„Termenele prevăzute la art. 11 alin. (1) şi (2) şi art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REGES-ONLINE, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 31 martie 2025, se prelungesc până la data de 31 decembrie 2025”, potrivit OUG nr. 46/2025, publicată vineri seara în Monitor.
„La propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Guvernul a aprobat astăzi prorogarea termenului de trecere de la sistemul Revisal la platforma Reges-Online până la data de 31 decembrie 2025, pentru a veni în sprijinul angajatorilor care întâmpină dificultăți în procesul de migrare. (...) În prezent, doar 23% dintre firme au reușit să finalizeze tranziția, iar menținerea termenului inițial, până la 30 septembrie 2025, ar fi generat un risc major de blocaj operațional, cu potențiale sancțiuni aplicate angajatorilor care nu au avut acces complet la resursele tehnice sau suportul necesar”, explicau săptămâna trecută reprezentanții ministerului.
Concret, este vorba de prorogarea termenului inițial de șase luni prevăzut de HG 295/2025, în care angajatorii:
- trebuie să se înregistreze în platforma Reges-Online;
- trebuie să completeze și să transmită toate elementele contractelor individuale de muncă active ce nu se regăsesc deja în Revisal.
„Această măsură nu reprezintă o amânare a responsabilității, ci un gest de responsabilitate administrativă, menit să ofere un cadru realist și echitabil pentru conformare. Toți angajatorii sunt invitați să finalizeze înrolarea în Reges-Online până la sfârșitul acestui an, având în vedere că termenul-limită stabilit nu va mai fi prelungit. (...) Facem apel către angajatori să se înregistreze fără întârziere, pentru a evita aglomerarea la finalul perioadei de tranziție și pentru a beneficia în cel mai scurt timp de avantajele digitalizării”, mai scrie în anunțul citat.
Util: Pentru mai multe informații despre Reges-Online, consultați secțiunea noastră specială de aici.
Una dintre problemele cu care s-au confruntat angajatorii și prestatorii în procesul trecerii la noua platformă este tocmai crearea contului ROeID (pentru cei care nu utilizează semnătură electronică), mulți acuzând întârzieri de săptămâni în validarea conturilor nou deschise.
„Suntem conștienți de numărul mare de solicitări și de faptul că acest proces presupune eforturi considerabile. În prezent:
• personalul ADR procesează peste 6000 de solicitări de înrolare în ROeID zilnic;
• peste 46.000 de solicitări se află în curs de soluționare, ca urmare a lansării aplicației REGES Online de către Inspecția Muncii;
• volumul de cereri a crescut exponențial în contextul apropierii termenului de 30.09.2025, când operatorii economici au obligația de a avea întreg personalul înrolat în REGES Online”, transmitea Autoritatea Română de Digitalizare în acest context.
„Motivele întârzierilor țin de respectarea unor standarde foarte stricte:
• procesul de validare a identității este realizat exclusiv de personalul ADR, care parcurge cursuri specializate în forensics și detectarea deep-fake-urilor;
• verificările suplimentare sunt necesare pentru a ne asigura că identitatea digitală este confirmată corect și în siguranță;
• resursele umane disponibile sunt limitate, în contextul blocării angajărilor și reducerilor salariale din mediul public;
• colegii ADR preiau aceste sarcini suplimentare, pe lângă responsabilitățile curente de mentenanță și suport pentru platforme critice precum Ghișeul.ro, SAET, SEAP, PCUe sau Cloudul Guvernamental”.