumit „Legea nr. 227/2015, art. 326 alin. (4) lit. c), importuri de bunuri efectuate de persoane înregistrate în scopuri de TVA, care au obţinut autorizaţie de depunere a unei declaraţii vamale sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului EIR, amânare plată TVA la elementul de date 11 10 000 000 „Regimul suplimentar“ şi cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
- pentru declaraţiile vamale suplimentare de tip V şi Z;
- înscrierea codului valid de înregistrare în scopuri de TVA atribuit în România importatorului la elementul de date 13 16 000 000 „Referinţa fiscală suplimentară“;
- numărul EORI înscris la elementul de date 13 04 017 000 „Importatorul - Numărul de identificare“ este acelaşi cu numărul EORI înscris la elementul de date 13 05 017 000 „Declarantul - Numărul de identificare“;
- pentru declaraţia suplimentară poate fi efectuat doar controlul documentar privind concordanţa dintre datele cuprinse în aceasta cu cele din declaraţia vamală depusă sub forma înscrierii în evidenţele declarantului, notificările de prezentare, dacă este cazul, şi documentele justificative.
D. Vămuirea centralizată
Principalele reguli și formalităţi, care trebuie îndeplinite și întreprinse de operatorii economici în ceea ce privește declararea mărfurilor în vămuirea centralizată, sunt următoarele:
1. Condiţii privind declararea mărfurilor:
- vămuirea centralizată la import se face în conformitate cu prevederile art. 179 din Codul vamal al Uniunii şi ale art. 231 şi 232 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447;
- declararea mărfurilor în vămuirea centralizată la nivel naţional se utilizează cu respectarea următoarelor condiţii:
- importatorul şi declarantul/reprezentantul vamal au statutul de operator economic autorizat, prevăzut la art. 38 alin. (2) lit. a) sau alin. (3) din Codul vamal al Uniunii;
- declarantul/reprezentantul vamal depune o declaraţie vamală la biroul vamal de supraveghere;
- marfa se prezintă la biroul vamal de prezentare de una dintre persoanele enumerate la art. 139 alin. (1) şi (3) din Codul vamal al Uniunii;
- pentru vămuirea centralizată care implică mai multe state membre este necesară o autorizaţie în conformitate cu prevederile art. 179 din Codul vamal al Uniunii.
- în grupul de date 17 09 000 000 „Biroul vamal de prezentare“ din DVI se completează în mod obligatoriu codul biroului vamal de prezentare. Biroul vamal de prezentare trebuie să fie diferit de biroul vamal de supraveghere;
- în grupul de date 12 12 000 000 „Autorizaţie“ se înscriu datele de referinţă ale autorizaţiei de operator economic autorizat prevăzute la art. 39 alin (2) lit. a) sau alin. (3) din Codul vamal al Uniunii pentru importator şi declarant/reprezentantul vamal în cazul vămuirii centralizate naţionale sau autorizaţiei de vămuire centralizată în cazul vămuirii centralizate care implică mai multe state membre;
- DVI se depune, cu semnătură electronică extinsă, prin intermediul aplicaţiei SNI la biroul vamal de supraveghere.
4. Analiza de risc: prevederile art. 12 din Ordinul președintelui AVR nr. 2.478/2025 se aplică în mod corespunzător atât de către biroul vamal de supraveghere, cât şi de biroul vamal de prezentare.
5. Modificarea declaraţiei vamale de import: prevederile art. 13-16 şi cele ale art. 30-33 din Ordinul președintelui AVR nr. 2.478/2025 se aplică în mod corespunzător de către biroul vamal de supraveghere.
6. Invalidarea declaraţiei vamale de import: prevederile art. 17-19 şi cele ale art. 34-36 din Ordinul președintelui AVR nr. 2478/2025 se aplică în mod corespunzător de către biroul vamal de supraveghere.
7. Decizia de control:
- în cazul în care, în urma efectuării analizei de risc pe baza informaţiilor gestionate automat de către sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de import, biroul vamal de supraveghere ia decizia de a nu controla documentele justificative, acesta înscrie în DVI decizia fără control şi recomandarea către biroul vamal de prezentare de a elibera mărfurile. Declaraţia este trecută în starea „În aşteptarea deciziei de control PCI“ şi se iniţiază termenul în care biroul vamal de prezentare poate lua decizia de control;
- dacă biroul vamal de supraveghere ia decizia de a controla documentele justificative, această decizie este menţionată în DVI prin înscrierea tipului de control care urmează a fi efectuat. Lucrătorul vamal de la biroul vamal de supraveghere solicită declarantului/reprezentantului vamal, prin aplicaţia SNI, punerea la dispoziţie a documentelor justificative înscrise în declaraţie, dacă acestea nu sunt ataşate electronic declaraţiei vamale. Lucrătorul vamal acordă un termen pentru transmiterea documentelor;
- în situaţia menţionată anterior declarantul/reprezentantul vamal este notificat prin intermediul aplicaţiei SNI despre activităţile de control viitoare şi documentele justificative solicitate, dacă este cazul;
- biroul vamal de prezentare primeşte de la biroul vamal de supraveghere datele complete ale operaţiunii de import, rezultatul eventualului control documentar efectuat de acesta, recomandarea tipului de control pe articol de marfă şi rezultatele analizei de risc ale biroului vamal de supraveghere;
- biroul vamal de prezentare efectuează analiza de risc locală şi, având în vedere recomandarea primită de la biroul vamal de supraveghere, ia decizia fie de a elibera mărfurile, fie de a le controla. Biroul vamal de prezentare are un termen stabilit în care poate lua decizia de control;
- după înscrierea deciziei de control, biroul vamal de prezentare notifică biroul vamal de supraveghere despre rezultatele analizei de risc şi despre intenţia sa de a efectua controale;
- în cazul în care biroul vamal de prezentare consideră că îi sunt necesare documente suplimentare, acesta are posibilitatea de a le solicita de la declarant/reprezentantul vamal. Această solicitare se trimite către biroul vamal de supraveghere, care va informa declarantul/reprezentantul vamal prin intermediul aplicaţiei SNI.
- biroul vamal de supraveghere solicită declarantului/reprezentantului vamal punerea la dispoziţie a documentelor justificative pentru aplicarea dispoziţiilor regimului vamal pentru care mărfurile sunt declarate, dacă acestea nu au fost ataşate declaraţiei vamale, şi se acordă un termen pentru transmiterea documentelor;
- biroul vamal de supraveghere desfăşoară controalele vamale pentru verificarea declaraţiei vamale prevăzute la art. 188 lit. a) şi b) din Codul vamal al Uniunii şi înscrie rezultatele acestora în aplicaţia SNI;
- în urma controlului documentar, biroul vamal de supraveghere decide dacă este necesar sau nu controlul mărfurilor şi înscrie recomandarea de control pentru biroul vamal de prezentare. Declaraţia este trecută în starea „În aşteptarea deciziei de control PCI“ şi se iniţiază termenul în care biroul vamal de prezentare poate lua decizia de control;
- după înscrierea rezultatelor controlului documentar, biroul vamal de supraveghere înscrie recomandarea de control pentru biroul vamal de prezentare şi transmite datele aferente DVI către acesta. Declaraţia este trecută în starea „În aşteptarea deciziei de control PCI“ şi se iniţiază termenul în care biroul vamal de prezentare poate lua decizia de control;
- dacă biroul vamal de prezentare a luat decizia de control fizic, acesta desfăşoară controalele vamale prevăzute la art. 188 lit. c) şi d) din Codul vamal al Uniunii şi înscrie rezultatele acestora în aplicaţia SNI;
- dacă în timpul efectuării controlului nu se constată discrepanţe între datele înscrise în declaraţie şi mărfurile examinate, lucrătorul vamal de la biroul vamal de prezentare înregistrează acest rezultat prin înscrierea în câmpul „rezultate control PCI“ a codului „A1“ cu semnificaţia „Satisfăcător“;
- în situaţia în care se constată discrepanţe minore între datele înscrise în declaraţie şi mărfurile examinate, lucrătorul vamal de la biroul vamal de prezentare înregistrează acest rezultat în DVI prin înscrierea în câmpul „rezultate control PCI“ a codului „A4“ cu semnificaţia „Discrepanţe minore“;
- când în urma controlului biroul vamal de prezentare constată discrepanţe majore între datele declarate şi cele constatate, lucrătorul vamal le înregistrează în DVI prin înscrierea în câmpul „rezultate control PCI“ a codului „B1“ cu semnificaţia „Nesatisfăcător“;
- după salvarea rezultatelor controlului în aplicaţia SNI, acestea se transmit către biroul vamal de supraveghere;
- comunicarea cu declarantul/reprezentantul vamal în cazul vămuirii centralizate se face numai de biroul vamal de supraveghere prin aplicaţia SNI.
- prevederile art. 28 din Ordinul președintelui AVR nr. 2.478/2025 se aplică în mod corespunzător de biroul vamal de supraveghere în cazul vămuirii centralizate la nivel national;
- în cazul vămuirii centralizate cu implicarea mai multor state membre, biroul vamal de supraveghere calculează şi colectează taxele vamale şi alte taxe datorate bugetului Uniunii;
- în situaţia în care biroul vamal de supraveghere este în România, prevederile art. 28 Ordinul președintelui AVR nr. 2.478/2025 se aplică în mod corespunzător;
- în cazul în care biroul vamal de prezentare este în România, acesta primeşte de la biroul vamal de supraveghere din statul membru de autorizare declaraţia vamală care conţine suma calculată a taxei vamale pentru a permite calcularea în aplicaţia SNI a cuantumului TVA şi, dacă este cazul, a accizelor care sunt datorate la importul mărfurilor în România, precum şi informaţii privind modul de plată a TVA, conform autorizaţiei de vămuire centralizată.